گفته می شود

 

گفته می شود حسین شمقدری گفته ما فقط آزادیم که علیه اصلاح‌طلبان فیلم بسازیم! ولی برای شورای نگهبان نه!!علیه آقای هاشمی می‌توانیم فیلم بسازیم، اما در باره جنتی و شورای نگهبان نه! قبلا درباره وزرای آقای روحانی مستند ساخته شده بود، اما ما این بار سراغ همه رفتیم که ببینیم خانه‌هایشان کجاست؟ ندانید بهتر است! بالای ۹۰ درصد خانه‌هایشان شمال تهران بود!
درباره این‌که کاخ‌های شاه دست کیست مستند ساختیم، وقتی ساختیم دیدیم نمی‌توانیم پخش کنیم و ما را شتک می‌کنند! راجع به مسائل جنسی آزادیم هرچه می‌خواهیم بسازیم، اما انتقاد سیاسی نه!

 

 

گفته می شود یک کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به مذاکرات وین گفته شواهد و مواضع نشان می دهد که توافق الان در دسترس است، مگر این که تصمیم سیاسی در این چند روز چیز دیگری باشد.

 

 

گفته می شود پس از خودداری آمریکا از صدور ویزا برای برخی از اعضای کاروان اعزامی کشتی ایران به آمریکا، سفر تیم ملی کشتی آزاد به این کشور برای انجام دیدار دوستانه که قرار بود ۲۳بهمن در تگزاس برگزار شود، لغو شد.

 

 

 

 

گفته می شود روزنامه کیهان نوشته تماشای فیلم «لایه‌های دروغ»، رامین سهراب کارگردان و بازیگر اصلی این فیلم چند سؤال اساسی را در مقابل تماشاگرش قرار می‌دهد: اول اینکه چگونه چنین فیلمی به بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده؟ دوم، چگونه و چرا بنیاد سینمای فارابی روی چنین فیلم و کارگردانش که تنها یک فیلم کوتاه در کارنامه خود داشته، سرمایه‌گذاری نموده؟! و سوم، چرا به چنین فیلمی که تنها طرف خارجی‌اش خود جناب کارگردان (ایرانی‌الاصل ساکن فنلاند و آمریکا) و شرکت شخصی‌اش بوده، محصول مشترک ایران و فنلاند اطلاق می‌شود؟! به نظر می‌رسد بعد از کارگردانی که از استودیو‌های پورنوسازی آمریکا آمد و با حمایت دولت‌های دهم و یازدهم برای یک اثر نازل جعلی تحت عنوان «لاله» هزینه‌ای کلان را از کیسه ملت به این سینما تحمیل کرد، حالا نوبت به یکی دیگر رسیده که از فنلاند آمده و ادعای تولید مشترک دارد؛ غافل از اینکه این سینما چه در رژیم شاه و چه در دوران پس از انقلاب، خاطره خوشایندی از محصول مشترک نداشته و ندارد!

 

گفته می شود  محمد کرمی گفته تعداد سگ های بلاصاحب در حال حاضر واقعا زیاد شده و این مقداری برای ما نگران کننده است. حتی انسان ها نیز از این گونه ها در حال خسارت دیدن هستند. این گونه ها ممکن است با خودشان بیماری را به عرصه ها و زیستگاه های طبیعی انتقال دهند. از دیگر آسیب های این گونه، آمیزش آن‌ها با گرگ و سایر گوشت خواران است که باعث می‌شود خلوص ژنتیکی این حیوانات را از بین ببرند و گونه هایی به نام گرگاس به وجود بیاید که گرگاس ها هم خوی درندگی گرگ و هم رفتار نزدیک شدن به انسان مانند سگ ها را دارند. به همین دلیل آمار موارد هاری در مناطقی که این گونه ها دیده می شوند، مقداری نگران کننده است که می‌تواند هم در انسان و هم در حیوانات اتفاق بیفتد. بیماری هاری بین انسان و حیوان مشترک و بسیار خطرناک است

