حوادث / متهم در دادگاه: « سران فرقه مرا مجبور به قتل کردند»

متهم در دادگاه: « سران فرقه مرا مجبور به قتل کردند»

مرد جوان که ۱۸ سال قبل به‌خاطر عضویت در یک فرقه انحرافی به یک زوج جوان شلیک کرده بود در دادگاه کیفری محاکمه شد. به گزارش «ایران»، اواخر بهار سال ۸۲ یک زوج جوان در خودروشان در یکی از خیابان‌های شمال تهران هدف شلیک گلوله‌های سه مرد ناشناس قرار گرفتند. در این حادثه مرد جوان به خاطر اصابت گلوله به سرش جان باخت اما همسرش زنده ماند. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد این زوج قبلاً عضو یک فرقه انحرافی بودند و برادر زن جوان از سران آن فرقه بود. اما چون این زوج از فرقه جدا شده بودند دستور قتل آنها صادر شده
بود. در ادامه تحقیقات نیز تیم جنایی دریافتند سران این فرقه همان شب قتل از مرز خارج شده و به امریکا گریخته‌اند.
زن جوان به مأموران گفت: برادرم یکی از سران فرقه انحرافی است. دفتر اصلی آنها در امریکاست و آنها در پوشش این فرقه اقدام به پولشویی می‌کنند. من و همسرم به عضویت این فرقه در آمدیم. اما پس از مدتی وقتی متوجه فساد آنها شدیم تصمیم به جدایی از آنها گرفتیم.  سرانجام پس از ردیابی‌های زیاد یکی از متهمان دستگیر و مشخص شد وی کسی است که به زن جوان شلیک کرده بود. وقتی پلیس نتوانست ردی از سایر متهمان به دست بیاورد با گذشت ۱۸ سال از این ماجرا مهرداد به اتهام شروع به قتل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. ابتدا زن جوان برای متهم و برادرش و سایر سران فرقه درخواست اشد مجازات کرد و دختر او نیز برای قاتل پدرش درخواست قصاص کرد. مهرداد در دفاع از خود گفت: من آن زمان سن کمی داشتم و تحت تأثیر حر ف های این فرقه اغفال شدم اما الان خیلی پشیمانم. آن موقع برادر این زن از من خواست او و شوهرش را بکشم و من و دو نفر از دوستانم را اجیر کرد تا شبانه به آنها حمله کنیم.اما من طوری به این زن شلیک کردم که نمیرد.
زن میانسال بعد از شنیدن حرف‌های این متهم در دادگاه اعلام گذشت کرد و گفت: نسبت به مهرداد شکایتی ندارم ولی برای سایر متهمان اشد مجازات می‌خواهم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای مهرداد و برادر شاکی پرونده و دو عضو دیگر این شبکه که اقدام به تیراندازی کرده بودند غیابی حکم صادر کنند.

سرقت های مسلحانه دانشجوی پزشکی

دانشجوی پزشکی که با همدستی یک زن و مرد باند سرقت مسلحانه تشکیل داده و مردان پولدار را به دام می‌انداختند از سوی پلیس البرز دستگیر شدند. به‌گزارش «ایران»، از چند روز قبل شکایت‌های متعددی مبنی بر سرقت مسلحانه خودرو به پلیس گزارش شد. شاکی‌ها مدعی بودند پس از اینکه زن جوانی را کنار خیابان سوار خودروشان می‌کردند ناگهان دو مرد با اسلحه مقابل خودرو را گرفته و به این بهانه که از بستگان زن جوان هستند پس از تهدید راننده پول نقد و خودرو او را سرقت می‌کردند. سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: پس از این شکایت‌ها خیلی زود تیم ویژه‌ای در دایره مبارزه با جرایم جنایی استان البرز تشکیل شد و در ادامه دو مرد و یک زن دستگیر شدند.
گفت‌و‌گو با سردسته باند
چه شد که باند سرقت تشکیل دادی؟ من دانشجوی پزشکی هستم لیسانس معماری هم دارم مادرم هم پزشک است اما از ۱۰ سال پیش وقتی به شیشه اعتیاد پیدا کردم انگار عقلم را از دست دادم در دورهمی با دوستانم نقشه سرقت را طراحی کردیم. یک اسلحه خریدم و دوستم مرجان سوار خودروهای مدل بالا می‌شد و بعد هم من و حمید راهشان را سد می‌کردیم و به بهانه اینکه چرا همسرم را سوار کرده‌ای از او اخاذی و خودرواش را سرقت می‌کردیم.
نیاز مالی داشتی؟  وقتی شیشه می‌کشیدم دوست داشتم دست به کارهای هیجانی بزنم. دوستانم هم وسوسه‌ام می‌کردند وگرنه من نیاز مالی نداشتم.
چرا ترک نمی‌کردی؟ شش بار ترک کردم اما نتوانستم و دوباره شروع به مصرف می‌کردم.

