حوادث/ راز مرگ پسر ۳ ساله در سینه پدر معتاد/ مرگ داماد بعد از قتل همسر و مادرزن / ترفند عجیب ۲ خواهر برای فروش خودروی خارجی / برق طلاهای زن مسافر چشم دزدان را گرفت/

راز مرگ پسر ۳ ساله در سینه پدر معتاد

 همزمان با مرگ مشکوک پسر سه ساله بر اثر مسمومیت، بازپرس جنایی پایتخت دستور بازداشت پدر معتاد خانواده را صادر کرد.
به گزارش «ایران»، ساعت ۱۱:۳۰ شامگاه یکشنبه ۱۴ فروردین امسال، زن جوانی در حالی که پسر سه سال و نیمه‌اش را در آغوش داشت به یکی از بیمارستان‌های منطقه جوانمرد قصاب رفت. پسر خردسال بلافاصله تحت معاینه قرار گرفت اما پزشکان مرگ وی را تأیید کردند.
باتوجه به مشکوک بودن مرگ پسربچه به نام مهرداد، بلافاصله موضوع به بازپرس محمد تقی شعبانی اعلام شد و وی همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. در تحقیقات اولیه مادر کودک گفت: برای خرید از خانه خارج شدم. شوهرم نیز مهرداد و پسر ۵ ساله دیگرم را به پارک برده بود زمانی که به خانه برگشتم آنها از پارک برگشته بودند، مهرداد یک تکه نان از من خواست اما وقتی نان را خورد، ناگهان حالش بد شد و او را به بیمارستان رساندم.
مرگ بر اثر مسمومیت
اظهارات این زن در حالی بود که مأموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند پدر خانواده اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد و شربت متادون مصرف می‌‌کند. پزشکان بیمارستانی که پسرک به آنجا منتقل شده بود، اعلام کردند به احتمال زیاد مهرداد بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده است.
پدر مهرداد در تحقیقات گفت: چندین سال است که اعتیاد دارم و مدتی است که شربت متادون مصرف می‌‌کنم. عصر بچه‌هایم را به پارک بردم که متوجه شدم شربت متادونم تمام شده است. یک شربت خریداری کردم و آن را داخل بطری آبی که داخل ماشین بود ریختم و زیر صندلی سمت راننده گذاشتم.
او ادامه داد: بچه‌ها را سوار ماشین کردم، پسر ۵ ساله‌ام روی صندلی عقب نشست و مشغول بازی با گوشی تلفن همراه بود و مهرداد هم روی صندلی جلو کنار خودم نشسته بود. از آنجا که باید نان می‌‌خریدم، مقابل نانوایی توقف کرده و برای خرید نان خودرو را ترک کردم.
خوردن متادون به جای آب
مرد جوان ادامه داد: زمانی که برگشتم، مهرداد به من گفت بابا تشنه‌ام بود و آب خوردم اما گلویم می‌‌سوزد. از آنجا که هرگز فکر نمی‌کردم پسرم به اشتباه شربت متادون داخل بطری زیر صندلی را خورده باشد، موضوع را زیاد جدی نگرفتم و توجه نکردم چون فکرش را هم نمی‌کردم که بچه متادون داخل بطری را به جای آب خورده باشد، بنابراین راهی خانه شدیم. به خانه که رسیدیم کم کم حال بچه بدتر شد و در همین حین یک تکه نان خورد که حالش بدتر شد و استفراغ کرد. وضع وخیم بچه را که دیدم فوراً همراه همسرم او را به بیمارستان رساندم. در بازرسی از خودرو کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت بطری حاوی شربت متادون را که محتویات داخل آن نصف شده بود، کشف کردند.
بازداشت پدر
در حالی که پدر مهرداد، مدعی بود پسرش در نبود او محتویات شیشه را نوشیده است، اما بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران با استناد به برخی شواهد و مدارک دستور بازداشت او را صادر کرد.
یکی از دلایل این بود که کودک سه ساله باتوجه به اینکه در بطری آب محکم بسته شده بود، نمی‌توانسته به تنهایی در بطری را باز کند و احتمالاً پدرش، در آن را باز کرده است. از سویی اگر خودش به تنهایی محتویات داخل آن را خورده بود، مایع داخل بطری روی لباس و صندلی می‌‌ریخت.
دومین دلیلی که بازپرس به آن استناد کرده موضوع بالا آوردن کودک بوده که اگر این اتفاق افتاده بود باعث می‌‌شد محتویات داخل معده او خالی شود و از مرگ نجات یابد.
با کنار هم قرار دادن این مدارک و شواهد، احتمال اینکه پدر مهرداد، در مرگ او نقش داشته باشد، قوت گرفت. بنابراین بازپرس جنایی دستور بازداشت پدر خانواده را صادر کرد و او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داد.