 

 

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته حدود ۲۹ درصد ایرانیان زیر خط فقر قرار دارند که برای خروج از چنین شرایطی دولت و سیاستگذاران در تصمیم‌گیری‌ها باید در هر سیاست حمایتی که اجرا می‌کنند از منابع تورم زا استفاده نشود و مسئله دوم که سیاستمداران بایستی مدنظر قرار دهند بحث سهم فقرا در بودجه سالیانه است که در بودجه سالیانه نسبت به سایر گروه‌ها در اولویت اول باشند.

 

 

 

گفته می شود آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا یک روز پیش از نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی بر دیپلماسی و گفت وگو با پیونگ یانگ تاکید کرد.

 

 

 

 

 

گفته می شود دادگستری کل استان تهران، نامه منتسب به دادستان سابق تهران درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را تکذیب کرد و آن را جعلی خواند.

 

 

 

 

گفته می شود دکتر سید ابراهیم رئیسی درباره اقدامات دولت برای عادلانه کردن پرداخت حقوق به کارکنان دولتی گفته بی‌عدالتی‌های موجود در زمینه پرداخت حقوق بسیار نگران‌کننده است و دولت در همین راستا در حال نهایی کردن لایحه‌ای است تا پرداخت حقوق به همه کسانی که از دولت حقوق دریافت می‌کنند، عادلانه شود.

 

 

گفته می شود محمد حسینی، نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که طبق قانون برنامه ششم توسعه در راستای چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت باید ۱۵ درصد از کارمندان کاهش یابند. آیا این قانون اجرا می‌شود و منافاتی با آزمون و جذب نیرو ندارد؟ اظهار داشته این ۱۵ درصد بدین شکل کاهش می‌یابد که اکنون به ازای هر ۳ نفر کارمندی که از دستگاه‌ها بازنشسته می‌شوند یک مجوز استخدام صادر می‌شود. با این روش حجم کارکنان رسمی دولت کاهش می‌یابد. به کارگیری نیرو از طریق شرکت‌های تامین نیروی انسانی برای انجام خدمات افرادی که از دولت ارتزاق می‌کنند دارای ضابطه و قاعده باشد. اکنون مدعی هستیم هر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد و مزایا پرداخت می‌کنیم و با وجود اجرای این قانون کاهش هزینه رخ نداده است

 

 

گفته می شود مجموع یارانه پرداخت شده به بخش گاز در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ میلیارد لار بوده که ایران با پرداخت ۱۲.۲ میلیارد دلار یارانه در این بخش سهمی بیش از ۳۳ درصدی را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که ایران دومین کشور دارنده ذخایر گاز جهان است و ظرفیت تولید گاز آن نیز بیش از یک میلیارد متر مکعب در روز است، اما برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها با مشکل رو به رو است. مشترکان خانگی گاز در حالی این سوخت را به قیمت ۱۳۰ تومان در هر متر مکعب می‌خرند که قیمت گاز در فوب خلیج فارس هر متر مکعب چهار هزار تومان است. بنابراین ایرانی‌ها فقط سه درصد از قیمت واقعی گاز را پرداخت می‌کنند.

 

 

 

 

 

گفته می شود رسانه‌های دولتی سعودی گزارش دادند که تغییرات پرچم و سرود ملی محتوایی نیست، بلکه فقط ناظر بر شکل است.جزئیات بیشتری از تغییراتی که قرار است بر دو نماد ملی عربستان اعمال شود افشا نشده است. گفته شده تصمیم رژیم سعودی برای حذف عبارت «لااله الا الله، محمد رسول الله» از پرچم این کشور، در چارچوب عادی سازی روابط با اسرائیل، خشم شهروندان عربستانی را برانگیخته است.

