اخبار خراسان جنوبی/

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

تخصیص ۹۲۰ تن برنج به خراسان‌جنوبی

۹۲۰ تن برنج برای بهمن و اسفند به خراسان‌جنوبی تخصیص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۲۰ تن برنج برای بهمن و اسفند به خراسان‌جنوبی تخصیص یافته است، گفت: درخواست برنج مازاد نیز داده‌ایم.

به گزارش مهر، مهدی جعفری صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی طی مهرماه سال ۱۴۰۰ میزان ۵۰۰ تن برنج تخصیص یافته است که از این تعداد ۲۷۱ تن برنج هندی و ۲۲۹ تن برنج پاکستانی بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در آبان ماه نیز ۵۰۰ تن برنج تخصیص یافته است، بیان‌کرد: از این میزان نیز ۳۵۰ تن برنج هندی و ۱۵۰ تن برنج پاکستانی توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه در آذرماه نیز ۲۵۰ تن برنج توزیع شده که ۴۰ تن برنج هندی و ۱۱۰ تن برنج پاکستانی و ۱۰۰ تن نیز تایلندی بوده است، گفت: در دی ماه نیز ۳۰۰ تن برنج در خراسان‌جنوبی توزیع شده است که ۱۵۰ تن تایلندی و ۱۵۰ تن هندی بوده است.

وی اظهار کرد: در بهمن ماه نیز ۷۵۰ تن برنج تخصیص یافته است که از این میزان ۳۷۵ تن برنج توزیع شده و همچنین ۳۷۵ تن برنج هندی دیگر و ۱۷۰ تن برنج تایلندی در همین هفته عملیات توزیع آن در استان شروع می‌شود.

درخواست برنج مازاد

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خواست برنج مازاد هم کرده‌ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد، بیان‌کرد: در مجموع سهمیه برنج بهمن و اسفند تخصیص یافته برای خراسان جنوبی ۹۲۰ تن برنج می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدای مهر ماه تا امروز هزار و ۷۷۵ تن برنج تخصیصی داشته‌ایم که توزیع شده و ۵۴۵ تن در حال توزیع است، گفت: قیمت هر کیلو برنج تایلندی برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده و قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۲۴ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: در مورد شکر نیز ۱۷۵ تن شکر خانوار، ۱۵۰ تن شکر اصناف و ۸۶ تن شکر زنبور داران توزیع شده است که قیمت برنج خانوار هر کیلو گرم ۱۵ هزار و ۲۳۰ تومان است.

توزیع ۴۰ تن مرغ منجمد

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شده است، بیان‌کرد: ۴۰ تن مرغ منجمد نیز به قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان در حال توزیع است.

جعفری گفت: ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد سر دست تنظیم بازار برای خراسان‌جنوبی ابلاغ شده است که قیمت هر کیلوگرم آن برای مصرف کننده ۱۰۷ هزار تومان است که امیدواریم نیاز گوشتی استان را تا حدی تأمین کند.

وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی به صورت روزانه ۱۵۰ تن تولید گوشت مرغ داریم که ۴۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد ارسال می‌کنیم تا نیاز هم وطنان در این استان‌ها نیز تأمین شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مورد تخم مرغ نیز به صورت روزانه در خراسان جنوبی میزان ۹۰ تن تولید تخم مرغ داریم که ۳۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی انجام شده است

جعفری با بیان اینکه ۷۲۴ تن انواع روغن نیز در حال توزیع است، ادامه داد: از دهم آذرماه تا ۲۸ بهمن ماه در خراسان جنوبی ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی انجام شده است و هزار و ۸۲۵ مورد نیز گزارش ستاد خبری ۱۲۴ را داشته‌ایم.

وی افزود: تعداد پاسخ‌های داده شده به این گزارش‌ها هزار و ۲۸۱ مورد بوده است و همچنین تعداد واحد صنفی منجر أخد تعهد نیز ۶۸۲ واحد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات نیز ۵۸ میلیارد ریال بوده است و تخلفات نیز کم فروشی، عدم رعایت ساعت پخت در نانوایی‌ها و اختفا و ارزش خارج از شبکه نیز به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

جعفری گفت: ۱۹۰ بازرس و ناظر را نیز وارد بازار خراسان جنوبی کرده‌ایم که ۱۳۰ نفر بازرس و ۶۰ نفر ناظر بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع کود نیز در انبارها موجود است.

۷۱۰ تن میوه شب عید در خراسان‌جنوبی ذخیره‌سازی شد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت:۷۱۰ تن میوه شب عید شامل سیب زرد و قرمز و پرتقال تامسون در خراسان‌جنوبی ذخیره‌سازی شد.

 وحید ضیائیان احمدی افزود: در حوزه میوه تنظیم بازار شب عید ۸۰۰ تن (۴۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال) باید ذخیره سازی کنیم که تاکنون غیر پرتقال والنسیا بقیه ذخیره سازی شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: خرسند هستیم که به عنوان اولین استان در کشور میوه شب عید را ذخیره سازی داشته باشیم.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱۰ انواع میوه به خراسان جنوبی حمل و در دو سردخانه خیره سازی شده است، گفت: پرتقال والنسیا تاکنون توسط سازمان مرکزی خریداری نشده است و در صورت خرید آن را نیز تکمیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سردخانه شمال غرب و غرب استان به مرکزیت فردوس ذخیره سازی شده است، اظهار کرد: قسمت جنوب و شرق خراسان جنوبی نیز به مرکزیت بیرجند ذخیره سازی شده است و سیب قرمز و زرد و پرتقال تامسون خوبی را خریداری کنیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تأکید بسیاری بر خرید و توزیع اینترنتی برخی از محصولات و کالاهای اساسی شده است و در این راستا تفاهمی با شرکت پست داشتیم و مرغ و شکر را از ابتدا و از امروز برنج را از طریق سامانه توزیع کردیم.

گوشت گوسفند منجمد در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

مهدی روشن، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی از نظر تأمین گوشت مرغ منجمد مشکلی وجود ندارد و ذخایر استان بیشتر از هر سال دیگری است.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده گوشت گوسفند منجمد داخلی نیز توزیع خواهد شد، بیان کرد: قیمت مخلوط این گوشت برای مصرف بین ۱۰۵ تا ۱۱۵ هزار تومان خواهد بود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه تا امروز ۱۵۰ هزار تن نهاده ذرت، جو و سویا از انبارهای خراسان جنوبی تحویل دامداران و مرغداران شده است که سال گذشته ۹۰ هزار تن بوده است.

سرپرست آموزش و پرورش بیرجند معرفی شد

سرپرست آموزش و پرورش بیرجند معرفی شد

طی مراسمی، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی شد.

محمد زمانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این آیین اظهار کرد: درقاموس سند تحول بنیادین انسان محور تحول و لازمه ان تحول در اندیشه و استفاده از فرصت های تربیتی مطابق با دستوارات و قوانین اسلام محمدی است.

به گزارش ایسنا، وی بر مشارکت مداوم اولیا در فرایند یاد دهی و یادگیری به ویژه در دوره ابتدایی چه در ایام سخت شیوع بیماری کرونا و چه پس از آن تأکید کرد و افزود: امروز مدارس باید به کانون های فرهنگی،تربیتی محلات تبدیل شده و به عنوان پایگاهی جامع و  مستحکم درجنگ نرم، مقابله با تهدیدات ضد فرهنگی دشمن و جهاد تبیین ایفای نقش کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بااشاره به جهاد و فداکاری معلمان در دوران سخت شیوع بیماری کرونا   و کار سخت آن‌ها در انتقال کامل و جامع مفاهیم آموزشی و تربیتی درفضای مجازی، بدون ارتباط چهره به چهره، تصریح کرد: آنچه که درزیست بوم جدید،کارطاقت فرسای معلمان راتسهیل می کندمشارکت وهم افزایی اولیاء در فرایندتعلیم و تربیت است.

