حاشیه و متن اولین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری؛ ماراتن ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد/ سخنگوی ستاد انتخابات: ۵۷ نفر در روز اول ثبت‌نام کردند/ کدخدایی: مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشند، تحویل گرفته نمی‌شود/ سردار «حسین دهقان» و «سعید محمد» ثبت‌نام کرد

ثبت‌نام داوطلبان دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام خواهد شد و هر داوطلب برای ثبت‌نام، باید مطابق با اطلاعیه شماره ۵ شورای نگهبان مدارک لازم [براساس مصوبه جدید] را همراه خود داشته باشد.

                                                   ماراتن ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد/ سخنگوی ستاد انتخابات: 57 نفر در روز اول ثبت‌نام کردند/ کدخدایی: مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشند، تحویل گرفته نمی‌شود/ سردار «حسین دهقان» و «سعید محمد» ثبت‌نام کرد

ثبت‌نام داوطلبان دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.

به گزارش «تابناک، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (شنبه) رسماً با دستور وزیر کشور و با آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان، پنج روز، در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران کلید خورد.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام خواهد شد و هر داوطلب برای ثبت‌نام، باید مطابق با اطلاعیه شماره ۵ شورای نگهبان مدارک لازم [براساس مصوبه جدید] را همراه خود داشته باشد.

موسوی: ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه و نام نویسی کردند
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۱۹:۵۸

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود که از ساعت ۸ صبح شروع شد و تا ۶ بعد از ظهر ادامه پیدا کرد.

وی افزود: امروز تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه کردند و نام نویسی کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: عملیات ثبت نام به مدت چهار روز دیگر انجام خواهد شد و در نهایت در روز ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

موسوی گفت: تعدادی از پرونده ها نقص مدرک داشتند که فرصت مجددی به داوطلبان داده می شود تا پایان دوره ثبت نام مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

سردار دهقان پس از کاندیداتوری: انتخابات کشور جای سلبریتی های سیاسی نیست
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۱۹:۵۴

حسین دهقان روز سه شنبه پس از ثبت نام در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ریاست جمهوری فیلم یا سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را در تردید نگهداریماز همین رو در نخستی روز برای ثبت نام اقدام کردم.
وی ادامه داد: عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی های سیاسی نیست. پاسخگویی به مردم، پذیرش مسئولیت و کارآمدی مسئولان نظام، حقوق همه ملت ایران است.

ماراتن ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد/ سخنگوی ستاد انتخابات: 57 نفر در روز اول ثبت‌نام کردند/ کدخدایی: مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشند، تحویل گرفته نمی‌شود/ سردار «حسین دهقان» و «سعید محمد» ثبت‌نام کرد
دهقان گفت: مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند باید با مردم رو راست بود چون مشکلات کشور به دلیل عدم شفافیت است آنهم شفافیت دائمی نه شفافیت انتخاباتی.
وی اضافه کرد: دوره شخصیت سازی از طریق حفاظت ها نهادها به پایان رسیده است و مصرانه معتقد به برقراری عدالت و نظارت مردمی با استفاده از فضا فضای مجازی و رسانه ها هستیم. با درک واقعی از ناظران و مطالبات و خشم مردم و با داشتن برنامه و مشکلات جامعه ( باا دو کتاب در دست) به میدان آمدم.