تبعه خارجی متهم به قتل در مشهد دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از وصول یک فقره نیابت قضایی از اینترپل تهران و دستگیری تبعه خارجی متهم به قتل در مشهد برای تحویل به پلیس افغانستان خبر داد.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده گفت: در پی وصول یک فقره نیابت قضایی و با هماهنگی پلیس اینترپل تهران مبنی بر اینکه یک تبعه خارجی سال ۱۳۹۷ اقدام به قتل فردی در کشور افغانستان کرده و به ایران گریخته و با ردزنی‌های صورت گرفته احتمال تردد او در مشهد است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت پرونده بلافاصله کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و پس از سه روز کار گسترده پلیسی و کنترل و مراقبت‌های پوششی، محل‌های تردد متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در محدوده بلوار ابوطالب مشهد دستگیر کردند.

شفیع‌زاده با اشاره به اینکه متهم از سال ۱۳۹۷ و با اتهام قتل به ایران فرار کرده و در شهر‌های مختلف سکونت و تردد داشته است، بیان کرد: او در تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب قتل اعتراف کرده و برای سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام و در نهایت به‌منظور استرداد به پلیس اینترپل در تهران تحویل می‌شود تا در اختیار پلیس کشور همسایه قرار گیرد.

مراکز مجاز استخراج رمزارز خاموش می‌شوند

به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز شنبه اول خرداد خاموش می شوند.

                                                   مراکز مجاز استخراج رمزارز خاموش می‌شوند                                       به گزارش  ایسنا، هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمزارز که به صورت مجاز فعالیت می کنند به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد که طبق اعلام مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق- برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می شود.

وی با اشاره به این که براساس بارهای شناسایی شده و براوردهای صورت گرفته، در مجموع ۲۰۰۰ مگاوات برق برای استخراج رمز ارز در کشور مصرف می شود، یاداور شد: متاسفانه ۱۲۰۰ مگاوات از این میزان به صورت غیرقانونی مصرف می شود که با هماهنگی های صورت گرفته در حال شناسایی این تعداد هستیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه مصارف غیرقانونی باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می شوند، با تقدیر از فعالانی که به صورت مجاز اقدام به این امر می کنند، تصریح کرد: این فعالیت‌ها می تواند باعث سوختن وسایل برقی هموطنان شود یا حتی خاموشی‌هایی را به دنبال داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: هموطنان به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می رسد، می توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.

وی یاداور شد: در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز می پردازند، وجود دارد که مردم می توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند.

وی اظهار کرد: پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمزارز اقدام می کنند، پس از بررسی و تایید صحت گزارش ارائه شده، انجام می شود.

وی با بیان اینکه از مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می کنند درخواست میکنیم که سریعتر نسبت خاموش کردن آن اقدام کنند، تصریح کرد: در صورت عدم قطع و شناسایی، علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف نهایی، برق منزل این دسته از مشترکان متخلف نیز قطع خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*