حوادث/ نجات دختر شهرستانی با هوشیاری پلیس

نجات دختر شهرستانی با هوشیاری پلیس

هوشیاری و تلاش کارمند مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ دخترنوجوان شهرستانی را که در دام مردی شرور گرفتار شده بود نجات داد.
سرهنگ «محمد معظمی گودرزی» جانشین فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این خبر گفت: ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح ۲۸ بهمن امسال، زن جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان البرز تماس گرفت و گفت: من در یکی از شهرهای شرقی کشور زندگی می‌کنم امروز خواهر نوجوانم که با فریب وعده‌های پوچ ازدواج فردی ناشناس به شهر کرج آمده بود با ما تماس گرفت و در حالی که گریه و درخواست کمک می‌کرد شماره تلفن راننده تاکسی اینترنتی که او را به مقصد رسانده را به ما داد و درخواست کمک کرد اما هیچ اطلاعات دیگری از مکانی که الان حضور دارد نداریم.
در ادامه کاربر سامانه ۱۱۰ با پیگیری خود آدرس محلی که دختر نوجوان در آن حضور داشت را از راننده تاکسی اینترنتی دریافت کرد و با اعزام نیروی پلیس به آنجا، با سرعت عمل عوامل گشت پلیس، محلی که دخترک شهرستانی در آنجا حضور داشت را شناسایی و ضمن دستگیری فردی که او را فریب داده بود، خانواده دختر را برای تحویل گرفتن دخترشان به کلانتری دعوت کردند.
این شهروندان قدرشناس با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته و از سرعت عمل پلیس در رسیدگی به مشکل‌شان قدردانی کردند بدین ترتیب با دستور فرمانده انتظامی استان البرز، کاربر مرکز فوریت‌های پلیسی و عوامل گشت انتظامی حاضر در این عملیات تشویق شدند.

مرگ مشکوک دختر جوان در استخر خصوصی برج

بازپرس جنایی پایتخت همزمان با مرگ مشکوک دختر جوانی در استخر خصوصی یک برج مسکونی، دستور بازداشت دختر و پسر جوانی را که از دوستانش بودند، صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، عصر پنجشنبه ۲۸ بهمن مأموران کلانتری ۱۲۲ دربند در تماس با بازپرس حبیب‌اله صادقی از غرق شدن دختر جوانی در استخر یک برج مسکونی در آن منطقه خبر دادند.
با اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند و جسد دختر ۲۲ ساله به‌نام شقایق را مشاهده کردند. متخصصان پزشکی قانونی علت اولیه مرگ را خفگی اعلام کردند. در ادامه تحقیقات دوست شقایق گفت: شقایق دلش می‌خواست دندانپزشک شود و در کلاس‌های کنکورهم شرکت کرد. در همان کلاس‌ها بود که با پژمان آشنا شد. اما وقتی در کنکور قبول نشد تصمیم گرفت تحصیل در رشته دندانپزشکی را در کشور ترکیه ادامه دهد. به همین خاطر به کلاس‌هایی می‌رفت تا برای سفر به این کشورآماده شود. شب حادثه در خانه پژمان دعوت بودیم. مدتی از مهمانی گذشته بود که شقایق گفت می‌خواهد برای شنا به استخر سرپوشیده پایین برج برود، چند دقیقه‌ای از رفتنش نگذشته بود که من به دنبالش پایین رفتم، اما اثری از شقایق نبود. موضوع را به پژمان گفتم و با او شروع به جست‌و‌جوی محوطه کردیم. اما از او خبری نبود، چند دقیقه طول کشید و دوباره به محوطه استخر برگشتیم که با جسد او روی آب مواجه شدیم. در حالی که پژمان نیز اظهارات دوست شقایق را تأیید می‌کرد اما بازپرس جنایی با توجه به اینکه اظهارات این دختر و پسر جوان با تناقضاتی همراه بود دستور بازداشت آنها را صادر کرد.
از سویی جسد شقایق به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ برملا شود. بازپرس جنایی برای بازداشت این دختر و پسر جوان چند دلیل را مطرح کرد؛ از جمله  اینکه احتمال غرق شدن این دختر با قد ۱۶۳ سانتی‌متر در استخری به عمق ۱۶۶ سانتی‌متر بسیار کم است. یا اینکه آب استخر آنقدر زلال بوده که اگر شقایق داخل آب افتاده بود در همان بار اول از سوی دوستش قابل مشاهده بوده است. بنابراین با بازداشت این دو نفر تحقیقات برای رمزگشایی از مرگ مشکوک دختر جوان ادامه دارد.

باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی متلاشی شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این عملیات، یک نوزاد ۱۵ روزه نیز از محل اختفای این باند کشف شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی افزود: در رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس، مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله اقدامات تخصصی این پرونده آغاز و با پیگیری ‌های فنی مشخص شد، این صفحات توسط یک گروه اداره می شوند و با وعده فروش نوزاد اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می کنند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات شبانه‌روزی متخصصان پلیس فتا، همه اعضای این باند که متشکل از دو زن و دو مرد بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. همچنین در این عملیات، یک نوزاد ۱۵ روزه از محل اختفای این افراد کشف شد.

وی افزود: این افراد شیاد که در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند، برای فروش هر نوزاد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان طلب می‌کردند و پس از این که افراد متقاضی وجه مد نظر را واریز می‌کردند دیگر پاسخ گوی آن ها نبودند.

معظمی گودرزی ادامه داد: در یکی از موارد نیز یکی از اعضای این باند در پوشش پرستار بچه به یک منزل مراجعه کرده است و پس از جدا کردن نوزاد از والدین، آن ها قصد فروش آن را داشتند که توسط عوامل پلیس فتای پایتخت دستگیر شدند.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که قانون ‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده، توصیه کرد که به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*