تاثیر دارو‌های ضدکلسترول در کاهش شدت ابتلا به کرونا

 

 

دانشمندان آمریکایی می‌گویند مصرف دارو‌های ضدکلسترول شامل استاتین‌ها می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد.

به گزارش فاکس نیوز، همه گیری کرونا وارد دومین سال خود می‌شود. براساس آمار‌های رسمی، این ویروس تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر را آلوده کرده و بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن را به کام مرگ کشانده است. گرچه افزایش سطح واکسیناسیون عمومی در کشور‌های مختلف از شمار تلفات این همه گیری کاسته است، اما گسترش سویه‌های جدیدی مانند دلتا باعث افزایش نگرانی‌ها درباره خیزش دوباره این ویروس شده است.

با این حال، دانشمندان تلاش می‌کنند در کنار واکسیناسیون، دارو‌های موثری نیز برای مقابله با این ویروس معرفی کنند. به تازگی محققان آمریکایی از تاثیرگذار بودن دارو‌های مرتبط با کلسترول در کاهش شدت علائم کرونا در بیماران خبر دادند.

بر این اساس، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا اقدام به مطالعه بر روی بیش از ۱۰ هزار مبتلا به کووید ۱۹ که در ۱۰۴ بیمارستان در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر بستری بودند، کردند. در ابتدای همه گیری کرونا محققان بر این باور بودند دارو‌های پایین آورنده سطح کلسترول بد خون شامل استاتین‌ها به دلیل خواص ضدالتهابی که دارند برای بیماران کرونایی مناسب هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*