به گفته زمانی مسئولیت‌ها امانت است و وقتی صحبت از امانت است، مراقبت لازم است و خادمین سخت کوش نظام تعلیم و تربیت در استان با خلاقیت، تلاش مضاعف و دقت نظر در امور آموزشی و تربیتی به خوبی از دانش آموزان، این امانات ارزشمند و فرزندان معنوی خود مراقبت کرده و با شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل گامی بلند در راستای انسداد مبادی بی سوادی بر داشته‌اند.

شایان ذکر است در این آیین از زحمات “محمدحسین یکه خانی” قدردرانی شد و “علیرضا سورگی” به عنوان سرپرست آموزش و پرورش مرکز استان معرفی شد.

مراسم یادبود حجه الاسلام و المسلمین اسدی مقدم در بیرجند برگزار شد/۲

مراسم بزرگداشت حجه الاسلام و المسلمین اسدی مقدم با حضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و جمع کثیر مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
حجه الاسلام و المسلمین اسدی مقدم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مسئولیت اولین امامت جمعه شهر بشرویه را به عهده داشت.
حاج شیخ غلامرضا اسدی مقدم از محضر اساتید بزرگی بهره برده و دارای ۱۸ تألیف است که ۳ مورد آن دیوان شعر می باشد.
از فعالیت‌های وی تأسیس کتابخانه مکتب الامام الامیرالمؤمنین در مدرسه علمیه بشرویه و جمع آوری نسخ خطی بود.
وی همچنین در دوران دفاع مقدس فعالیت های مؤثری داشته و از دوستان آیت الله حاج سید جوادآقا خامنه ای، ابوی رهبر انقلاب اسلامی بود.

 

 

۱۰۰میلیارد ریال به اعتبارات ورزش استان افزوده شد/۷

 

با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و دستور وزیر ورزش و جوانان ۱۰۰میلیارد ریال به اعتبارات خراسان جنوبی افزوده شد

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در خصوص نتایج دیدار با ملارمضانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت ورزش و جوانان گفت:

در این دیدار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به اعتبارات خراسان جنوبی افزوده شد.

 

 

 

برگزاری دوره مربیگری درجه سه دوومیدانی بانوان در بیرجند/۷

 

دوره مربیگری درجه سه دوومیدانی بانوان به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد.

لازم به ذکر است: سیده اعظم اسلامی سرپرست معاونت توسعه امور ورزش و چهکندی نژاد رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز از دوره مربیگری بازدید کردند.

 

 

 

صالحین ثامن قهرمان رقابت های فوتسال آزاد جام فجر آیسک/۷

رقابت های فوتسال جام فجر آیسک با عنوان گرامیداشت چهل و سومین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یاد و خاطره ورزشکاران آسمانی شهر آیسک شهرستان سرایان  با برگزاری دیدارهای رده بندی ، فینال و معرفی برترین ها پایان یافت.

در این دوره از مسابقات ۱۲ تیم از روز جمعه ۱۵ بهمن ماه در سالن ورزشی شهدای آیسک با یکدیگر رقابت کردند که در پایان تیم صالحین ثامن آیسک مقام قهرمانی این دوره مسابقات را از آن خود کرد ، تیم تیرچه بلوک قاسمی فردوس به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم شهرداری باغستان در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت.

گفتنی است : کاپ اخلاق این مسابقات نیز به تیم ساندویچ زیتون آیسک تعلق گرفت.

در مراسم اختتامیه این رقابت ها با حضور مسئولین از برترین ها و تمامی عوامل اجرایی و دست اندر کاران برگزاری این مسابقات تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

 

صعود مشترک کوهنوردان سرایان و کاشمر به قله خانیک/۷

 

به مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کوهنوردان شهرستان های کاشمر و سرایان در شرایط جوی منا‌سب و شرایط ایمن در قالب یک تیم به قله ۲۷۸۶ متری خانیک صعود کردند و پرچم پر افتخار ایران عزیز را به اهتزاز در آوردند.

گفتنی است : این برنامه مشترک برای اولین بار بین شهرستاهای سرایان و کاشمر برگزار و خورشیدی سرپرستی تیم را بر عهده داشت.

 

 

 

 

برگزاری مسابقات بدمینتون ویژه کارکنان ادارات قاین/۷

 

مسابقات بدمینتون آقایان ویژه کارکنان ادارات قائن به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر برگزار شد.

این مسابقات با حضور ۲۰ شرکت کننده از ادارات و ارگان های مختلف در سالن شهید امین زاده برگزار و در پایان حجت آبیاری از آموزش و پرورش، امیرحسین آبیاری ازشرکت تعاونی سیمان، سبحان ساجدی راد از نظام مهندسی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و از برترین ها با حضور جمعی از پیشکسوتان ورزشی تقدیر شد .

 

 

 

 

۶۹ نقطه حادثه‌خیز جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد/۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت:نقاط حادثه خیز استان باید پایش شود و برای اصلاح آن‌ها برنامه زمان‌بندی تعیین کرد تا از محل منابع ملی در این زمینه اقدام شود.

عباس زاده افزود: استانداردسازی نقاط حادثه خیز باید به‌صورت کارشناسی شده به نتیجه برسد و همه تلاش دستگاه‌های متولی بر ارتقای ایمنی جاده‌ای متمرکز شود.

وی  با بیان اینکه بخشی از تامین ایمنی جاده‌ها به تامین زیرساخت‌های ارتباطی برمی گردد افزود: ارتقای شاخص‌های ارتباطی در استان باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ارتباط با تامین زیرساخت‌های پایگاه‌های جاده‌ای جعفرانی، مسجد شکر، مزینان و پایگاه شماره ۸ گفت: تامین زیرساخت‌های این پایگاه‌ها نیاز به طرح جامع دارد که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

۶۹ نقطه حادثه‌خیز جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ۳۱ نقطه حادثه‌خیز در محورهای این استان طرح مصوب دارد و ۶۹ نقطه دیگر نیز بتازگی شناسایی شده است.

اسدالله جلال‌زاده افزود: از ۳۱ نقطه پرخطر دارای طرح که از سال ۹۵ مصوب شده، ۱۳ مورد رفع شده، پنج نقطه در دست اجرا و ۱۳ نقطه مانده است.

وی گفت: ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان هم اخیرا شناسایی شده که در راستای دستورالعمل بازنگری نقاط حادثه‌خیز که ابلاغ شده، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت هرگونه آبنما در پروژه‌های جدید راهسازی ممنوع اعلام شده است گفت: ۱۲ آبنما با اعتبار مورد نیاز ۳۸ میلیارد تومان در اولویت اجرا قرار گرفته که امیدواریم با آغاز پروژه یک ساله بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

جلال‌زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایمن‌سازی جاده‌ها تامین زیرساخت مورد نیاز پایگاه‌های مسجد شکر، مزینان، جعفرانی و پایگاه شماره ۸ شهرستان طبس با توجه به موقعیت راهبردی این شهرستان در اولویت قرار گرفته که امیدواریم دستگاه‌های مرتبط همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: علت اصلی این مشکلات، نبود زیرساخت‌های ارتباطی، آب، برق، گاز و تلفن است که معمولا بخش خصوصی هم حاضر به سرمایه‌گذاری در این پایگاه‌ها نمی‌شود.

 

پوشش ۹۵ درصدی آنتن دهی تلفن در محورهای اصلی خراسان جنوبی

مدیر کل ارتباطات و فناوری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ۹۵ درصد جاده‌های اصلی و شریانی خراسان جنوبی بر اساس استانداردهای ملی از پوشش آنتن دهی تلفن برخوردار هستند.

 مصطفی بهی شنبه افزود: در بعضی از نقاط جاده‌های اصلی خراسان جنوبی به دلیل وجود گردنه‌ها نقاط کوری وجود دارد که پوشش اینترنت در شرایط فعلی ندارند و به دلیل وسعت زیاد و تراکم پایین جمعیتی در استان برقراری پوشش ۱۰۰ درصدی آنتن دهی تلفن و اینترنت نیاز به هزینه زیادی دارد.