 

 

گفته می شود  خبرنگار وال استریت ژورنال روز ‌پنج‌شنبه در توییتی نوشته مقامات ایرانی، آمریکایی و اروپایی می‌گویند که شانس حصول توافق بالا رفته است. حفره‌های مهمی هنوز باقی است. اما تمرکز مذاکرات بر روی تصمیمات کلیدی، اصلی و نهایی گذاشته شده است

 

 

گفته می شود محسن امین زاده معاون وزارت خارجه دولت اصلاحات گفته امروز قدرت اقتصادی بالاتر از قدرت نظامی حرف اول را در جهان می زند. جریان تندرو در داخل کشور پانزده سال است که اقتصاد کشور را به سمت فروپاشی سوق داده و فرصت های فراوانی را از دست داده است.نگاه به شرق ابزاری است که معنای توسعه روابط اقتصادی با چین را پررنگ می کند که به زعم آنها می توانیم انرژی هسته ای هم داشته باشیم.ما به نوعی متخصص نوعی تجارت سیاه شده ایم. ما کالا را خیلی ارزان و کالای دیگران را خیلی گرانتر می فروشیم و این را از مقتضیات مقاومت می دانیم. چینی ها هرگز به خاطر ایران مناسباتشان با هیچ کشوری را خدشه دار نخواهند کرد و گاهی ممکن است مناسباتشان با ایران را به دیگران بفروشند.روسیه هم شریک اقتصادی خوبی نیست و رقیب اقتصادی ایران در حوزه نفت و گاز است و هرگز اجازه نخواهد داد که ایران رقیبش در حوزه انرژی اروپا شود.

 

 

گفته می شود «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر گفته که کشورش برای تسهیل مذاکرات غیرمستقیم هسته ای بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، تلاش می کند

 

 

 

گفته می شود یک سیاستمدار ایرانی‌تبار، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور اقتصادی و بازرگانی تعیین شد. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا از انتصاب «رامین طلوعی» سیاستمدار ایرانی تبار به دستیاری وزارت خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی خبر داد.

 

 

 

 

 

 

گفته می شود مهاجرانی گفته نسل ما هویت خویش را مدیون امام و انقلابیم برخی گمان مى‌کنند اعتبار شخصیت و شکوه امام خمینى وابسته به اینان است! وی گفته دیده ام و مى بینم برخى که هویتشان را از امام و انقلاب اسلامى دارند. ظاهرا از عنوان امام و یا حتا برخى از آنان از عنوان آیت الله براى امام خمینى استفاده نمى کنند! گمان مى کنند اعتبار شخصیت و شکوه امام خمینى وابسته به اینان است!امام خمینى در جایگاهى از تاریخ ایران و تاریخ اسلام قرار دارد، که با عناوین شکوه شخصیت ایشان تعریف نمى شود. گو آنکه کسانى بگویند: آقاى خمینى و یا خمینى! طنین آوازه نام و نشان امام خمینى در گوش هوش ملت ایران و ملت هاى منطقه خاموش نمى شود. و «زین قصه هفت گنبد افلاک پر صداست».

 

 

 

 

 

 

گفته می شود اساسنامه فدراسیون فوتبال به بحث داغ محافل ورزشی کشور تبدیل شده و در این اثنا طرح ادعای تازه ای از سوی مشاور عالی حقوقی این تشکیلات در رسانه ملی، نگرانی ها را از عاقبت این پرونده خطرناک بیشتر کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، موضوع از این قرار است که دقیقا ۱۰ اسفند ماه سال جاری مهلت یک ساله فیفا به فدراسیون فوتبال ایران برای تصویب بند یک ماده ۸۷ اساسنامه اصلاح شده، در مجلس به پایان می‌رسد. فدراسیون جهانی از ایران خواسته که ماهیت حقوقی جدید فدراسیون توسط دستگاه قانونگذار کشور تایید و تصویب شود که خود به معنای عدم دخالت نهادهای حاکمیتی و دولتی در امور فوتبال ایران خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*