در سومین روز از دهه فجر؛ کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد در روستای دستگرد افتتاح شد

همزمان با سومین روز از دهه فجر،   کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد(پدر علوم ارتباطات نوین ایران)،   با حضور فرماندار شهرستان بیرجند، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و خانواده این استاد فرهیخته در روستای دستگرد شهرستان بیرجند، افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان    جنوبی، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در سومین روز از دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد با زیربنای ۲۲۰ مترمربع در روستای دستگرد شهرستان بیرجند، به بهره برداری رسید.

علی ناصری، فرماندار شهرستان بیرجند در این مراسم، ساخت کتابخانه را راهکاری مناسب برای درمان بنیادین دردهای اجتماع دانست و افتتاح مجموعه‌های فرهنگی نظیر کتابخانه را مفید خواند.

وی کتابخانه پروفسور معتمدنژاد روستای دستگرد را هدیه‌ای فرهنگی به جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان این روستا عنوان کرد و خواستار بهره گیری مناسب از این مکان فرهنگی شد.

محمدرضا رضایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: اکنون و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مفتخریم که با سرافزاری و سربلندی، تمام قد ایستاده‌ایم و با وجود تلاطم جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان، به پشتوانه انقلابمان کمر خم نکرده‌ایم.

وی با تأکید بر این که با تأسیس کتابخانه می‌توان سد محکمی در مقابل جنگ فرهنگی دشمنان برپا کرد، یادآور شد: امروزه فضای مجازی مسموم، نظیر استفاده بی رویه و بدون کنترل از    تلفن‌های همراه، میدان نبرد دشمن است و کتابخانه‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع می‌توانند سنگری مستحکم در مقابل این آسیب‌ها باشند.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد روستای دستگرد با حمایت همه جانبه مسئولان، جامعه خیرین و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی افتتاح می‌شود و باید این نکته را در نظر داشت که با گشایش هر کتابخانه و رونق آن، به طور حتم، آسیب‌های اجتماعی به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: همه افراد جامعه، در هر جایگاهی حتی با اهدای یک نسخه کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌توانند گام ارزنده‌ای در ترویج اندیشه، آگاهی و دانایی بردارند.

رضایی یادآور شد: سه کتابخانه روستایی دیگر در روزهای باقی مانده از دهه مبارک فجر، در شهرستان نهبندان و در روستاهای بَندان، بیچِند و چاهداشی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، افتتاح خواهد شد.

مهدی نیازی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند نیز در این مراسم با ارزیابی آماری از نحوه شکل گیری این مکان فرهنگی، گفت: این کتابخانه در یک طبقه و با وسعت ۲۲۰ مترمربع    و هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال ساخته و تجهیز شده است.

وی با اشاره به روند افزایش جمعیت در سال ۱۴۰۴ و تأکید بر پیش بینی سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تصریح کرد: جمعیت ۱۷ هزار نفری روستای دستگرد در سال ۱۴۰۴ نیازمند کتابخانه‌ای با وسعت ۷۰۰ مترمربع خواهد بود؛ بنابراین توجه به این مهم را باید از همین امروز مد نظر قرار داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند همچنین خواستار حمایت مدیران مدارس در معرفی کتابخانه به دانش‌آموزان شد و حضور کودکان و نوجوانان را رونق بخش این محیط فرهنگی دانست.

علیرضا دستگردی، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان بیرجند نیز در این مراسم، کتابخانه را معبد دانش خواند و کتابخانه پروفسور معتمدنژاد را خانه امید مردم در روستای دستگرد، معرفی کرد.

وی با تأکید بر معضلات ناشی از حاشیه نشینی، افتتاح    مرکز فرهنگی نظیر کتابخانه را راهکاری مفید در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*