 

۷۱۰ تن میوه شب عید در خراسان‌جنوبی ذخیره‌سازی شد

بیرحند-مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت:۷۱۰ تن میوه شب عید شامل سیب زرد و قرمز و پرتقال تامسون در خراسان‌جنوبی ذخیره‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید ضیائیان احمدی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه میوه تنظیم بازار شب عید ۸۰۰ تن (۴۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال) باید ذخیره سازی کنیم که تاکنون غیر پرتقال والنسیا بقیه ذخیره سازی شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: خرسند هستیم که به عنوان اولین استان در کشور میوه شب عید را ذخیره سازی داشته باشیم.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱۰ انواع میوه به خراسان جنوبی حمل و در دو سردخانه خیره سازی شده است، گفت: پرتقال والنسیا تاکنون توسط سازمان مرکزی خریداری نشده است و در صورت خرید آن را نیز تکمیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سردخانه شمال غرب و غرب استان به مرکزیت فردوس ذخیره سازی شده است، اظهار کرد: قسمت جنوب و شرق خراسان جنوبی نیز به مرکزیت بیرجند ذخیره سازی شده است و سیب قرمز و زرد و پرتقال تامسون خوبی را خریداری کنیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تأکید بسیاری بر خرید و توزیع اینترنتی برخی از محصولات و کالاهای اساسی شده است و در این راستا تفاهمی با شرکت پست داشتیم و مرغ و شکر را از ابتدا و از امروز برنج را از طریق سامانه توزیع کردیم.

مهدی روشن، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی از نظر تأمین گوشت مرغ منجمد مشکلی وجود ندارد و ذخایر استان بیشتر از هر سال دیگری است.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده گوشت گوسفند منجمد داخلی نیز توزیع خواهد شد، بیان کرد: قیمت مخلوط این گوشت برای مصرف بین ۱۰۵ تا ۱۱۵ هزار تومان خواهد بود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه تا امروز ۱۵۰ هزار تن نهاده ذرت، جو و سویا از انبارهای خراسان جنوبی تحویل دامداران و مرغداران شده است که سال گذشته ۹۰ هزار تن بوده است.

گسترش سویه اُمیکرون در خراسان جنوبی

ده شهرستان در لیست قرمز و بسیار پرخطر

فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

براساس آخرین بروز رسان نقشه کرونایی کشور ده شهرستان خراسان جنوبی در لیست شهر‌های قرمز و بسیار پرخطر قرار گرفت.

بر اساس آخرین بروز رسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، درمیان، زیرکوه، سرایان، سربیشه، فردوس، قائنات، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز قرار دارند.

شهرستان خوسف نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان نیز گفت: روز گذشته ۷۵۷ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۰۲ بیمار جدید شناسایی شدند.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۹۴ مورد از بیرجند، ۱۱ مورد از بشرویه، ۹ مورد از خوسف، ۷ مورد درمیان، ۲۰ مورد زیرکوه، ۱۸ مورد سرایان، ۱۶ مورد از سربیشه، ۳۵ مورد از طبس، ۲۰ مورد از فردوس، ۳۶ مورد از قاینات و ۳۶ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۱۸۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۶ نفر کرونا مثبت هستند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستن حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

وی افزود: با ثبت سه مورد فوت جدید تعداد جان باختگان این بیماری به هزار و ۳۳۲ نفر رسید.

 

 

 

 

«هفتاد رود» مشوکی در افغانستان جاری می شود/۷

رودخانه «هفتاد رود» روستای مشوکی سربیشه به دلیل عدم احداث سد یا سیل بند برای ذخیره رواناب ها، در فصل بارندگی به سمت مرز افغانستان سرازیر می شود.

به گزارش شبستان استان کویری خراسان جنوبی دو دهه با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند تا جایی که همین اوایل امسال تیغ تیز این خشکسالی در کنار عطش بی آبی و شلاق آفتاب گرم و سوزان سبب خشک شدن مراتع شد و دامداران به دلیل نبود نهاده، دام هایشان را با نازل ترین قیمت فروختند.

بعد از خساست های ۲۰ ساله آسمان و قهر طبیعیت با این سرزمین، امسال بارقه‌ی امید در دل کشاورزان و مردم روشن شد و حلاوت بارش رحمت الهی به همه شهرستان های استان رسید.

آشتی دوباره آسمان با کویر خشکیده خراسان جنوبی و ورود سامانه بارشی پربارش، بعد از گذشت کم ‌بارش‌ ترین سال در ۵۰ سال گذشته، سبب شادمانی وصف ناپذیر مردم شد، اما دیدن رواناب ها و سرریز شدن آن به دشت ها و کویر استان در پی مدیریت ناصحیح، روح مردم را رنج می دهد.

بحران بی آبی بیش از هر چیز دیگری در کشور جولان می دهد و مدیریت نادرست منابع آبی در کنار خشکسالی های پی در پی بسیار نگران کننده است، به همین دلیل سد و سدسازی یکی از راهکارهای اصلی و راهبردی برای مدیریت آب و مقابله با خشکسالی است.

مقصد رواناب ها، کشور افغانستان است

مردم روستای مرزی مشوکی سربیشه مدت‌هاست که هدر رفت سیلاب‌ها را به چشم می بینند و آن را به مسئولان گوشزد می کنند اما بعد از پیگیری های هشت ساله مردم، هنوز چاره ای برای این مشکل اندیشیده نشده و رواناب ها علاوه بر اینکه خسارت های جبران ناپذیری بر مزارع آنها وارد می کند، مقصدشان کشور افغانستان است، این در صورتی است که مردم روستای مشوکی خود با بحران بی آبی دست و پنجه نرم می کند.

تخلیه روستای مرزی مشوکی

«حسین خسروی» رئیس شورای اسلامی روستای مشوکی از توابع بخش درح شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: روستای مشوکی در فاصله ۲۰ کیلومتری کشور افغانستان و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و دارای ۸۷ خانوار و ۳۵۰ نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه شغل اصلی مردم روستای مشوکی کشاورزی و دامداری است که با توجه به خشکسالی های اخیر و کم آبی کم رونق شده است، افزود: مردم توان خرید علوفه دام هایشان را نداشتند لذا دام هایشان هم را به قیمت ناچیز فروخته اند و روستا در حال تخلیه است.

خسروی گفت: به دنبال بارندگی های اخیر بارقه‌ای از امید در دل مردم روستا ایجاد شد.

«هفتاد رودی» که به کشور افغانستان می رود

وی تصریح کرد: رودی از روستای مشوکی به نام «هفتاد رود» عبور می کند که از مرکز دهستان تمامی رودها و رواناب های سرریز به این رودخانه به مرز و دشت کشور افغانستان سرازیر می شود.

وی با بیان اینکه در بارندگی های اخیر سه شبانه روز پی در پی بارش باران خوبی داشتیم اما سیلاب به کشور همسایه سرازیر شد، گفت: این در صورتی است که اراضی این روستا تشنه آبیاری است.

رئیس شورای این روستا یادآور شد: از سال ۸۴ پیگیر این موضوع هستیم و به آب منطقه ای و منابع طبیعی نامه نگاری شده تا یک سد در این روستا احداث شود، هم اکنون کارهای مطالعاتی ایجاد سد انجام شده ولی تاکنون هیچ اقدامی برای احداث انجام نشده و هر ساله مسئولان می گویند اعتباری نداریم و سال آینده در دستور کار است.

وی با گلایه از وعده های هر ساله آب منطقه ای برای احداث سد در این روستا، بیان کرد: تاکنون این وعده ها کار را به نتیجه نرسانده و آخرین بار یک ماه گذشته با حضور نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس نشستی با مدیرعامل آب منطقه ای برگزار شد و قول مساعد دادند تا سال آینده از محل بودجه محرومیت زدایی و بودجه در اختیار نماینده اقداماتی انجام شود.

