در نشست خبری اعضای شورای شهر طبس با خبرنگاران؛ سهم ۲ درصد ناشی از فروش معادن حق مردم طبس است

سخنگوی شورای شهر طبس گفت سهم ۲ درصد ناشی از فروش معادن حقی است که بر اساس دست خط امام متعلق به مردم طبس است، چه معادن دولتی باشد چه خصوصی؛ در این کشور هیچ فرقی بین مناطق نباید وجود داشته باشد.

نشست خبری شهرداری و شورای اسلامی شهر طبس با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشریح برنامه ها و ارائه گزارش عملکرد در پنج ماه گذشته برگزار شد و در این نشست ۲ ساعته خبرهای خوش زیادی برای مردم طبس از سوی نمایندگانشان در شورای شهر اعلام شد.

 

نمره قابل قبول مردم به عملکرد شورای شهر طبس

«محمد جواد راستینه»، رئیس شورای شهر طبس در ابتدای شروع این نشست خبری، مردم این شهر را با حضور ۱۰۲ درصدی در انتخابات و لبیک به ندای رهبری لایق بهترین ها دانست و گفت: میانگین سنی اعضای شورای شهر طبس را در این دوره ۳۹ سال است که این انتخاب نشان می دهد مردم طبس به فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم  مبنی بر جوان گرایی پایبند هستند.

 

وی که جوان ترین عضو شورای شهر طبس است، در ادامه به مردم قول پیگیری مشکلات و امورات این شهر را با تمام توان داد و افزود: تاکنون تمام تلاش اعضای شورای شهر این بوده که بهترین ها را برای مردم شهرمان رقم بزنیم و در این مدتی که از شروع شورای ششم می گذرد، نمره نسبتا قابل قبولی را به عملکرد شورا می دهیم و امیدواریم در افکار عمومی هم این نمره مثبت و قابل قبول باشد.

 

رئیس شورای شهر طبس با اشاره اینکه مهمترین وظیفه شورا انتخاب شهردار است، تصریح کرد: در این زمینه بومی سازی را عملیاتی کردیم و مهندس نصیری را که جوانی انقلابی، مومن و متدین است و در سمت هایی که تاکنون داشته اند، درخشیده اند را برگزیدیم.

 

از انتخاب شهردار خوب تا تحول واقعی در ۱۴۰۱

«رسول عراقی»، نائب رئیس و سخنگوی شورای شهر طبس هم در این نشست اظهار کرد: انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری از وظایف مهم شورای شهر به شمار می رود که در این راستا با افتخار می گویم از بین ۴۰ الی ۵۰ رزومه کاری که به شورا ارسال شد، بعد از برگزاری جلسات متعدد با نخبگان و بزرگان شهر آقای مهندس نصیری بعنوان شهردار جوان، شایسته و جهادی انتخاب شد.

 

وی با ابراز خرسندی از انتخاب شهردار، افزود: شورای قوی، باید شهرداری قوی داشته باشد و یک شهردار قوی هم در کنار یک شورای قوی معنا پیدا می کند و  این دو بال همدیگر هستند و اگر با هم متحد باشند، مردم در سطح شهر هم برکات آن را خواهند دید و تا امروز هم مردم این را مشاهده کرده اند.

 

عراقی با اشاره به شروع بکار شورای ششم طبس از ۱۵ مردادماه سال ۱۴۰۰، ادامه داد: تاکنون شورا و شهرداری بر اساس بودجه و سیستم شورای پنجم برنامه هایش را عملیاتی کرده و من این نوید را به مردم شهر طبس می دهم که بر اساس لایحه بودجه جدیدی که از شهرداری آمده و جلسات متعددی که در این راستا در قالب ۱۰ جلسه رسمی پنج ساعته و به همین میزان غیررسمی برگزار شده، با تغییراتی که در بودجه رقم خورده در سال ۱۴۰۱ شاهد تحول واقعی در شهر خواهند بود.

 

پیگیری مطالبات مردمی در اولویت شورا/ نیامده ایم که پشت میز بنشینیم

سخنگوی شورای شهر طبس در ادامه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را بسیار متفاوت با گذشته اعلام کرد و در ادامه به تشریح عملکرد شورا در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: اولویت شورای شهر ششم طبس پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، راه و شهرسازی است و تاکنون هشت سفر مداوم به تهران داشتیم، دیدار با نماینده مجلس و پیگیری هایی که با ایشان داشتیم، دیدار با وزرا، معاونان وزرا در تهران که تاکنون نتایجی هم داشته، دیدار با استاندار و معاونان ایشان، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از دیگر این برنامه ها بوده است.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر ما پیگیری نکنیم و دنبال کاری ندویم، چیزی به ما نخواهند داد، تصریح کرد: ما برای گرفتن حق و حقوق مردم طبس در شورا هستیم و نیامده ایم که پشت میز بنشینیم و نه در تهران و نه در مرکز استان کسی حق طبسی را نخواهد داد و ما باید دنبال این حق و حقوق باشیم.

