مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی خبر داد: کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌ها در بیمه سلامت خراسان‌جنوبی

 کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌ها در بیمه سلامت خراسان‌جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: طبق آمار در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش هزینه داشته‌ایم.

 علی اربابی صبح یکشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رویکرد بیمه سلامت همواره در جهت حمایت از مردم بوده و تنها نگاه سود و زیان به این موضوع نداشته‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عمده جامعه مخاطب بیمه سلامت محرومین و نیازمندان هستند، بیان کرد: دولت و مجلس همواره علی‌رغم محدودیت‌های بودجه‌ای از سازمان بیمه سلامت حمایت کرده است.

اربابی ادامه داد: از مجموع ۴۷۰ هزار بیمه شده بیمه سلامت در خراسان‌جنوبی حدود ۳۷۰ هزار نفر بیمه‌شدگان روستایی هستند که خدمت‌رسانی به آنان را مایه افتخار می‌دانیم.

وی افزود: براساس بودجه سال ۹۸ بیمه مددجویان کمیته امداد نیز به بیمه سلامت ملحق می‌شود که امیدواریم با تأمین منابع مورد نیاز بیش از گذشته به محرومین خدمت رسانی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بهینه‌سازی مصارف و کاهش هزینه‌ها از سیاست‌های سازمان بیمه سلامت است، گفت: در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش هزینه داشته‌ایم.

اربابی با بیان اینکه کاهش هزینه‌ها محدودیتی در خدمت‌رسانی برای مردم ایجاد نکرده است، اظهار کرد: اعتقاد بر این است که هزینه‌ها باید در راستای نیاز درمانی مردم و نه درخواست‌های نادرست و غیر منطقی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هنوز در بهینه‌سازی منابع فاصله زیادی داریم، بیان کرد: در سال ۹۸ موضوع دولت الکترونیک را به صورت جدی‌تر پیگیری کنیم.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد:
لزوم حفظ سلامتی انسان‌ها به عنوان امانت الهی
آیت الله عبادی با تاکید بر لزوم حفظ سلامتی انسان‌ها به عنوان امانت الهی، گفت: بحث سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کوتاهی در این زمینه قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۸ فروردین) در دیدار با مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم در انجام مسئولیت و ادای دین این امانت موفق باشد چرا که در دین به امانت بسیار توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسلمان باید نسبت به امانت تعهد داشته باشد، افزود: در این راستا رعایت حال قشر محروم و مستضعف جامعه واجب است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در انجام امور اقتصادی نباید کوتاهی شود، ادامه داد: در این زمینه اگر کوتاهی شود شاید بتوان ضرر آن را جبران کرد اما بحث سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کوتاهی در این زمینه قابل جبران نیست.

وی بیان کرد: مسئله سلامت انسان اینگونه است که اگر در آن مشکلی به وجود آید چندین مشکل دیگر به صورت عارضی پیش می‌آید.

نماینده ولی فقیه خطاب به مسئولان بیمه سلامت، گفت: شما که در جهت سلامت مردم مسئولیت دارید باید امانت دار این سلامتی باشید.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در بحث سلامتی فقط سلامت جسمی مدنظر نیست و گاهی پیش می آید فردی مراجعه می کند و مشکلش حل شود اما نوع برخوردها و رفتارها شاید به سلامت روحی او آسیب بزند و شخصیت فرد تحقیر شود لذا باید به سلامت به معنای عام آن توجه شود، افزود: در کارهای اداری و سازمانی هم اگر از نظر نیت افراد تزکیه کنند ثواب می برند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رعایت امانت در حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در دین اسلام به رعایت امانت توصیه های فراوانی شده و سلامت یکی از این امانت هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان افزود: رعایت امانت بدون نگاه به طرف که وی مسلمان یا کافر، دوست یا دشمن، خویش یا بیگانه است به عنوان انجام وظیفه باید توجه کرد.
وی با بیان اینکه مسلمان امانتی که می گیرد باید نسبت به آن تعهد داشته باشد عنوان کرد: تعهد به امانت جزو توصیه های دین است و طرف هر فردی باشد به ویژه در حوزه سلامت باید امانت رعایت شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: به عنوان مثال کسی در انجام یک امر به طور مثال در حوزه اقتصادی نباید کوتاهی کند چراکه در این صورت دچار ضرر اقتصادی خاص شده که چه بسا جبران شود.
وی ادامه داد: در بحث سلامت موضوع فرق داشته و بسیار مهمتر است چون از یک طرف فرد آسیب پذیر است و از طرفی موضوع مربوط به سلامت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی از موضوع سلامت بسان مشکلات ماشین ها و کارخانه ها یاد کرد و گفت: ممکن است مشکلی به راحتی رفع شود اما سهل انگاری سبب شود چند مشکل دیگر نیز ایجاد شود.
وی افزود: سلامت انسان نیز اینگونه است یعنی اگر چنانچه در سلامت انسان مشکل اصلی پیش بیاید ۱۰ مشکل دیگر نیز به صورت عارضه ای پیش خواهد آمد.
امام جمعه بیرجند عنوان کرد: مساله سلامت یک امانت ویژه در دستان برخی از جمله سازمان بیمه سلامت و پزشکان معالج است.
وی اظهار داشت: منظور از واژه سلامت تنها از لحاظ سلامت جسمی نیست بلکه سلامت عام مهم است و باید به آن توجه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تاکید کرد: گاهی پیش می آید فردی به پزشک مراجعه می کند و پزشک مشکل بیمار را حل می کند اما نوع برخورد ممکن است بگونه ای باشد که به سلامت روحی شخص آسیب برساند.
وی گفت: در این صورت مشکل اقتصادی حل اما شخصیت فرد از بین می رود یا اینکه مشکل جسمانی حل می شود اما برای وی عقده روانی ایجاد کرده و وی را تحقیر می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد؛ کارکنان بیمه سلامت درست است که کار سازمانی دارند اما اگر از نظر نیت تزکیه داشته و قصد قربت کنند ثواب می برند و امید است از آن نیت سالم هم برخوردار باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*