تخریب اراضی کشاورزی در هنگام سیل

خسروی تصریح کرد: ورودی روستا از رودخانه گذر می شود و موقع سیل، تنها راه ارتباطی روستا مسدود می شود که باز هم مکرر با ادارات راه، جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری رایزنی کرده ایم تا فکری برای این راه بردارند تا بارندگی ها مسیر روستا را مسدود نکند اما هیچ اقدامی نشده است.

وی گفت: ورودی روستا سه کیلومتر است که خواستاریم جهاد کشاورزی برای مزارع کشاورزی دیوار ساحلی احداث کند، می توان گفت اگر فردی در زمان ایجاد رواناب مریض شود باید در همان روستا جان بدهد چراکه خودروهای سنگین هم از این سیلاب نمی تواند عبور کند.

احداث سد در روستای مشوکی نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار

«سعید سروری»، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: برای احداث سد تغذیه مصنوعی در روستای مشوکی یک طرح مطالعاتی انجام شده است اما اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده و پیگیر اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه برای احداث سد در روستای مشوکی از طریق نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه پیگیری داشته ایم، افزود: برای شروع این پروژه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم پیگیری شده است.

سروری از همکاری منابع طبیعی برای مدیریت رواناب ها در روستای مشوکی خبر داد و گفت: دو بند خاکی برای کاهش حجم رواناب های سرازیر به کشور افغانستان ایجاد شده است لذا در طرح مطالعاتی هم یک بازنگری انجام شده است.

وی تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبار؛ سدی بر سر راه طرح های مهم مرزی است و اعتبار لازم برای ایجاد سد در روستای مشوکی هم ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: پروژه های تغذیه مشوکی، آهنگران، بندان، چاهداشتی و گزیک تغذیه مصنوعی و روی خروجی دشت های استان و مرزی هستند که اجرای آن در دستور کار است، با اجرایی شدن پروژه های روستای مهم و مرزی بالای ۹۰ درصد استان تحت پوشش رواناب ها قرار می گیرند.

سروری با بیان اینکه طرح مطالعاتی تغذیه مصنوعی مشوکی و چاهداشی انجام شده است و تغذیه مصنوعی بندان آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره رها شده است، ادامه داد: تغذیه مصنوعی آهنگران و گزیک هم در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۶ طرح تغذیه ای که در خروجی استان و مرزی هستند، مشکل تأمین اعتبار دارند.

۱۳ سازه آبخیزداری در حوزه مشوکی احداث می شود

«علیرضا نصرآبادی»، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد: برای مدیریت رواناب ها در حوزه مشوکی، لانو، درح، گلوگاه و درخت توت حدود ۱۰ تا ۱۳ سازه آبخیزداری از سال ۹۶ با کمک قرارگاه شهید ناصری کار کرده ایم.

وی با بیان اینکه اعتبارات باید کافی باشد تا تمام حوزه را مدیریت کنیم، گفت: به لحاظ فنی لازم نیست تمام شاخه های آبخیزداری کار کنیم؛ هدف حذف سیلاب نیست بلکه مدیریت سیلاب است.

نصرآبادی با بیان اینکه رواناب های روستای مشوکی به مرز افغانستان سرازیر می شود، افزود: از این نوع سرریزها زیاد داریم؛ در استان یک سوم رواناب های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان به سمت مرز افغانستان هدایت می شود که در حال مدیریت هستند.

وی ادامه داد: پیش از این حوزه های مرزی اعتبار ملی داشتند که این اعتبار حذف شده است و در قالب همان حوزه های معمولی باید کار شود، شاخه هفت رود در جوار زمین های کشاورزی مردم روستای مشوکی است و نمی توانیم برای تمام شاخه ها، آبگیر احداث کنیم چراکه آب ها به زمین های کشاورزی مردم سرریز می شود، لذا همه شاخه های رودخانه قرار نیست بسته شود بلکه باید مدیریت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه مشوکی سازه های آبخیزداری باقی مانده داریم که در حال کار است.

نصرآبادی خاطرنشان کرد: امسال ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای حوزه آبخیزداری داریم که بیش از ۲۵ درصد آن تخصیص یافته است که براساس تخصیص‌ها، ۲۳۰ سازه جدید در سال مالی ۱۴۰۰ کار خواهیم کرد، قرارداد با پیمانکاران بسته شده و در حال انجام کار هستند.

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

۹۲۰ تن برنج برای بهمن و اسفند به خراسان‌جنوبی تخصیص یافت

۹۲۰ تن برنج برای بهمن و اسفند به خراسان‌جنوبی تخصیص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۲۰ تن برنج برای بهمن و اسفند به خراسان‌جنوبی تخصیص یافته است، گفت: درخواست برنج مازاد نیز داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی طی مهرماه سال ۱۴۰۰ میزان ۵۰۰ تن برنج تخصیص یافته است که از این تعداد ۲۷۱ تن برنج هندی و ۲۲۹ تن برنج پاکستانی بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در آبان ماه نیز ۵۰۰ تن برنج تخصیص یافته است، بیان‌کرد: از این میزان نیز ۳۵۰ تن برنج هندی و ۱۵۰ تن برنج پاکستانی توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه در آذرماه نیز ۲۵۰ تن برنج توزیع شده که ۴۰ تن برنج هندی و ۱۱۰ تن برنج پاکستانی و ۱۰۰ تن نیز تایلندی بوده است، گفت: در دی ماه نیز ۳۰۰ تن برنج در خراسان‌جنوبی توزیع شده است که ۱۵۰ تن تایلندی و ۱۵۰ تن هندی بوده است.

وی اظهار کرد: در بهمن ماه نیز ۷۵۰ تن برنج تخصیص یافته است که از این میزان ۳۷۵ تن برنج توزیع شده و همچنین ۳۷۵ تن برنج هندی دیگر و ۱۷۰ تن برنج تایلندی در همین هفته عملیات توزیع آن در استان شروع می‌شود.

درخواست برنج مازاد

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خواست برنج مازاد هم کرده‌ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد، بیان‌کرد: در مجموع سهمیه برنج بهمن و اسفند تخصیص یافته برای خراسان جنوبی ۹۲۰ تن برنج می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدای مهر ماه تا امروز هزار و ۷۷۵ تن برنج تخصیصی داشته‌ایم که توزیع شده و ۵۴۵ تن در حال توزیع است، گفت: قیمت هر کیلو برنج تایلندی برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده و قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۲۴ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: در مورد شکر نیز ۱۷۵ تن شکر خانوار، ۱۵۰ تن شکر اصناف و ۸۶ تن شکر زنبور داران توزیع شده است که قیمت برنج خانوار هر کیلو گرم ۱۵ هزار و ۲۳۰ تومان است.

توزیع ۴۰ تن مرغ منجمد

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شده است، بیان‌کرد: ۴۰ تن مرغ منجمد نیز به قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان در حال توزیع است.

جعفری گفت: ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد سر دست تنظیم بازار برای خراسان‌جنوبی ابلاغ شده است که قیمت هر کیلوگرم آن برای مصرف کننده ۱۰۷ هزار تومان است که امیدواریم نیاز گوشتی استان را تا حدی تأمین کند.

وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی به صورت روزانه ۱۵۰ تن تولید گوشت مرغ داریم که ۴۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد ارسال می‌کنیم تا نیاز هم وطنان در این استان‌ها نیز تأمین شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مورد تخم مرغ نیز به صورت روزانه در خراسان جنوبی میزان ۹۰ تن تولید تخم مرغ داریم که ۳۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی انجام شده است

جعفری با بیان اینکه ۷۲۴ تن انواع روغن نیز در حال توزیع است، ادامه داد: از دهم آذرماه تا ۲۸ بهمن ماه در خراسان جنوبی ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی انجام شده است و هزار و ۸۲۵ مورد نیز گزارش ستاد خبری ۱۲۴ را داشته‌ایم.