 

این عضو شورای شهر طبس با اذعان به اینکه می خواهد بی‌پرده با مردم شهر طبس صحبت کند، گفت: علت عدم گزارش‌دهی از عملکرد شورا تاکنون این بوده که می خواسته ایم بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد پیگیری ها به نتیجه برسد، بعد گزارش ارائه دهیم‌ چون عده ای در استان و شهرستان شاید نخواهند برخی از پیگیری های ما برای مردم به نتیجه برسد.

 

سهم ۲ درصد ناشی از فروش معادن حق مردم طبس است

عراقی تأکید کرد: برخی نمی خواهند طبس پیشرفت کند ولی ما در شورای شهر بیشتر از قبل پیگیر بوده ایم و برخی از کارها هم به نتیجه رسیده است به عنوان مثال یکی از مهم ترین کارهایی که در حال نتیجه دادن است تحقق سهم ۲ درصد طبس از فروش معادن است.

 

وی توضیح داد که سهم ۲ درصد ناشی از فروش معادن حقی است که بر اساس دست خط امام (ره) متعلق به مردم طبس است، چه معادن دولتی باشد چه خصوصی؛ در این کشور هیچ فرقی بین مناطق نباید وجود داشته باشد و از آنجایی که بافق می گیرد پس ما هم باید بگیریم.

 

سخنگوی شورای شهر طبس خاطر نشان کرد: پیام مردم طبس در دیدار با وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت مستقیما به گوش ریاست جمهور رسیده است و این خواسته در دیدار خصوصی با نمایندگان فعلی و سابق طبس در مجلس در تهران، نشست با شورای اسلامی شهر بافق، نماینده اسبق شهر بافق، گرفتن دست خط از دادستان دیوان محاسبات کل کشور پیگیری شده و ما هم تمام مستندات مورد نیاز را جمع آوری کرده ایم و اگر همه مسئولان و نماینده مردم طبس در مجلس اتحاد و همدلی لازم را داشته باشند که تا به امروز هم همین گونه بوده، این خواسته بطور قطع محقق خواهد شد.

 

عراقی با بکار بردن این عبارت که ما در شورای شهر برای احقاق حق مردم طبس گاهی جنگیده ایم و این روش را ادامه خواهیم داد، گفت: امیدواریم حداقل بعد ۴ سال بخشی از سهم طبس برگردد تا منجر به آبادانی شهر و شهرستان شود.

 

تخصیص ناوگان آمبولانس جدید و دستگاه ام آر آی به طبس در آینده نزدیک

وی به پیگیری های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد: در این زمینه یک سفر به تهران داشتیم و به اتفاق شهردار و نماینده مردم طبس با معاون توسعه منابع وزیر بهداشت یک نشست ۳ ساعته داشتیم که نتایج خوبی داشت و مردم ثمرات آن را در سال ۱۴۰۱ خواهند دید.

 

این عضو شورای شهر طبس در ادامه از برگشت هلی کوپتر امداد و نجات به طبس خبر داد و افزود: همچنین تخصیص اورژانس و دستگاه های آمبولانس و دستگاه آم آر آی از جمله برکات دیدار با دکتر موسوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در سال ۱۴۰۱ انشالله محقق خواهد شد.

 

عراقی ضمن قدردانی از مردم، خیران و معتمدین شهر طبس برای ساخت ساختمان ام آر آی، عنوان کرد: با یک دعوت شورا و شهرداری طبس این کمک دو سه میلیاردی جمع آوری شد ولی تاکنون هیچ کدام از این اتفاقات خوب رسانه ای نشد و ما دست تک تک این خیران را می بوسیم.

 

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت نخبگان طبسی خارج از استان اشاره کرد و گفت: در تهران با سردار اخوان، سردار تقوی و دکتر شهامی به عنوان نخبگان طبسی ارتباط گرفته ایم و تاکنون در حوزه بهداشت و درمان و تخصیص امکانات و تجهیزات درمانی به شهرستان کارهای بزرگی انجام داده اند.

