گفته می شود

 

 

 

گفته می شود آذری‌جهرمی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود نوشته نسل انقلابیون (با بیش از ۵۵ سال) سهم‌شان به حدود ۱۵درصد از کل جمعیت ایران رسیده است؛ هنوز حدود ۸۵درصد پست‌های مدیریتی را در کشور در اختیار دارند.به غیر از قدرت، در ثروت هم غلبه سهم‌شان چشم‌گیر خواهد بود.نسل انقلابیونی که نه حاضرند صندلی‌ها را به دیگر نسل‌ها و فرزندان خود بدهند و نه سهمی برای ارزش‌ها و نگرش‌های آنان قائل شوند.این انحصار چه بر سر کشور خواهد آورد؟

 

 

گفته می شود عباس عبدی نوشته متنی که از سوی شورای نگهبان ابلاغ شد، اتفاق نادری در تاریخ ۴۲ سال پس از انقلاب بود. خودشان نیز خوب می‌دانند که این متن واجد اعتبار حقوقی نیست و به هیچ‌وجه الزام‌آور برای وزارت کشور و هیچ مرجع دیگری نیست. جلوگیری از نامزد‌های تفننی ایرادی ندارد و باید پیش از این انجام می‌دادید، نه اینکه این همه تاخیر شود. ولی راه آن گذاشتن شرط‌های غیرقانونی نیست. راه معقول آن است که در بیشتر جوامع انجام می‌شود. آوردن تاییدیه مثلا ۵۰۰ نفر از وکلا، پزشکان، دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران، نمایندگان، وزرا و… است. کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات شود باید بتواند حداقل امضای ۵۰۰ نفر را با خود داشته باشد. ولی گذاشتن شرط سنی و تحصیلی (آن هم در جامعه‌ای که تعدادی از نامزد‌های رسمی آن با جعل مدرک یا از فلان موسسه غیرمعتبر متهم به مدرک‌سازی هستند) که هیچ ربطی به صلاحیت افراد ندارد انجام نمی‌دهند.

 

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تخلفات رخ داده در فرآیند واکسیناسیون اظهار داشته متأسفانه تعدادی از واکسن‌ها از زنجیره رسمی توزیع خارج شده و با مبالغ هنگفت در بازار سیاه به فروش رسیده است؛ به طوری که هر واکسن آسترازنکا در بازار سیاه تا ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، درحالیکه که قیمت این واکسن نهایتاً ۳۰۰ هزار تومان است.

 

 

 

گفته می شود میرسلیم گفته به نظر من در شان رئیس قوه نیست که در صحنه حاضر شود و خواهان ریاست دیگری باشد. من نمی‌گویم که قابلیت ندارند، اما هنوز کار خود را تمام نکردند. آقای رئیسی با قابلیت‌های بسیار خوبی که دارد حیف است تجربیات خوبشان در قوه قضاییه ادامه پیدا نکند.

 

 

 

گفته می شود مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در نامه‌ای به استاندار، خواستار ممنوعیت استفاده از کت برای کارکنان و مدیران ادارات این استان تا پایان شهریورماه شد. در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مصرف برق در ادارات و ساختمان‌های اداری باید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یابد.

 

 

 

گفته می شود حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال فرآورده های نفتی و سوخت در آمریکا نگرانی‌هایی را برای مقامات این کشور به دنبال داشته و باعث شده تا واشنگتن وضعیت اضطراری منطقه ای در چند ایالت اعلام کند.

 

 

 

گته می شود داده های گمرک ملی چین نشان می دهد تجارت بین چین و آمریکا در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ضمن حفظ روند رو به رشد، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

گفته می شود در پی انتشار خبری مبنی بر دخالت اقلیم کردستان در ترور سردار سپهپد شهید سلیمانی، دفتر مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای، دخالت و شرکت نیروهای کُرد در ترور سردار سلیمانی را تکذیب کرد.

 

 

 

گفته می شود یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه ظریف در کمیسیون امنیت ملی دست روی قرآن گذاشته و گفته که در انتخابات کاندیدا نمی شود، گفته به هیچ‌وجه چنین چیزی نبوده است و کاملا آن را تکذیب می کنم. آقای ظریف پیش از این هم در کمیسیون تاکید کرده بود که کاندیدا نمی‌شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*