وی افزود: تعداد پاسخ‌های داده شده به این گزارش‌ها هزار و ۲۸۱ مورد بوده است و همچنین تعداد واحد صنفی منجر أخد تعهد نیز ۶۸۲ واحد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات نیز ۵۸ میلیارد ریال بوده است و تخلفات نیز کم فروشی، عدم رعایت ساعت پخت در نانوایی‌ها و اختفا و ارزش خارج از شبکه نیز به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

جعفری گفت: ۱۹۰ بازرس و ناظر را نیز وارد بازار خراسان جنوبی کرده‌ایم که ۱۳۰ نفر بازرس و ۶۰ نفر ناظر بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع کود نیز در انبارها موجود است.

 

 

 

پاسخ مسئولان خراسان جنوبی به گلایه کامیون داران؛ سهمیه سوخت براساس میزان پیمایش واریز می‌شود

 

پاسخ مسئولان خراسان جنوبی به گلایه کامیون داران؛ سهمیه سوخت براساس میزان پیمایش واریز می‌شود

درحالی از چند روز گذشته شاهد گلایه کامیون داران نسبت به صف‌های طویل گازوئیل و کاهش سهمیه سوخت هستیم که مسئولان معتقدند سهمیه سوخت کامیون داران کاهش نیافته بلکه برساس میزان پیمایش سهمیه واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، در روز چهارشنبه هفته جاری تعدادی از  کامیون داران  با تماس به خبرگزاری تسنیم  در بیرجند نسبت به کاهش سهمیه سوخت گلایه کردند که برای اطلاع بیشتر به آدرسی که شهروندان به آن اشاره کرده بودند، رفتیم و با صف طویل کامیون‌ها در جایگاه سوخت مواجه شدیم.

یکی از کامیون داران با بیان اینکه چند روز است شاهد صف‌های طویل سوخت هستیم افزود: از ساعت ۴ صبح در صف گازوئیل ایستاده‌ام و حال که ساعت ۱۱ ظهر است سوخت به من نمی‌رسد و این حال و روز ما کامیون داران در چند روز گذشته است.

دیگر کامیون دار خراسان جنوبی نیز به خبرنگار ما گفت: از وقتی سوخت کامیون‌ها کاهش یافته شاهد این صف‌های طویل هستیم و از مسئولان تقاضا داریم هرچه زودتر نسبت به این موضع رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: کاهش سهمیه سوخت در شرایطی است که شاهد قیمت‌های نجومی در بازار لوازم یدکی، لاستیک و دیگر ملزومات هستیم و با وجود این گرانی‌ها کاهش سهمیه سوخت قوز بالای قوز است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در این باره به خبرنگار ما گفت: سهمیه سوخت کامیون داران کاهش نیافته بلکه براساس میزان پیمایش واریز می‌شود.

گرجی اظهار داشت: سهمیه سوخت کامیون، به صورت سوخت پایه و سوخت عملکردی براساس پیمایش به دستگاه‌ها داده می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی سوخت، هر کامیون سهمیه ثابت دارد که این سهمیه ثابت و پایه کامیون به مرور کاهش می‌یابد و به سهمیه پیمایشی کامیون افزوده می‌شود و کامیون‌ها براساس پیمایش و عملکرد، سهمیه سوخت دریافت می‌کنند.

گرجی افزود: کامیون دارانی که مشکلی در این زمینه دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل حمل و نقل و راهداری درخواست خود را مطرح کنند تا پیمایش و عملکرد کامیون بررسی و مشکل رفع شود.

وی از وجود ۱۹۴ دستگاه ناوگان فرسوده با متوسط عمر بالای ۱۳ سال در بخش مسافر خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۵۷ دستگاه اتوبوس، ۱۶۷ دستگاه مینی بوس، ۲۶۵ دستگاه سواری و در حوزه حمل و نقل باری ۴ هزار و ۸۲۹ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری در استان داریم که ۶۹۵ دستگاه بالای سن فرسودگی هستند.

 

 

 

توقیف بیش از ۱۰ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در خوسف/۴

 

جانشین انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان”خوسف” در بازرسی از یک کامیون، ۱۰ هزار و ۷۹۵ لیتر روغن موتور قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خوسف در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۱۰ هزار و ۷۹۵ لیتر روغن موتور که به صورت قاچاق حمل می شد؛ کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال براورد شد.

جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف ۲۰ موتورسیکلت در”فردوس”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰ دستگاه موتورسیکلت در این طرح توقیف شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: در پی گزارشات و مطالبات مردمی مبنی بر نارضایتی شهروندان از تردد موتورسیکلت سواران متخلف و هنجارشکن، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور برخورد با ایجاد مزاحمت و حرکات نمایشی موتورسیکلت سواران متخلف در سطح شهرستان فردوس اجرایی شد.

وی بیان داشت: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس عملیاتی شد که با انجام اقدامات فنی، تعداد ۲۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف شناسایی، متوقف و روانه پارگینگ شد که متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های خراسان جنوبی اولویت دارد/۳

رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های خراسان جنوبی اولویت دارد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری های لازم در تهران برای تأمین اعتبار رفع ۵۷ نقطه حادثه خیز خراسان جنوبی توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده ظهر شنبه در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اظهار کرد: با توجه به این که ۵۷ نقطه حادثه خیز در نقاط مختلف استان وجود دارد و از اعتبار ملی برای رفع آنها باید استفاده شود دستگاه‌های مربوط پیگیری‌های لازم را در تهران برای تأمین اعتبار انجام دهند.

به گفته وی اگر به موقع اقدامات لازم در این خصوص انجام نشود در سال‌های آینده با افزایش تعداد نقاط حادثه خیز با چالش جدی در این باره مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: با وجود این که در گذشته اعلام شده بود که ۹۷ درصد جاده‌های استان از پوشش اینترنت برخوردار می‌باشند در بعضی از جاده‌های اصلی و شریانی هنوز این امکان وجود ندارد به طوری که گویا تنها سه درصد از پوشش اینترنت برخوردارند.

وی اضافه کرد: حداقل در ۵۷ نقطه حادثه خیز خراسان جنوبی باید پوشش اینترنتی وجود داشته باشد تا در زمان بروز سوانح و حوادث با بهره‌گیری از آن در مدت زمان کمتری دستگاه‌های امدادی اقدامات خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: بنابراین در مرحله اول باید نقاط دارای اولویت بیشتر مشخص شوند تا با تخصیص اعتبار ملی نسبت به رفع آنها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با یادآوری این نکته که در جاده‌های اصلی استان ۲۲۸ آب‌نما وجود دارد، بیان داشت: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تأمین اعتبار برای رفع آنها انجام شود.

عباس زاده با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز گفت: در یکی از جلسات آینده این کمیسیون برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای این ایام بررسی خواهد شد و با توجه به این که احداث زیر گذر در دور برگردان طبس از اولویت‌های استان نمی‌باشد از دستور کار این کمیسیون خارج می‌شود.

وی با توجه به گزارش ارائه شده در خصوص نبود زیر ساخت‌های لازم آب، برق در چهار نقطه استان که دستگاه‌های امدادی حضور دارند شامل مسجد شکر، ازمیغان، مزینو و سه راهی جعفرانه در طبس ظهار کرد: باید با اولویت بندی که می‌شود برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز اقدام شود و اعتبار مورد نیاز برای این منظور در کمیته کارشناسی مشخص شود تا از اعتبارات ستاد بحران و کمیسیون ایمنی حمل و نقل برای ایجاد زیرساخت‌ها اقدام شود.

 

۶۹ نقطه حادثه‌خیز جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۳۱ نقطه حادثه‌خیز در محورهای این استان طرح مصوب دارد و ۶۹ نقطه دیگر نیز بتازگی شناسایی شده است.

اسدالله جلال‌زاده روز شنبه در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: از ۳۱ نقطه پرخطر دارای طرح که از سال ۹۵ مصوب شده، ۱۳ مورد رفع شده، پنج نقطه در دست اجرا و ۱۳ نقطه مانده است.