سعیدمحمد ثبت‌نام کرد/ رئیسی بیاید بعد می‌گویم کنار می‌روم یا نه!
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۱۲:۰۹
سعید محمد بعد از ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در روز اول عزم و جزم بنده را برای جضور در انتخابات نشان می‌دهد.
وی افزود: لازم است با توجه به بی عدالتی و مشکلات مردم یک تحول جدی در کشور شکل بگیرد چرا که مردم امروز از بی مدیریتی ناراحت هستند و سفره آنها بسیار کوچک شده است.
محمد تصریح کرد: ما به دنبال سک تحول اساسی هستیم و سعی داریم با جوانگرایی و استفاده از تجربیات بزرگان در انتخابات وارد عمل شویم.
وی با اشاره به اینکه برنامه خوبی را دارم و تیم خودم را قبل از انتخابات معرفی خواهم کرد خاطرنشان کرد: برنامه های خوبی را برای دهک‌های پایین، مسئله مسکن، بورس و‌ صنعت خودرو در نظر گرفتیم.
محمد با بیان اینکه با رویکرد تولید محور وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده است تاکید کرد: از همه ایرانیان خارج از کشور تقاضا داریم با ما در ساخت ایران همکاری داشته باشیم.
وی گفت: تلاش خواهیم کرد با حل مشکل مسکن و اشتغال در جهت حل مشکلات مردم وارد عمل شویم و ما با شعار توجه به همسایگان و نگاه به شرق اقدامات خود را انجام می‌دهیم و نگاه مبتنی بر برنامه ۱+ ۵ را قابل قبول نمی دانیم.
محمد اظهار کرد: امیدوارم مردم از سرباز خودشان حمایت کنند.
محمد در پاسخ به سوال «تابناک» مبنی که اگر ابراهیم رئیسی وارد انتخابات شود به نفع وی کناره گیری می‌کنید گفت: فعلا آقای رئیسی اعلام کاندیداتوری نکرده است اگر اعلام کاندیداتوری کند سپس اعلام نظر می کنم.
محمد تصریح کرد: بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و به هیچ جریانی تعلق خاطر ندارم و‌معتقدم‌ همین دو قطبی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به جامعه ضرر زده است.
محمد درباره اینکه آیا اگر رئیس‌جمهور با آمریکا مذاکره می کند تاکید کرد: توصیه من این است که طرف مقابل به میز مذاکره برگردد در آن صورت ما با همه کشورها تعامل خواهیم کرد اما این را باید   نیز باید بگویم که بنده دور زدن و خنثی کردن تحریم ها را بلد هستم و کاری خواهیم کرد که تحریم‌ها برداشته شود.
ماراتن ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد/ یکی از وزیران احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد/ کدخدایی: مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشند، تحویل گرفته نمی‌شود/ «سعید محمد» ثبت‌نام کرد
وی درباره اینکه آیا از رهبری برای حضور در انتخابات اجازه گرفته اید گفت: از نظر بنده در شان رهبری نیست که ما این روند را انجام دهیم هرچند بعضی ها مشورت‌هایی را انجام دادند اما ما براساس بیانیه گام دوم در این مسیر گام برداشتیم.
کدخدایی: وزارت کشور مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشند، را تحویل نمی‌گیرد
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۱۱:۵۴
سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: نماینده ما در ستاد انتخابات کشور مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشد، را تحویل نمی‌گیرند.
عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» مبنی بر اینکه گفته شده نماینده شورای نگهبان مدارک داوطلبانی که براساس ابلاغیه جدید شورای نگهبان در زمان ثبت نام تحویل داده نشده، را تحویل نمی‌گیرد؟، گفت: بله همینطور است؛ ما اعلام کرده‎‌ایم، مصوبه ما صراحت دارد و به وزیر کشور ابلاغ شده که ثبت نام‌هایی که فاقد این مدارکی است که اعلام کرده‌ایم، اعتبار ندارد و ما بررسی نمی‌کینم.
وی در واکنش به اقدام وزارت کشور در ثبت نام با قانون قبلی انتخابات اظهار کرد: این را خود وزارت کشور می‌داند؛ ما مدارکی را تحویل می‌گیریم که براساس ابلاغیه شورای نگهبان کامل باشد.
با احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات مشورت نکردم
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۱۱:۵۳
ماراتن ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد/ یکی از وزیران احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد/ کدخدایی: مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشند، تحویل گرفته نمی‌شود/ «سعید محمد» ثبت‌نام کرد
محمدحسن نامی در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: من متعلق به ارتش ایران هستم و شصت و چهار  برنامه آماده کردم و اعتقاد دارم تا زمانی که همه نامزدها مورد تایید شورای نگهبان قرارنگرفتند نباید ستادی بزنند.
وی افزود: شش برنامه برای شش ماهه اول دولت مدنظر خود به خصوص در حوزه اقتصادی دارم.
وزیر ارتباطات دولت دهم تصریح کرد: ما باید به نظر مردم احترام بذاریم و بنده چون نیروهای مسلح را میشناسم باید صراحتا بگویم ایران امروز قدرت برتر نظامی منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: ایران در شاخصه نظامی قدرت اول منطقه است و قرار بود ما طبق برنامه ۱۴۰۴ در حوزه های دیگر نیز در تراز بالا قرار بگیریم اما این مهم محقق نشده است.
نامی با بیان اینکه با احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات مشورتی نکرده، تاکید کرد: بنده به‌صورت مستقل در انتخابات شرکت کردم اما به جریان اصولگرایی تعلق خاطر دارم.
صدور فرمان آغاز انتخابات توسط وزیر کشور
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۰۹:۵۹
به گزارش خبرنگار سیاسی تابناک عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد: در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره های ذیل آنها ، دستور شروع انتخابات صادر می گردد، ضروری است نسبت به تشکیل هیات های اجرایی از روز سه شنبه مورخ ۲۱-۲-۱۴۰۰ حداکثر در مدت سه روز و انجام سایر برنامه های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهرستان و بخش های تابعه، طبق برنامه زمان بندی ابلاغی و در مهلت های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره ۲ به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.
لازم به ذکر است که با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات مورد نظر ستاد ملی مدیریت کرونا و بر اساس توافق سه جانبه ستاد انتخابات کشور و هیات های مرکزی نظارت موضوع نامه شماره ۱۹۴۳۲۲ مورخ ۳-۱۲-۹۹ انتخاب معتمدین هیات های اجرایی مطابق با مفاد نامه شماره ۲۰۴۸۳۱ مورخ ۱۶-۱۲-۹۹ انجام پذیرد.
ثبت‌نام اولین وزیر احمدی نژاد و ثبت نام یک خانم
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۰۹:۵۹