دستگیری مردی که ادعا می‌کرد امام زمان است

فرمانده انتظامی شهرستان خمین از دستگیری فردی در این شهرستان خبر داد که ادعا می‌کرد امام زمان است.

                                                   دستگیری مردی که ادعا می‌کرد امام زمان است
به گزارش فارس، هادی افراسیابی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر فعالیت فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی که خود را به عنوان امام زمان معرفی کرده بود به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان خمین قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ماموران انتظامی شهرستان خمین منزل متهم شناسایی و بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند و فرد مورد نظر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین با اشاره به اینکه متهم ۴۰ ساله در بازجویی اولیه با ادعای دروغین، خود را نماینده خدا بر روی زمین و امام زمان معرفی می‌کرد، عنوان کرد: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

 

برق طلاهای زن مسافر چشم دزدان را گرفت

دو مرد شرور که با یک خودروی مسروقه [به ظاهر] مسافرکشی می‌کردند، با دیدن طلاهای زن مسافر نقشه سرقت از او را اجرا کردند.
به گزارش «ایران»، اواخر سال گذشته زن جوانی وحشت زده به پلیس رفت و از ربوده شدنش توسط سرنشینان یک خودروی پژو شکایت کرد. او گفت: برای خرید از خانه خارج شدم و منتظر تاکسی بودم که خودروی پژویی مقابل پایم توقف کرد. با این تصور که راننده پژو مسافربر است سوار ماشین شدم.
اما هنوز مسافتی طی نشده بود که راننده مرد جوانی را که کنار خیابان ایستاده بود به‌عنوان مسافر سوار کرد اما پس از سوار شدن مرد مسافر ناگهان راننده تغییر مسیر داد و زمانی که من اعتراض کردم، مرد جوان که تا آن زمان فکر می‌کردم مسافر است چاقویی را روی گلویم قرار داد. بعد سرم را زیر صندلی کرد و راننده به حرکتش ادامه داد. تا اینکه بعد از دقایقی در محلی خلوت توقف کرد و طلاهایم را به سرقت برده و مرا رها کردند.
با شکایت زن جوان، به دستور بازپرس عظیم سهرابی تحقیقات برای دستگیری پژو سواران آغاز شد. کارآگاهان در تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه رفته و به بازبینی دوربین‌ها پرداختند. در بررسی‌ها شماره پلاک خودروی پژو به دست آمد اما مشخص شد گزارش سرقت خودرو در سامانه پلیس ثبت شده و چند روز قبل خودرو به سرقت رفته است.
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان به چهره‌نگاری از متهمان پرداخته و زمانی که تصویر چهره نگاری آنها را با تصاویر موجود در آلبوم مجرمان سابقه دار اداره آگاهی مقایسه کردند موفق به شناسایی یکی از متهمان که سابقه کیفری در پرونده خود داشت شدند. با شناسایی شایان به‌عنوان یکی از سارقان، کارآگاهان راهی مخفیگاه او شده و مرد جوان را بازداشت کردند. شایان ابتدا منکر سرقت بود اما در مواجهه حضوری با مالباخته به جرم خود اعتراف کرد و گفت: آن روز وقتی طلاهای این زن را دیدیم وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم سرقت را انجام دهیم.
با اعتراف شایان، همدست او نیز بازداشت شد. از آنجایی که احتمال می‌رود متهمان سرقت‌های دیگری در پرونده خود داشته باشند به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

مرگ داماد بعد از قتل همسر و مادرزن

مرد جوان که به خاطر اختلافات خانوادگی همسرش و مادر وی را در شهر گناوه به قتل رسانده بود در جریان درگیری با پلیس کشته شد. سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر در تشریح این ماجرا گفت: دقایقی از بامداد دوشنبه ۱۵ فروردین گذشته بود که فردی در تماس با پلیس از وقوع یک درگیری خونین در یکی از خیابان‌های شهر گناوه خبر داد. بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در نخستین بررسی‌ها دریافتند مردی ۲۳ ساله با یک قبضه کلت کمری همسر، برادر و مادر همسر خود را هدف شلیک گلوله قرار داده است. وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد، همسر ۱۶ ساله و مادر ۵۱ ساله وی که از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده بودند، جان باختند اما برادر همسر قاتل نیز که مجروح شده بود همچنان تحت درمان است. این مقام ارشد انتظامی استان بوشهرعنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، طرح مهار برای دستگیری قاتل در سطح شهرستان گناوه و دیلم اجرا و قاتل متواری که قصد خروج از استان را داشت، در یک درگیری و تیراندازی به سمت مأموران انتظامی در ایستگاه «بی بی‌حکیمه» شهرستان دیلم، مجروح و به علت شدت جراحات کشته شد. سردار سوسنی یادآور شد: قاتل با همسر و خانواده او اختلافات خانوادگی داشته است که در روز حادثه نیز به همین دلیل، با آنها درگیر شده و با شلیک اسلحه آنان را به قتل رسانده است.