وی گفت: ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان هم اخیرا شناسایی شده که در راستای دستورالعمل بازنگری نقاط حادثه‌خیز که ابلاغ شده، مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۲۸ آبنمای جاده‌ای با اولویت تغییر به پل در این استان خبر داد و افزود: این تعداد آبنما در جاده‌های اصلی استان شناسایی شد و در راه‌های فرعی نیز ۴۸۲ آبنما و راه‌های روستایی هزار و ۵۲۱ آبنما شناسایی شده‌ که پس از تعیین تکلیف آبنماهای جاده‌های اصلی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساخت هرگونه آبنما در پروژه‌های جدید راهسازی ممنوع اعلام شده است گفت: ۱۲ آبنما با اعتبار مورد نیاز ۳۸ میلیارد تومان در اولویت اجرا قرار گرفته که امیدواریم با آغاز پروژه یک ساله بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

جلال‌زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایمن‌سازی جاده‌ها تامین زیرساخت مورد نیاز پایگاه‌های مسجد شکر، مزینان، جعفرانی و پایگاه شماره ۸ شهرستان طبس با توجه به موقعیت راهبردی این شهرستان در اولویت قرار گرفته که امیدواریم دستگاه‌های مرتبط همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: علت اصلی این مشکلات، نبود زیرساخت‌های ارتباطی، آب، برق، گاز و تلفن است که معمولا بخش خصوصی هم حاضر به سرمایه‌گذاری در این پایگاه‌ها نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه از شناسایی ۵۷ نقطه کور ارتباطی در جاده‌های این استان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت ارتباطات در ایمنی جاده‌ای نگاه ویژه متولیان در این بخش ضروری است.

 

 

قرارگیری نام دانشگاه بیرجند در جمع برترین دانشگاه‌های جوان دنیا

دانشگاه بیرجند برای چهارمین سال در جمع برترین دانشگاه‌های جوان دنیا قرار گرفت

نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جوان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که  بر اساس این رتبه بندی نام دانشگاه بیرجند در میان ۳۷ دانشگاه جوان کشور و در جمع ۵۳۹ دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفت. دانشگاه بیرجند طبق اعلام موسسه تایمز رتبه ۴۰۱+ را میان دانشگاه‌های دنیا کسب کرد.
دانشگاه بیرجند برای چهارمین سال در جمع برترین دانشگاه‌های جوان دنیا قرار گرفت

به گزارش امروز خراسان جنوبی، نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جوان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که  بر اساس این رتبه بندی نام دانشگاه بیرجند در میان ۳۷ دانشگاه جوان کشور و در جمع ۵۳۹ دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفت.
دانشگاه بیرجند طبق اعلام موسسه تایمز رتبه ۴۰۱+ را میان دانشگاه‌های دنیا کسب کرد.
همچنین دانشگاه بیرجند در حوزه فیزیک و نجوم  رتبه بیستم و در حوزه علوم ورزشی رتبه ۱۷ را در میان دانشگاه‌های کشور دارد.
رتبه بندی دانشگاه های جوان که از سوی موسسه رتبه بندی تایمز منتشر شده است بر اساس همان ۱۳ شاخص عملکردی است که رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان انجام می شود، عمل می کند اما وزن کمتری به شهرت داده شده است.
دانشگاه‌ها در تمامی مأموریت‌های اصلی خود از جمله آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرند تا جامع ترین و متعادل‌ترین مقایسه های موجود ارائه شود.
رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ شامل ۵۳۹ دانشگاه است که این تعداد نسبت به تعداد ۴۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. ۲۵۱ مؤسسه دیگر با وضعیت «گزارش‌گر» فهرست شده‌اند، به این معنی که داده‌ها را ارائه کرده‌اند اما معیارهای واجد شرایط بودن موسسه رتبه بندی تایمز را برای دریافت رتبه برآورده نکرده‌اند.
هند و ترکیه هر کدام با ۴۰ مؤسسه از انگلستان پیشی گرفته اند.
ایران و انگلستان هر دو با ۳۷ دانشگاه به صورت مشترک در جایگاه سوم تعداد دانشگاه های برتر قرار دارند.
به طور کلی، ۷۴ کشور در جدول حضور دارند که نسبت به سال گذشته که ۶۸ کشور بودند، افزایش یافته است.
بهترین دانشگاه جوان جهان امسال دانشگاهی از فرانسه است، دانشگاه دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس یا Paris Sciences et Lettres برای اولین بار به این رتبه دست می یابد. دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور پیشتاز سال گذشته به رتبه دوم رفته است.
هنگ کنگ دارای سه مؤسسه در بین ۱۰ مؤسسه برتر است و فرانسه با پنج مؤسسه در این گروه، بیشترین نماینده را در بین ۲۰ مؤسسه برتر دارد. دانشگاه اراسموس روتردام هلند نیز بهترین رشد را داشته و در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان آموزش عالی تایمز روشی مشابه با رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را برای ارزیابی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند. این رتبه بندی شامل موسساتی است که از سال ۱۹۷۲ تاکنون تاسیس شده‌اند.
شاخص‌های عملکرد در پنج حوزه گروه بندی می شوند: آموزش دارای ۳۰ درصد وزن (محیط یادگیری)، پژوهش دارای ۳۰ درصد وزن، استنادات دارای ۳۰ درصد وزن، چشم انداز بین المللی دارای ۲.۵ درصد وزن و درآمد از صنعت (انتقال دانش) دارای ۲.۵ درصد وزن هستند.

 

 

معرفی دکتر محمدرضا راشد محصل در دوشنبه های با مفاخر/۲-۳

    
معرفی دکتر محمدرضا راشد محصل در دوشنبه های با مفاخر
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز فصل دوم “دوشنبه های با مفاخر” و معرفی دکتر محمدرضا راشد محصل در اولین قسمت از این فصل، خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی عنوان کرد: این برنامه دوشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹ از طریق صفحه اینستاگرامی khjfarhang منتشر خواهد شد.
به گفته وی دکتر محمدرضا راشد محصل ، درخردادماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی متولد شد و پدر و پدربزرگش جملگی علمای دین و مورد وثوق و احترام مردم بودند. وی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی و دوره های عالی تحصیلی در سال ۱۳۵۳ مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی را گرفت. علاوه بر وی برادرانش دکترمحمدعلی، دکترمحمدتقی، دکترمحمدحسن و دکترجلیل راشد محصل از افتخارات خاندان با فضل و دانش راشد محصل و از مفاخر بیرجند محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله کتاب های دکتر راشد محصل می توان به آذرخش دیرپای سهروردی، پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی، داستان گشتاسپ در دو نگاه، شاهنامه‌ پژوهی، خیام‌شناخت، عطارشناخت، از شوکتی تا دولتی، چون من در این دیار، شاهنامه جلوه ‌گاه روح ملی و نام‌شناخت توصیفی منظومه‌های دینی فارسی اشاره کرد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که دوشنبه‌های با مفاخر، با هدف معرفی مفاخر خراسان جنوبی به مردم استان و کشور و همچنین نسل جوان و در راستای پاسداشت علم، فرهنگ و فرهیختگان از اسفندماه سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی شده است، ادامه داد: در طول فصل اول این برنامه، ۱۲ نفر از مفاخر استان معرفی شدند و فصل دوم برنامه نیز با معرفی ۱۲ فرهیخته دیگر برگزار می شود.

 

 

یک مصدوم در برخورد اتوبوس و سواری در محور قاین – بیرجند/۴

برخورد اتوبوس و سواری پژو در محور قاین – بیرجند یک مصدوم برجای گذاشت.

رئیس پلیس راه استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ساعت ۲۲:۱۰ شب3 مصدوم دربرخورد اتوبوس و سواری پژو در محور قاین- بیرجند شنبه بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک خودروی سواری پژو در کیلومتر۶۰ محور قاین – بیرجند راننده خودروی سواری پژو مصدوم شد.

سرهنگ رضایی علت حادثه را انحراف به چپ سواری پژو اعلام کرد.

اتوبوس از مبدا مشهد به مقصد زاهدان در حرکت بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: وحدت نیروهای مسلح برای دشمن کمرشکن است/۲-۳

امام جمعه بیرجند: وحدت نیروهای مسلح برای دشمن کمرشکن است

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: وحدتی که امروز بین ارتش، سپاه، نیروی مقتدر انتظامی و نیروی پربرکت بسیج وجود دارد، برای دشمن کمرشکن است.

