مام جمعه بیرجند:  صدای شکستن استخوان های لیبرال سرمایه ای به گوش می رسد

ا
آیت الله عبادی گفت: امروز بعد از کمونیست صدای درهم شکستن استخوان های لیبرال سرمایه ای به گوش می رسد و در آستانه پیچ تاریخی هستیم که اگر بابصیرت و هوشیاری ایستادگی کنیم صحنه های پیروزی در انتظار ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۲ بهمن) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به نسبت حکومت با دین، اظهار کرد: تمام سرنوشت امور بر روی این بینش گره می‌خورد و اصل این مهم را باید در انسان شناسی دید و انسان استعداد نامتناهی دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان ها همانند معادن هستند و تا ذخایر معدن استخراج نشود تفاوتی بین سنگ معدن باارزش و سنگ معمولی نیست، گفت: باید برای شکوفایی ذخایر معدنی انسان با مدنیت و جامعه زندگی کند و انسان‌ها استعدادهای خود را با یکدیگر در جامعه تبادل کنند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه قانون لازمه جامعه است، ادامه داد: همچنین حکومت لازمه قانون است و هیچ مسئله‌ای در دین به اندازه حکومت اهمیت ندارد و در سایه آن تمام استعدادهای بشر می تواند رشد کند.

وی با اشاره به اینکه حکومت استبدادی هلاک کننده بشریت است، عنوان کرد: مسئله حکومت از ضروریات دین است و باید در دست انسان‌های صالح باشد و قانون باید الهی باشد که هدایت کننده است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه آیا بعد از چهل سال وقت آن نرسیده که سرنوشت جامعه را در دست صالحان و در چارچوب خدایی قرار دهیم و زمینه رشد بشریت را فراهم کنیم، گفت: متاسفانه با این مسئله سرنوشت بشریت با تسامح و تساهل برخورد می‌کنیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه خداوند متعال شرایط انقلاب را که اسلام ما است در شرایطی که مکتب‌های غربی و شرقی به بن بست رسیده بود و حرفی برای گفتن نداشتند فراهم کرد، افزود: آنچه حرف برای گفتن دارد اسلام است و ما بر این انقلاب خیلی حرف برای گفتن داریم اما دشمن از لحاظ شیطنت قوی است و فرصت فکر کردن را از جامعه می گیرد و همه گزینه های کارشناسی شده را روی میز دارد.

وی بیان کرد: از طرح های اولیه دشمن ترور شخصیت‌های فهیم، آگاه و مکتب‌شناس است و مغز مطهری و بهشتی‌ها را هدف قرار داد و آنان را به شهادت رساند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد فرصت اندیشه و فکر را از جامعه بگیرد تا سلطه پیدا کند، ادامه داد: مهمترین محصول جامعه باید تولید فکر باشد تا آنچه دارد به دنیا عرضه کند اما دشمن تلاش می کند این فرصت را بگیرد و ما باید در مقابل توطئه های دشمن هوشیار و حواسمان جمع باشد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دشمن انواع و اقسام اختلاف و تفرقه را تحت عنوان دین، قومیت و زبان در جامعه ایجاد می کند، افزود: دشمن میخواهد افکار عمومی جهان را نگذارد به اسلام نزدیک شود و این نقشه خود را با اسلام هراسی و ایجاد گروه های تکفیری و داعش اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ناکارآمدی مسئولان و یا با انگیزه های حزبی و انواع و اقسام ضعف هایی که در درون حاصل می شود به آن اغرای به جهل کمک می کند، گفت: اگر ما تمام مسائل را کنار می گذاشتیم و فقط به عنوان الگوی محصول سالم اسلام را به دنیا نشان می دادیم یقینا پیروزی های ما بسیار بیشتر بود البته اکنون نیز  در شرایط خوبی هستیم و علی رغم کارهای دشمن برای انحراف افکار عمومی اما در دنیا انسان های متفکر و اندیشمند هوشیار هستند و تحت تاثیر انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم اندیشمند جهان انقلاب اسلامی را بر اساس اسلام شناسی و انسان شناسی بررسی می کنند، بیان کرد: هسته های مقاومت در تمام کشورهای اسلامی و منطقه و دنیا تشکیل شده و آنچه امروز به عنوان جلیقه زردها در فرانسه پیدا می شود و در مقابل سیستم لیبرال سرمایه داری مقاومت می کنند چون از انقلاب اسلامی تقلید می کنند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به سراسر جهان صادر شده است، گفت: امروز بعد از کمونیست صدای درهم شکستن استخوان های لیبرال سرمایه ای به گوش می رسد و در آستانه پیچ تاریخی هستیم که اگر بابصیرت و هوشیاری ایستادگی کنیم صحنه های پیروزی در انتظار ما است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*