چند خبر خراسان جنوبی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتشارات دانشگاه بیرجند

 ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۸ کد : ۳۱۶۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، با تلاش همکاران معاونت پژوهش و فناوری فروشگاه اینترنتی انتشارات دانشگاه بیرجند راه اندازی شد.
این سایت به منظور تسهیل فروش الکترونیکی کتاب به کاربران و علاقمندان  راه اندازی شده است. از مهم ترین ویژگی‌ها و مزایای این پایگاه می توان به تکمیل و تقویت دسته بندی موضوعی کتب منتشر شده، جستجوی آسان و پیشرفته در بین منشورات و پرداخت وجوه کتاب به هنگام خرید کتاب به صورت اینترنتی اشاره کرد.
علاقه مندان برای اطلاع از تازه های نشر و خرید کتاب می توانند به نشانی سایت  press.birjand.ac.ir   مراجعه نمایند.

 

 

بازدید اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند از شرکت شهرک های صنعتی

 ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۲ کد : ۳۱۸۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۶
بازدید اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند از شرکت شهرک های صنعتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت و رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۸ تعدادی از اعضای هیات علمی گروه شیمی، زمین شناسی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی عمران دانشگاه بیرجند از کارخانه مینای سرخ شرق و کارخانه طاق بیست بازدید کردند. در این بازدید مسئولان واحدهای تولیدی مذکور ضمن بیان فرآیند تولید به بیان نیازهای فناورانه خود پرداختند.

مقرر شد بازدیدهای اعضای هیات علمی از صنایع استان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از این پس به صورت تخصصی از واحدهای متقاضی جهت رفع نیازهای  تحقیقاتی و فناوری مربوطه ادامه یابد.

اختراع دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادراکی – حرکتی توسط عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند

 ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۶ کد : ۳۱۶۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۵۴
دکتر محمد یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند، دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادراکی – حرکتی را اختراع کرد.
اختراع دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادراکی – حرکتی توسط عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این سیستم در بیماران فلج مغزی به منظور بهبود هماهنگی ادراکی- حرکتی کاربرد دارد و توانایی ارزیابی و بهبود عملکرد ادراکی حرکتی را با استفاده از اغتشاش همزمان دید مرکزی و تغییر در مرکز فشار بدن را داراست. از ویژگی های این سیستم می توان به حالت داینامیک (راه رفتن) اشاره کرد که موجب افزایش حس عمقی مفاصل بدن انسان می شود.

وی تاکنون دارای ۵ اختراع ثبت شده در اداره مالکیت های صنعتی می باشد و برنده جایزه جشنواره رویش بنیاد ملی نخبگان(جشنواره اختراعات ) است. حیطه تحقیقاتی ایشان ” آنالیز بالینی گام در آسیب های ورزشی و  بیماران فلج مغزی ” است.

دکتر محمد یوسفی استادیار دانشگاه بیرجند، عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی و دارای مدرک دکتری بیومکانیک ورزشی از دانشگاه خوارزمی می باشد.

دغدغه مسئولان برای آب بیرجند/جمع آوری فاضلاب در طرح توسعه روستاها

بیرجند- مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت:۷۰ درصد نیاز آبی بیرجند از دشت علی آباد و رکات تأمین می شود که در توسعه روستاها باید جمع آوری فاضلاب مورد توجه باشد تا باعث آلودگی آب نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، طی جلسه‌ای ظهر یکشنبه اولین کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی سال ۹۸ با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد. طی این جلسه ۱۱ دستور کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در پایان با اجرای ۹ طرح تولیدی و عمرانی موافقت شد.

درخواست افزایش محدوده روستای علی آباد بیرجند از دستور کارهای این کارگروه بود که مقرر شد مشاور طرح جامع بیرجند و مشاور طرح هادی روستای علی آباد در معیت کمیته فنی از محل بازدید کرده و در جلسه‌ای کارشناسی جمع بندی شود و در جلسه بعدی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی تصمیم گیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در این خصوص بیان کرد: روستای علی آباد در سال ۷۵ قریب به ۷۱ نفر جمعیت داشته که در سال ۹۶ به هزار و ۲۷ نفر رسیده است.

رشد ۳.۵ درصدی جمعیت علی آباد

علی اصغر آسمانی مقدم با بیان اینکه میانگین رشد جمعیت در این روستا ۳.۵ درصدی است، افزود: پیش بینی می‌شود جمعیت روستا در افق ۱۰ ساله به هزار و ۴۴۹ نفر برسد.