آیت الله عبادی در دیدار با فرمانده ارشد نظامی آجا در استان و فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش با اشاره به نقش نیروهای مسلح به ویژه ارتش گفت: نیروهای نظامی ارتش در دوران انقلاب اسلامی در یک شرایط حساس و یک مقطع سرنوشت‌ساز با امام امت بیعت کردند و این از خودگذشتگی در آن مقطع بسیار مهم و سرنوشت ساز بود.

وی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد توطئه ها و ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی بودیم که هنوز هم ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: و این پای مردی، وفای به عهد و ایستادگی نیروهای مسلح بود که توانستیم بر توطئه‌های غلبه کنیم.

آیت الله عبادی با اشاره به جایگاه و موقعیت نیروهای مسلح به ویژه ارتش گفت: این وحدتی که امروز بین نیروهای مسلح حاکم است برای دشمنان اسلام سخت و سنگین است.

وی افزود: قرار گرفتن مردم در کنار نیروهای مسلح باعث قدرت و توانمندی آنان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه جایگاه نیروهای مسلح بسیار ارزشمند است، گفت: امروز شاهد هستیم هر گونه مشکلی که در زمینه‌های مختلف به وجود می‌آید مردم و نیروهای مسلح به کمک آسیب دیدگان می پردازند.

در ابتدای این دیدار سرتیپ دوم جلیل شاطری فرمانده جدید ارشد آجا در استان به نقش ارتش در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: خودباوری و متکی به خود بودن یکی از برنامه‌های امروز ماست و امروز ما قوی ترین امکانات موشکی در هوا فضای کشور را داریم و اقتدار نیروهای مسلح در کشور حرف اول را میزند.

امیر سرتیپ دوم ستاد “جلیل شاطری” ۱۹ بهمن امسال به عنوان فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا معرفی شد.

 

 

 

چابک‌سازی نیروهای ارتش براساس اقلیم منطقه‌ای است

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چابک‌سازی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی به‌ویژه درخصوص نیروی زمینی براساس آمایش سرزمین و نیاز اقلیم منطقه‌ای است و فرماندهان ما در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم ستاد “جلیل شاطری” روز شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آمایشی که در ارتش قبل از انقلاب بود، آمایش سرزمینی مبتنی بر نیروهای چند ملیتی برای اهداف آمریکا و اسراییل بود.

وی گفت: در زمان طاغوت آنچه سردمداران رژیم برای خودشان افتخار می‌دانستند، تجهیزات، ساز و برگ مرتبط با ارتش و نیروهای نظامی که توسط بیگانه تجهیز شده بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا ادامه داد: ولی مسوولان آن موقع غافل از این بودند که اتکای به بیگانه برای زمان‌های مقطعی است و چون این کار برخاسته از قلب و روح آنان نبود قطعا با روحیات ارتشیان انقلابی که در بطن ارتش آن موقع حضور داشتند، ناسازگاری داشت.

وی گفت: قبل از انقلاب ارتشیانی بودند که به جامعه روحانیت، امام راحل و انقلابیون در بطن جامعه اتصال و ارتباط مداوم داشتند که رژیم شاه از این موضوع غافل بود.

امیر سرتیپ دوم شاطری افزود: کار به جایی رسید که اکثر تجهیزات نظامی ارتش توسط همین انقلابیون از کار افتاد و یکی از نشانه‌های همراهی ارتشیان با امام، ملت و انقلابیون بود.

وی گفت: در بهمن ۵۷ کمر رژیم ستمشاهی شکست و با وجود داشتن همه تجهیزاتی که فکر می‌کردند روزی به درد آنان بخورد، شکست خوردند و این شکست با توکل به خدا رقم خورد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نیروهای ارتش با همراهی سایر نهادهای امنیتی غائله‌های مختلف در کشور را یکی پس از دیگری ختم به خیر کردند و در هشت سال جنگ تحمیلی که هزاران شهید تقدیم شدند، شهدای خراسان جنوبی به دلیل اینکه بمبارانی در منطقه صورت نگرفت، شهدای خط مقدم جبهه‌های نبرد هستند.

وی با بیان اینکه ارتش بعد از جنگ چند هدف و محور را اصل فعالیت خود قرار داد افزود: بازسازی تجهیزاتی که در زمان جنگ آسیب دید یکی از اهداف ارتش بود که با اتکای با نیروی درونی خودمان صورت گرفت و امروز هم با توکل بر خدا به‌روزترین تجهیزات نظامی توسط مجموعه ارتش ساخته می‌شود.

امیر شاطری اظهار داشت: خودباوری هدف دیگری است که نیروهای مسلح بعد از انقلاب اسلامی اتخاذ کردند و به این باور رسیدیم که به خودمان متکی باشیم.

وی گفت: ارتش همراه ملت است و با استفاده از تجربیات گذشته در کنار تلاش بی‌وقفه برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، طرح‌های مردم‌یاری و مردم‌داری را در دست اجرا دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ بیرجند افزود: در سیل‌های مختلف سطح کشور آنچه باعث نجات کشور شده، حضور به‌موقع نیروهای مسلح است و اعتماد به خدا، رهبری و اتحاد بین نیروهای مسلح موجب موفقیت ما شده است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن گفت: در جنگ نیابتی با استفاده از افراطیون موج اسلام‌هراسی را در جهان ایجاد کردند و داعش نیروی سازمان‌یافته ندارد اما تفکر داعش بسیار خطرناک است که باید هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی کور خواندند چرا که با اتصال ارتش و نیروهای مسلح به جامعه روحانیت و رهبری تاکنون حربه‌های دشمن به پوچی گراییده و نیروی مسلح کشور گوش به فرمان ولایت فقیه است.

 

 

 

کشف ۲۵تُن خاک معدنی مس و روی غیرمجاز در طبس/۴

مأموران پلیس طبس در بازرسی از یک تریلی، ۲۵تُن خاک معدنی مس و روی غیرمجاز کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی طبس گفت: مأموران انتظامی پاسگاه تپه طاق شهرستان طبس اخباری مبنی بر حمل و بارگیری خاک معدنی غیرمجاز دریافت کردند که موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ مریمی افزود: مأموران هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور”عشق آباد به بردسکن” شهرستان طبس به یک تریلی حامل بار که در حال حرکت بود مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت:مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از تریلی، ۲۵تُن خاک معدنی مس و روی غیرمجاز به ارزش ۳میلیارد ریال کشف کردند.

 

 

 

باران و برف مهمان خراسان جنوبی می‌شود/۲

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از فردا شب به جو استان خبر داد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی از فرداشب تا صبح سه شنبه هفته جاری با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار به جو استان وزش باد شدید، خیرش گرد و خاک، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و احتمال تگرگ و بارش برف برای نقاط کوهستانی و مرتفع پیش بینی می‌شود.

آقای نخعی افزود: دمای هوا نیز به طور محسوس افزایش پیدا می‌کند و هوا گرمتر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

ممانعت افغانستان از تجارت در یزدان/تنها خرده فروشی صورت می‌گیرد/۷

ممانعت افغانستان از تجارت در یزدان/تنها خرده فروشی صورت می‌گیرد

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر در یزدان خرده فروشی انجام می شود ولی طرف افغانستانی به واسطه عدم استقرار گمرک جلوی فعالیت تجاری در آنجا را گرفته است.

حسن رحیمی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری حجم تبادلات تجاری با کشور افغانستان از نظر ارزشی یک درصد افزایش ولی از نظر وزنی حدود ۳۳ درصد کاهش داشته است و امیدواریم شرایط در دو ماه باقیمانده بهتر شود.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در مورد رونق تبادلات تجاری ما با طرف افغانستانی از طریق بازرگانان، نمایندگی وزارت امور خارجه و … گفت و گو و رایزنی داشته‌ایم و در حال حاضر به قول معروف توپ در زمین آن‌ها است.

