کاهش پروازهای «ماهان» علی‌رغم ادعای مدیرکل/ افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند؛ شاید وقتی دیگر!

پروازهای شرکت ماهان علی‌رغم ادعای مدیرکل در سال جدید از ۵ پرواز هفتگی به ۳ پرواز و پروازهای شرکت ایران‌ایر نیز نسبت به نیمه اول سال ۹۷ از ۷ پرواز هفتگی به ۳ پرواز کاهش یافته است!

کاهش پروازهای «ماهان» علی‌رغم ادعای مدیرکل/ افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند؛ شاید وقتی دیگر!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۷ بود که خبرگزاری فارس در خراسان‌جنوبی پس از رسیدن پیام‌های مردمی مبنی بر تعطیلی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر بیرجند-تهران و بالعکس در روزهای ثابت پروازی این شرکت در فرودگاه بیرجند، صحت و سقم این مسئله را در گفت‌وگو با هادی سلامی مدیرکل فرودگاه های خراسان‌جنوبی جویا شد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس با بیان اینکه برنامه پروازی شرکت هواپیمایی ماهان برای سال آینده برقرار و پروازها همچنان انجام خواهد شد، این را نیز اضافه کرد که هر فردی که چنین شایعه‌ای را مطرح کرده باید مشخص شود شایعه را از کجا آورده است!

کاهش پروازهای «ماهان» علی‌رغم ادعای مدیرکل

اما بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد پروازهای این شرکت علی‌رغم ادعای مدیرکل در سال جدید از ۵ پرواز هفتگی به ۳ پرواز  و پروازهای شرکت ایران‌ایر نیز نسبت به نیمه اول سال ۹۷ از ۷ پرواز هفتگی به ۳ پرواز کاهش یافته است!

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دی ماه سال گذشته نیز در پی مذاکرات موفق محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی با شرکت هواپیمایی «آتا» و بازگشت این شرکت که نیمه اول سال ۹۷ به دلیل مشکلات ناوگان امبرائر فرودگاه بیرجند را از برنامه پروازهای خود حذف کرده بود، رسانه‌های دولتی از تحقق وعده افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند تیتر زدند در حالی که آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می‌دهد.

افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند شاید وقتی دیگر!

بررسی مجموع پروازهای فرودگاه بیرجند در سال جاری، نشان می‌دهد که تعداد پروازها در نیمه دوم سال ۹۷ نسبت به نیمه نخست این سال از ۱۷ به ۱۲ عدد و و در سال ۹۸ نیز در ادامه روند نزولی خود از ۱۲ پرواز به ۱۰ رسیده است، آمار و ارقامی که خود به خوبی از وضعیت بی‌ثبات و عدم تحقق وعده افزایش پروازهای فرودگاه ۸۶ ساله بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان‌جنوبی حکایت دارد.

آنچه پرواضح است این است که تصور توسعه اقتصادی استان خراسان‌جنوبی بدون توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان و به ویژه حمل و نقل هوایی تصوری خام و باطل است که لازم است استاندار خراسان‌جنوبی همانطور که در روزهای نخستین شروع به کار خود در این منصب به آن اشاره کرده بود، برای توسعه و به ثبات رساندن آن گام‌‌های بزرگ‌تری بردارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*