گفته می شود

 

 

گفته می شود علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر زنگنه نماینده تربت حیدریه درباره اینکه چرا هیات رئیسه واکنشی به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی نداشته است، گفت: مجلس عکس العمل نشان داد، شأن مجلس، نماینده و رئیس اتاق بازرگانی مشخص است.وی افزود: آقای شافعی در قد و قواره ای نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می کند. آقای شافعی حرفی زده که گنده تر از دهانش است.نایب رئیس مجلس ادامه داد: صحبتهای آقای شافعی در زمان تعطیلات مجلس بود، همان زمان ما عکس العمل نشان دادیم و این اظهارات تکذیب شد، دیدگاه مجلس و کمیسیونهای اقتصادی درباره بخش خصوصی آشکار است.وی گفت: اتاق بازرگانی این اظهارات را تکذیب کرده است، البته من باور ندارم که آقای شافعی چنین حرفی زده که اگر هم گفته باید بداند شأن او و شأن مجلس و نمایندگان مشخص است.

 

 

 

 

گفته می شود فلاحت پیشه با بیان اینکه سفر آقای رئیسی به مسکو دستاوردی برای ایران نداشت، مدعی شده فضای فکری مسئولان ایرانی و روسی به هم نزدیک نبود. روسیه، ایران را یک خاکریز می بیند، در حالی که ایران فکر می کند روسیه می تواند شریک راهبردی ایران باشد. یک نشریه آمریکایی نوشت: «پوتین ایران را به پذیرش موافقت نامه موقت راضی کرد»؛ موافقت نامه ای که تنها مجری آن روسیه است. وی افزود: روسیه سعی می کند ایران را به عنوان یک محل برای حل چالش های خودش با آمریکا و کشورهای غربی حفظ کند و طرح موافقت نامه برجامی نیز در همین رابطه شکل گرفت. در مقابل ایران به هیچ یک از دستاوردهایی که تحت عنوان دستاوردهای راهبردی از آن یاد می کرد نرسید. این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: یادمان نرفته که آقای قالیباف نیز یک سال پیش به روسیه رفت و آن برخورد تحقیرآمیز با او شد. کسانی که سفر جدید را شکل دادند، قطعا از پروتکل سفر و موافقت نامه های احتمالی اطلاع داشتند؛ بنابراین حداقل در مصاحبه های قبل از سفر انتظارات را افزایش نمی دادند و الان به نظر من واقعیت آن است که نیشخند پوتین به تابوسازی‌های ایران بود و این تابوسازی ها را ادامه می دهد و سود این کار نیز فقط عاید روسیه می شود.

 

 

گفته می شود علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی نیز علی‌رغم اینکه گفته شده ایران پیشنهاد توافق موقت را رد کرده، معتقد است که راهی غیر از این وجود ندارد.

 

 

گفته می شود یک منبع آگاه از انتقادات روحانی و رئیس دولت اصلاحات به یکدیگر در نشست چهار نفره خبر داده است. طبق اطلاعی که خبرنگار برنا از برخی منابع خبری خود در طیف اصلاح‌طلب کسب کرده، محمد خاتمی در این دیدار از کم توجهی و بی‌توجهی حسن روحانی به انتقادات و پیشنهادهای اصلاح‌طلبان برای بهبود عملکرد دولت انتقاد کرده است و رئیس دولت تدبیر و امید نیز مجددا تاکید داشته که برخی اصلاح‌طلبان قصد زمین زدن دولت وی را داشته‌اند.

 

 

گفته می شود  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برنامه اتصال هزار روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در توافق ایران و چین همکاری‌هایی در حوزه فناوری ارتباطات مثل ۵G پیش بینی شده است، گفت: بله، ما در همکاری هایی که با کشورهای مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری‌های لازم برای هم حوزه ۵G و هم کیفیت بخشی ارتباطات ثابت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفته تا قبل از پایان سال توافق می‌شود محمود عباس زاده مشکینی اعلام کرده «به اعتراف خود غربی‌ها ما از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و برگه‌های طلایی و خوبی برای بازی در میدان مذاکرات در دست داریم. رسیدن به یک توافق خوب و برد _ برد را قابل تحقق می‌دانیم؛ هر چند ‌غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌هایی به دنبال این هستند که یک توافق بد را به ما تحمیل کنند. توافق بد به این معناست که آنها به هدف خود برسند و ما به هدف نرسیم.»این نماینده مجلس درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در سال جاری می‌گوید: «قبل از پایان سال ۱۴۰۰ به نتیجه می‌رسیم و توافق می شود.

 

 

 

گفته می شود معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست جمهوری در دولت دوازدهم گفته بحث گشت ارشاد با دخترهای ما طی این سال‌ها می‌شود، برخوردهای غلط و فیزیکی که هیج استنادی دینی و شرعی ندارد و متاسفانه جمعیت زیادی از دختران ما را نسبت به شرایط و وضعیت بسیار بدبین کرده است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*