وی با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر درخواست توسعه اجرای طرح هادی از ۲۱ هکتار به ۲۸ هکتار بیان کرد: در این طرح به دنبال توسعه مسکونی نیستیم بلکه به دنبال تأمین خدماتی که دیده نشده هستیم.

آسمانی مقدم افزود: دو هکتار در ضلع شمال غرب کاربری مسکونی و در ضلع شمال کاربری‌های اداری، مذهبی، بهداشتی، ورزشی و غیره تعریف شده است.

بنا به گفته وی حریم مسیل‌ها و رودخانه‌ها در افزایش این طرح و کاربری‌های تعریف شده کاملاً رعایت شده است.

مشکل تأمین آب در روستاهای حاشیه شهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی هم در این خصوص بیان کرد: روستای حاجی آباد در سال ۱۳۸۰ دارای ۴۰۰ خانوار بوده و در حال حاضر چهار هزار خانوار دارد.

صفوی نژاد با بیان اینکه سه روستای چهکند، امیرآباد و حاجی آباد دارای ۲۸ هزار خانوار است، گفت: برای تأمین آب مناطقی مانند چهکند مشکل داریم.

وی ادامه داد: همچنین مشترکین روستای دستگرد طی چند سال گذشته از ۱۷۰ مشترک به هزار و ۷۰۰ مشترک افزایش یافته است.

صفوی نژاد با بیان اینکه مناطقی مانند علی آباد روستا نبوده بلکه سرریز شهرها هستند، گفت: اگر به محدوده روستاها افزوده شود در تأمین زیرساخت‌ها به مشکل برخورد می‌کنیم.

دغدغه‌ای برای بهداشت آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی هم در این خصوص بیان کرد: ۷۰ درصد نیاز آب شرب مردم از دشت رکات و علی آباد تأمین می‌شود.

هاشمی بیان کرد: سطح برخورد آب در مناطق جنوب شهر بالا است، توسعه روستاهای این مناطق به تدریج منجر به آلودگی آب‌های زیر زمینی می‌شود.

وی ادامه داد: خواستاریم در طرح‌های توسعه روستایی، زیرساخت‌های لازم شامل جمع آوری فاضلاب به ویژه در روستاهای جنوب شهر بیرجند انجام شود تا خاک و آب آلوده نشود.

هاشمی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیازهای آبی شهر بیرجند از علی آباد و رکات تأمین می‌شود و تاکنون هیچ مشکل آلودگی نداشته است، گفت: نگرانی ما برای برنامه‌های آتی است که توسعه روستاها در مناطق جنوب شهر باعث تولید فاضلاب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فاضلاب تولید شده، جمع آوری و تصفیه نشود باعث آلودگی می‌شود.

کمیته امور زیر بنایی با احداث دو واحد دامداری در حریم شهر فردوس موافقت کرد

دستور اول جلسه هم بررسی درخواست احداث دو واحد پرورش گوسفند در حریم شهر فردوس بود که بعد از بررسی اعضای جلسه موافقت شد.

شهردار فردوس در این خصوص بیان کرد: درخواست‌های زیادی مبنی بر ایجاد دامداری در حریم شهر داریم که در آینده نیاز آبی خواهند داشت.

کاظمی با بیان اینکه برخی از دامداری‌های سنتی در گذشته به طور غیر مجاز در حریم شهر اقدام به فعالیت کرده‌اند، افزود: همچنین این درخواست در محدوده هدف بازآفرینی، جوادالائمه، قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه همچنین در مجاور دامداری‌ها سالن چند منظوره ورزشی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: بنا بر گزارش‌های رسیده، مردم محله از بو و وضعیت نامناسب بهداشتی رنج می‌برند.

شهردار فردوس بیان کرد: این افراد با تعداد کم دام، پروانه فعالیت اخذ می‌کنند اما تضمینی به عدم ارتقا تعداد دام‌ها نیست که باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این خصوص بیان کرد: دو شهرستان فردوس و بشرویه درخواست‌های زیادی مبنی بر ایجاد واحدهای دامداری در حریم شهرها دارند.

محمد اصغر زاده با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌ها دامداری در حریم شهر ممنوع است مگر اینکه در کمیته زیربنایی تصویب شود، گفت: صدور مجوز در این کمیته فتح بابی برای دیگر فعالیت‌ها خواهد شد که مشکلاتی را هم ایجاد خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: آنچه مصوب می‌شود باید به درستی انجام شود در غیر این صورت دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در آینده شهرک دامداری احداث می‌شود تا مشکلات پیش رو رفع شود.