رحیمی زاده ادامه‌داد: به عنوان مثال در مورد صادرات سوخت آنها بیان می‌کنند که تمایل دارند سوخت را به صورت مستقیم وارد کشور آنها کنیم تا از نظر کیفیت چک کنند در حالی که به واسطه نبود امکانات در کشور آن‌ها و… راننده‌های ایرانی کمتر برای حضور در خاک افغانستان داوطلب هستند و این امکان مهیا نیست.

وی گفت: بارها به طرف افغانستانی گفته‌ایم که این اقدام حتی هزینه‌های شما را نیز به شدت افزایش می‌دهد و به نفع شما نیست.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی درباره فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در سایر مرزهای مشترک با کشور افغانستان اظهار کرد: در

رحیمی زاده با اشاره به اینکه طرف افغانستانی برای ممانعت از فعالیت تجاری در یزدان علت را ضرورت استقرار گمرک اعلام کرده‌اند، افزود: در دو مرز مشترک دیگر با کشور افغانستان (دوکوهانه و گلورده) فعالیت خاصی صورت نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: امیدواریم هر چه زمان می‌گذرد تبادلات تجاری بین دو کشور همسایه رونق بیشتری بگیرد چرا که این امر مطلوب مردم ایران و افغانستان است.

گفتنی است جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی ۲۳ بهمن ماه در دیدار با والی فراه از تعلل طرف افغانستانی در انجام توافقات گلایه و تأکید کرد سوختی که از مرزهای ایران به افغانستان صادر می‌شود، در بهترین پالایشگاه‌ها و طبق استانداردهای ویژه تولید می‌شود

 

 

اول تا ۴ چهارم اسفندماه سال جاری برگزار می شود ؛

هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور خراسان جنوبی _ بیرجند

حسین خوشایند گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور اول تا چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل نمایشگاهای بین المللی خراسان جنوبی شهر بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خاورستان، حسین خوشایند دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در جمع خبرنگاران گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور اول تا چهارم اسفندماه با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های بخش صنعتی کشاورزی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این نمایشگاه با رویکرد اهمیت به سلامت و تغذیه مردم برگزار می شود افزود: ایجاد تبادل اطلاعات در زمینه تامین، تولید و توزیع نهاده ها ، فراهم شدن زمینه ها برای توسعه صادرات، معرفی پتانسیل های بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی، میزان سطح کشت محصولات و احداث طرح گلخانه ای ۱۰۰۰هکتاری از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.

خوشایند با اشاره به این که هشتمین نمایشگاه تخصصی شرق کشور در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع برگزار می شود ادامه داد: بیش از ۴۰ شرکت استانی و ملی و ۴۰ نفر تولید کننده بخش کشاورزی با حمایت خوشه خشکبار استان در این نمایشگاه حضور دارند و هیئت تجاری از افغانستان مهمان این نمایشگاه خواهند بود.

وی اظهار داشت:این نمایشگاه در بخش های مختلف ماشین آلات،تجهیزات،کود و نهادهای کشاورزی، باغبانی و گلخانه، گل و گیاه، سامانه های نوین آبیاری،زهکشی مقام سازی گیاه در مقابل فساد، اتوماسیون محصولات و صنایع وابسته و شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

خوشایند افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه نشست های تخصصی جانبی متنوع در مباحث موضوعی توسط متخصصان و کارشناسان صنعت تولید در کشاورزی برگزار خواهد شد و فضای VIP جهت متقاضیان غرفه های ویژه و فضای اختصاصی جهت مذاکرات B2B ، از امکانات ویژه این نمایشگاه است .

به گفته وی در برگزاری این نمایشگاه تعدادی از دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک های صنعتی، کمیته امداد امام خمینی( ره )،سازمان صمت، پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی، تعاون روستایی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی همکاری داشتند.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک شرکت نمایشگاههای بین المللی بیرجند بتوانیم نمایشگاهی در خور شان مردم خراسان جنوبی برگزار کنیم و از مردم دعوت می کنیم در ایام نمایشگاه با حضور خودشان مشوق عزیزانی که در این نمایشگاه غرفه دارند باشند و از دستاوردهای کشاورزی در خراسان جنوبی مطلع شوند.
خوشایند از پشتیبانی مجموعه بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون خراسان جنوبی که پیشنهاد و مجری برگذاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی بوده تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی/۲-۳

۹۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رییس جمهور به حوزه میراث فرهنگی،خراسان جنوبی اختصاص یافت .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: این اعتبار در  اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی۲ سال آینده  در این حوزه هزینه می‌شود.

حسن رمضانی افزود: این اعتبار طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میراث فرهنگی خراسان جنوبی ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: اعتبار اختصاص یافته بین تمامی شهرستان‌های استان توزیع و صرف مرمت آثار تاریخی، تامین زیرساخت‌های گردشگری و توسعه صنایع دستی خراسان جنوبی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز مرمت ۲۰ بنای تاریخی را در خراسان جنوبی با اعتبار چهار میلیارد تومان آغاز شده که برای نوروز تعدادی از آنان آماده‌ بهره برداری است.

وی گفت: از ابتدای امسال یک میلیارد تومان برای بافت‌های تاریخی استان تخصیص یافته و ثبت تک بناها، مشارکت مردم در مرمت خانه‌ها و مساجد و بهسازی معابر از جمله برنامه‌هایی است که میراث فرهنگی در بافت‌های تاریخی دنبال می‌کند.

رمضانی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه صنایع دستی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: ۲۳ اثر تاریخی این استان در ۱۰ ماه گذشته ثبت ملی شده و مجموع آثار خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی به ۹۵۵ اثر رسیده است.

 

 

 

 

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۹۳ نقطه خراسان جنوبی اجرا شد/۴

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۹۳ نقطه خراسان جنوبی اجرا شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از اجرای چهارمین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این استان خبر داد و گفت: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، ۹۳ نقطه آلوده و جرم‌خیز را شناسایی و متهمان را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با سوداگران مرگ، چهارمین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این استان اجرایی شد.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، ۹۳ نقطه آلوده و جرم‌خیز را شناسایی و در چند عملیات هماهنگ و منسجم، ۸۶ قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۴۵۶ کیلو و ۹۰۰ گرم انواع مواد افیونی خبر داد و گفت: ماموران در این طرح ۸۶ متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: رزمندگان پلیس خراسان جنوبی با همه توان و به‌کار گرفتن حداکثر نیروهای عملیاتی و انتظامی و تجهیزات کامل با بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی و قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنند و اجازه جولان به افراد شرور و مخلان امنیت شهروندان را نخواهند داد.

 

 

 

ارتقای تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای گوراب قاینات/۲-۳

سایت تلفن همراه روستای گوراب از توابع شهرستان قاینات با هدف توسعه و بهره مندی روستاییان از خدمات نوین ارتباطی ارتقا یافت.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر مخابرات استان گفت: ارتقاء سایت  تلفن همراه روستای گوراب از توابعارتقاء تکنولوژی سایت تلفن همراه اول روستای گوراب شهرستان قاین به همت کارکنان مخابرات منطقه خراسان جنوبی با سرمایه گذاری از محل اعتبارات دولت(uso) انجام شد. 
آذری نصرآباد افزود: ارتقا سایت‌های تلفن همراه یک ضرورت و گامی موثر برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت است.
وی گفت: ارتقا کیفیت خدمات تلفن همراه از جمله افزایش سرعت اینترنت، به منظور رعایت اصل مشتری مداری از جمله اهداف اجرا و توسعه سایت های همراه اول در سطح استان است.
مدیر مخابرات استان افزود: با توجه به نقش بارز خدمات مخابراتی در زندگی روزمره مردم و با توجه به نیاز مخاطبین به تکنولوژی های ارتباطی، تمام امکانات و تجهیزات را جهت خدمت رسانی موثر به بکار گرفته ایم.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*