محمد حسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم احمدی نژاد دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی  وی در دولت دهم به مدت حدود ۶ ماه به عنوان سرپرست و وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود.

ماراتن ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد/ یکی از وزیران احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد/ کدخدایی: مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشند، تحویل گرفته نمی‌شود/ «سعید محمد» ثبت‌نام کرد

همچنین حضور یک خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام خواهد شد و هر داوطلب برای ثبت‌نام، باید مطابق با اطلاعیه شماره ۵ شورای نگهبان مدارک لازم [براساس مصوبه جدید] را همراه خود داشته باشد.

۱) ۲ قطعه عکس ۴*۶ (مربوط به سال جاری)

۲) اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه (چهار نسخه)

۳) اصل و کپی مدرک تحصیلی (حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه)

۴) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

۵) مستندات تصدی حداقل چهار سال (در مجموع) در مناصب مذکور در بند ۲ ماده ۲ مصوبه شورای نگهبان شامل:

۱۵) مقامات سیاسی موضوع بندهای «الف»، «ب» و «ج» ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۸/۷

۲۵) معاونین رؤسای قوای سه‌گانه

۳۵) اعضای شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام

۴۵) مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور

۵۵) رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در سطح ملی

۶۵) فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر

۷۵) رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور

۸۵) استانداران

۹۵) شهرداران شهرهای بالای دو میلیون جمعیت

۱۰۵) اشخاص، مقامات و مدیران هم‌طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان

تذکر ۱: دارا بودن حداقل ۴۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تمام شمسی هنگام ثبت‌نام

تذکر ۲: ثبت‌نام داوطلبان بدون ارائه مدارک مذکور فاقد اعتبار است.

به گفته جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر داوطلب تنها می‌تواند یک همراه با خود در محل ثبت‌نام داشته باشد.

عرف همچنین تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند وارد ستاد انتخابات کشور شوند، اعم از داوطلبان و خبرنگاران، در سامانه ماسک چک می‌شوند، اگر بیماری داشته باشند، اجازه ورود داده نخواهد شد.

گفتنی است، وزارت کشور بر اساس ابلاغیه دبیر شورای نگهبان باید ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات را مطابق با مصوبه جدید شورای نگهبان انجام دهد؛ اما روحانی طی دستوری که روز گذشته به وزیر کشور داد، برگزاری انتخابات باید بر اساس جمع‌بندی نظریه تفسیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و طبق قوانین موجود باشد. معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نیز در نامه‌ای ۷ بندی با ارائه تفسیر حقوقی خود از مصوبه شورای نگهبان، صلاحیت وضع معیارهای نوعی یا قانونگذاری را بر اساس اصل ۷۱ قانون اساسی، صرفاً به عهده مجلس شورای اسلامی دانسته و تاکید کرده است که در صورت تصویب قانون از سوی مجلس هم ابلاغ آن برای اجرا با رئیس‌جمهور است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*