گفته می شود 

 

 

گفته می شود در بودجه سال آینده برای خانوارهایی که صاحب چندین فرزند می‌شوند، وام‌ و تسهیلات متعددی در نظر گرفته شده است. از وام فرزندآوری تا وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن.

 

 

گفته می شود تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت چک‌های برگشتی در دی‌ماه امسال نشان می‌دهد که بالغ بر ۵۵۳هزار فقره چک به ارزش ۳۰۵هزار میلیارد ریال برگشت خورده که نسبت به آذرماه از حیث تعداد ۱.۶درصد و از حیث مبلغ ۱۹.۶درصد رشد داشته است.

 

 

گفته می شود با وجود اینکه چندین موتور جستجوگر ایرانی طی یک دهه گذشته به وجود آمدند، اما به نظر می‌رسد آن‌ها موفق نبودند که جایگزین موتورهای جستجوی خارجی و شناخته شده مانند گوگل، Yahoo، کروم و … شوند.

 

 

گفته می شود عباس عبدی، فعال سیاسی در ارزیابی آخرین وضعیت مذاکرات برجامی توئیت را منتشر کرده. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت:بیانیه سیاسی کنگره که سهل است، حتی قانون هم تصویب کنند فایده ندارد چون اگر منافعشان اقتضا کند، برجام را نقض خواهند کرد. تنها تضمین واقعی، قدرت است. اگر قدرت دارید امضا کنید؛ اگر ندارید مذاکرات را کش ندهید.

 

 

 

گفته می شود رویترز نوشته دیپلمات ها می گویند، ایران و آمریکا در حال دستیابی به توافقی برای احیای برجام هستند که براساس آن، مراحلی از گام های متقابل را برای بازگشت به برجام مشخص شده است. به گفته دیپلمات ها، اولین گام شامل ارائه معافیت از تحریم های نفتی نمی شود.

 

 

گفته می شود روزنامه ایران نوشته موضع اصولی همواره به معنای آرایش تهاجمی گرفتن به هرگونه اظهارنظری بی‌آنکه زمینه و پیشینه و گوینده آن سخن را بشناسیم نیست.برخورد با هنرمندان نباید به گونه‌ای باشد که آنها را به ورطه لجاجت و عناد سوق دهد. برخوردهای تند و به ظاهر انقلابی گاه نه تنها هوده‌ای نمی‌بخشد بلکه تکمیل‌کننده پازل دشمنان و براندازانی می‌شود که به دنبال غیریت‌سازی هنرمندان با نظام و انقلاب‌اند.موضعگیری‌های تند، نسنجیده و کوته‌فکرانه برخی علیه اظهارنظر کوچک هنرمندی در نشست رسانه‌ای بعد از اکران یک فیلم، می‌تواند به ضد هدف خود بدل شود و جز ایجاد هزینه نتیجه‌ای ندارد.

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفته سال آینده کسی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کندوحداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

 

 

گفته می شود در سایه تلاش‌های ولیعهد سعودی برای تسریع در نشستن بر تخت پادشاهی، اختلافات در خاندان حاکم سعودی تشدید شده است.

گزارش سایت البوابه الاخباریه الیمنیه، این مطلب همزمان با افشاگری‌هایی منتشر شد، مبنی بر اینکه محمد بن سلمان مورد سوء قصدی قرار گرفته بود که از آن به طور معجزه آسایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی جان سالم به در برد.

این منابع تاکید کردند که اخیرا اختلافات میان شاهزادگان آل سعود تشدید شده است و توضیح دادند که این اختلافات به مرحله‌ای رسیده که سعی دارند از شر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که به دنبال انحصاری کردن قدرت به نفع خاندان سلمان و کنار گذاشتن بقیه شاهزادگان، به ویژه پسرعموهایش است، خلاص شوند.

 

 

گفته می شود رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بازار مسکن تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای با افت قیمت مواجه شده است گفته اگر سایت های فروش مسکن، مراکز آماری و برخی غیرکارشناس‌ها باعث ایجاد تلاطم و تشنج نشوند، انتظار افت بیشتر قیمت خانه وجود دارد اما نمی‌توان توقع ریزش شدیدی داشت.

 

 

گفته می شود متوسط قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در ادامه روند افزایشی خود به ۱۶۲ هزار و ۹۲۵ تومان رسید که بدین ترتیب زوجین برای دریافت امتیاز وام ۴۸۰ میلیون تومانی باید ۷۸ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان هزینه کنند و در واقع یک ششم از مبلغ وام را برای خرید اوراق اختصاص دهند.

 

 

گفته می شود رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه تسهیلات خرد به مردم ازسوی بانک‌ها در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: هرچند بانک‌ها برای مردم هستند و با سرمایه‌های مردمی اداره می‌شوند، این مردم بهره‌ای از آن‌ها نمی‌برند و تنها عده‌ای محدود امکان دریافت وام‌های کلان را دارند. این در حالی است که بانک‌های خصوصی هیچ تعهدی در مقابل مردم ندارند و بانک‌های دولتی نیز آن‌ها را در مسیر پرداخت یک وام خرد جان به لب می‌کنند!

 

 

گفته می شود ارتش اوکراین و دولت‌های خودخوانده در مناطق شرق این کشور بعد از متهم کردن یکدیگر به تنش‌زایی، به گلوله‌باران مواضع یکدیگر و نقض آتش‌بس پرداختند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*