ایجاد بند خاکی در فردوس

بررسی درخواستی از سوی یک شرکت مبنی بر ایجاد نیروگاه خورشیدی در فردوس دستور سوم این کارگروه بود که بعد از بحث و بررسی تصویب شد.

احداث بند خاکی از سوی شهرداری فردوس دستور چهارم کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی بود بود که با کلیات درخواست موافقت شد.

شهردار فردوس در این خصوص با بیان اینکه شهرستان فردوس دارای معابر وسیعی بوده که مدیریت شده است، افزود: سالانه بارندگی‌های خوبی در شهرستان داریم که نیازمند مدیریت است.

کاظمی با بیان اینکه ظرفیت بند خاکی ۷۰ هزار متر مکعب پیش بینی شده است، افزود: همچنین این بند با حداقل بارندگی‌ها آبگیری می‌شود و هزینه تا در بازه ای چهارساله برگشت می‌کند.

موافقت با ۵ طرح تولیدی و عمرانی

درخواستی مبنی بر مجتمع خدماتی رفاهی واقع در حریم شهر قاین دستور پنجم و درخواست احداث نیروگاه خورشیدی در قاین از سوی یک شرکت ششمین دستور کار و درخواست احداث زرشک خشک کنی قائنات از هفتمین دستورکار و درخواست بازسازی بنای قدیمی خوسف دستور کار هشتم، احداث واحد پرواربندی بره در بیرجند دستور کار نهم کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی بود که با اجرای این طرح‌ها موافقت شد.

درخواست احداث واحد تولید کاغذ در خارج از شهرک صنعتی بیرجند دستور کار دهم کارگروه بود که از دستور جلسه خارج شد تا بعد از بحث و بررسی‌های لازم در جلسه بعدی مطرح شود.

اکبری مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، با بیان اینکه مجازیم واحدهایی که در شهرک امکان استقرار ندارد، به خارج محدوده منتقل کنیم، افزود: دلیل درخواست این واحد برای خارج محدوده جای سوال دارد.

کد خبر ۴۶۱۴۸۲۹

آغاز عملیات سنگ فرش معابر محلات خوسف

عملیات سنگ فرش ۳۸۰۰مترمربع از معابر محلات جومیان، باغان و سرپرچ خوسف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، شهردار خوسف گفت: سنگ فرش این معابر از محل هزینه هایآغاز عملیات سنگ فرش  معابر محلات جومیان ،باغان وسرپرچ خوسفداخلی شهرداری در سه مرحله اجرا خواهد شد.

علیزاده افزود: برای سنگ فرش این معابر اعتباری بیش از دویست و ۶۶ میلیون تومان اختصاص یافته و سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تمامی مصالح استفاده شده از مصالح بومی استان وشهرستان است، از تامین روشنایی بوستانهای مهر و محله جومیان همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان هم خبرداد.

 

 

 

 

 

قدردانی ابتکار از بانوی کارآفرین خراسان جنوبی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از فاطمه ذاکریان مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان خراشاد خراسان جنوبی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، شرکت خانم ذاکریان یکی از تشکلهای برتر استان است که بعنوان بانوی کارآفرینقدردانی ابتکار از بانوی کارآفرین خراسان جنوبی    برتر کشور در طرح انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر که با هدف توجه و مشارکت مردم در حمایت از فعالان اقتصادی زن توسط معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده هفته گذشته برگزار شد تجلیل شد.

در این مراسم از ۲۰ بانوی کارآفرین برتر بر اساس آرای مردمی تقدیر شد.

۱۵تشکل روستایی زنان هم اکنون در خراسان جنوبی فعال است.

 

 

 

 

 

 

کاهش ساعت آموزشی مدارس

برای رعایت حال دانش‌ آموزان در ماه مبارک رمضان، ساعت آموزشی مدارس در روزهای باقی‌مانده از سال تحصیلی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: براساس بخشنامه صادر شده ازکاهش ساعت آموزشی مدارسوزارت آموزش و پرورش، از ساعت آموزشی هر زنگ ۱۰ دقیقه کم و به ساعت تفریح دانش آموزان در فاصله ساعات آموزشی افزوده می شود .
واقعی افزود: ساعت شروع و پایان مدارس تغییر نمی‌کند.
وی تاکید کرد مدیران همه مقاطع تحصیلی موظفند تغییرات یاد شده را تا پایان فعالیت مدارس در سال جاری اعمال کنند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*