 

پیگیری و اقدامات شورای شهر طبس در حوزه ورزش

سخنگوی شورای شهر طبس به پیگیری های شورای شهر طبس در حوزه ورزش اشاره و تصریح کرد: در زمینه استعدادیابی و تخصیص مربیان در سال ۱۴۰۱ در طبس اتفاق خوبی خواهد افتاد و  همچنین حمایت از ۲۵ تیم ورزشی اعزامی طبس به تهران و یا مرکز استان و پیگیری احداث زمین چمن در محلات طبس طی ۲ سال آینده از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

وی در ادامه بازگشایی گره هشت ساله و واگذاری زمین ورزشی در پایین شهر برای احداث مجموعه ورزشی را یکی دیگر از دستاوردهای شورای طبس در این مدت کوتاه اعلام کرد و گفت: این موضوع از شورای چهارم در دستور کار بوده که متاسفانه موانعی وجود داشت که با پیگیری های شورای شهر طبس این گره ها باز و با مصوبه حداکثری شورا و تصویب در کمیته تطبیق زمین به سازمان ورزش و جوانان واگذار شد تا زیر ساخت احداث یک مجموعه ورزشی در منطقه پایین شهر طبس فراهم شود.

 

عراقی از برگزاری دو مسابقه ورزشی کشوری و بین المللی در طبس در سال ۱۴۰۱ و کسب موافقت تهران برای برگزاری این مسابقات خبر داد و افزود: مسابقه قوی ترین مردان ایران و حمایت از یک مسابقه بین المللی در ۱۴۰۱ رقم خواهد خورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت بالای گردشگری طبس اشاره کرد و گفت: با توجه به داشتن ۱۰ میلیون زائر در سال و سه میلیون زائر در عیدنوروز در طبس اگر ما بتوانیم این ظرفیت را در داخل و خارج کشور معرفی کنیم، می توانیم از پول گردشگری شهرمان را توسعه دهیم لذا باید زیرساخت های گردشگری در طبس تقویت شود.

 

این عضو شورای شهر با اشاره به اخذ مجوز برگزاری نمایشگاه گردشگری طبس در نمایشگاه بین المللی تهران، بیان کرد: شورا و شهرداری طبس در حوزه گردشگری با قدرت ورود پیدا کرده و از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها برای معرفی طبس بهره گرفته است.

 

پیگیری برای دوبانده کردن جاده تا برداشت آب های ژرف در طبس

عراقی از پیگیری برای راه اندازی دانشکده فرهنگیان و دوبانده کردن جاده طبس- یزد خبر داد و گفت: در دیدار با استاندار یزد قول داده شد از ظرفیت معادن برای دوبانده کردن این محور بهره گرفته شود و خوشبختانه قطعه دوم این محور به طول ۳۰ کیلومتر از سمت یزد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان شروع شده و در سال جاری هم با قوت ادامه خواهد داشت.

 

سخنگوی شورای شهر طبس اضافه کرد: همچنین کشف آب های ژرف در طبس با پیگیری های صورت گرفته استارت خورده و در آینده نزدیک در این زمینه اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

 

وی بر حمایت شورای شهر از هنرمندان طبسی برای ایجاد نشاط اجتماعی تأکید کرد و ادامه داد: تئاتر خیابانی برای افزایش نشاط اجتماعی و هم چنین برنامه های فرهنگی اصیل طبس باید احیا شود.

 

سخنگوی شورای شهر طبس تصریح کرد: دو کار ارزشمند دیگری که در شورای شهر طبس در حوزه اعتیاد مورد توجه قرار گرفته است حمایت مادی و معرفی ۶۰ تا  ۷۰ معتاد به کمپ ترک اعتیاد در مرکز استان بوده است.

 

عراقی همچنین نبود کمپ ترک اعتیاد در طبس را یک معضل دانست و خاطر نشان کرد: طی نشست با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، مدیر کل زندان های استان و جمعی از مسئولان مقرر شد زندان قدیم طبس به عنوان کمپ ترک اعتیاد مجهز شود تا به خانواده معتادین کمک شود دیگر به سایر شهرهای استان مراجعه نکنند.

 

اختصاص یک دستگاه حمل زباله ۸ تنی به طبس

به گفته وی در حوزه مسکن و شهرسازی‌ هم دیدارهایی در تهران و در استان با مسئولان انجام شده تا یک روز پروازی دیگر هم به فرودگاه طبس اضافه شود تا در سال ۱۴۰۱ شاهد انجام سه روز پروازی از این فرودگاه باشیم.

 

نائب رئیس شورای شهر طبس در ادامه با اشاره به اینکه در شهرداری، کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری فعال است، تأکید کرد: از همه کسانیکه بخواهند سرمایه گذاری کنند حمایت می کنیم و اگر گرهی هم باشد با پای برهنه به دنبال باز کردن آن خواهیم دوید.

 

وی در پایان خرید سه فروند پلیکان و استقرار در باغ گلشن و همچنین اختصاص یک دستگاه حمل زباله هشت تنی با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومانی به شهر طبس را از دیگر دستاوردهای شورا و شهرداری طبس در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد که بعد از پیگیری های مستمر به ثمر نشسته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*