داماد قاتل گوش مادرزنش را برید

مرد عصبانی که در اقدامی هولناک همسر و برادرزنش را به قتل رسانده و گوش مادرزنش را بریده بود از سوی پلیس دستگیر شد. سرهنگ سید خلیل صفوی، فرمانده‌ انتظامی شهرستان رضوانشهر در تشریح این حادثه گفت: داماد یک خانواده در روستای هاشم‌آباد هفت‌دغنان رضوانشهر پس از آنکه همسرش از خانه قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود دست به قتل‌عام خانوادگی زد. این مرد ۴۸ ساله به خانه پدر همسرش رفت، اما ساعت ۲ و نیم بامداد دوشنبه وقتی همسرش در خواب بود وی را با چاقو و برادر زنش را با اسلحه شکاری به قتل رساند، پس از آن گوش مادرزنش را هم با چاقو برید.
وی با بیان اینکه قاتل پس از این جنایات متواری شد، افزود: با آگاهی مأموران انتظامی، قاتل ۲ ساعت پس از ارتکاب جنایات هنگامی که در حال خروج از استان گیلان بود در منجیل دستگیر شد.
فرمانده انتظامی رضوانشهر گفت:‌ قاتل در ضیابر صومعه‌سرا زندگی می‌کرد و همسرش به دلیل اختلافات خانوادگی به منزل پدرش به هاشم‌آباد رضوانشهر رفته بود.

ترفند عجیب ۲ خواهر برای فروش خودروی خارجی

دو خواهر که با مدارک جعلی یک دستگاه خودروی خارجی را حدود ۲ میلیارد تومان فروخته بودند بازداشت شدند.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان اصفهان آغاز شد. وی در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش خودرو خارجی و گران‌قیمتم از سوی پلیس توقیف شد. در حال انجام مقدمات ترخیص خودرو بودم که متوجه شدم توسط فرد ناشناسی با مدارک جعلی ترخیص شده است.
پس از طرح این شکایت، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، همسر این مرد به دلیل اختلافی که با وی داشته مهریه خود را به اجرا گذاشته و بر اساس حکم مرجع قضایی خودروی این فرد که از ارزش بالایی برخوردار بود توقیف و به پارکینگ منتقل شده و بعد از یک سال وقتی اختلاف این زوج حل شده او برای ترخیص خودرو به پارکینگ مراجعه کرده اما در کمال ناباوری متوجه شده که خودرویش توسط فرد ناشناسی با استفاده از مدارک جعلی ترخیص شده است.
سرهنگ حسین ترکیان فرمانده انتظامی اصفهان در این باره گفت: با رصد مأموران و استعلام‌های صورت‌گرفته، مشخص شد وکالتنامه‌ای جعلی بین شاکی و زن جوانی تنظیم شده و زن جوان با در دست داشتن این وکالتنامه و جعل نامه اداره اجرایی اسناد رسمی مبنی بر رفع بازداشت خودروی مذکور و همچنین اخذ نامه ترخیص خودرو از یگان توقیف‌کننده، مدارک را برای ترخیص خودرو به دفتر خدمات انتظامی ارائه و خودرو را ترخیص کرده است.
وی افزود: این زن پس از ترخیص خودرو آن را به نام خواهر خود منتقل کرده و او نیز خودرو را به فرد دیگری فروخته و به صورت قطعی انتقال سند انجام داده است. با تلاش‌های صورت گرفته، خریدار خودرو شناسایی و پس از تأیید خرید خودرو از ۲ خواهر، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه پیدا کرد و در نهایت محل سکونت متهمان در شهر مشهد شناسایی شد که بلافاصله مأموران پس از اخذ نیابت قضایی به این شهر عزیمت و متهمان را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شهر مشهد شده و با قرار مناسب روانه زندان شدند گفت: این پرونده همچنان مفتوح بوده و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد دیگر این جرم ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*