خشک شدن ۶۰۰ قنات در خراسان جنوبی

 مدیر آب و خاک، امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:در طی سالیانی که خشکسالی بر استان حاکم است ۳۰ درصد قنوات خراسان جنوبی خشک شده و ۷۰ درصد باقیمانده هم کاهش دبی آب دارد.

غلامی افزود: از اعتبارات سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۶۰ رشته قنات استان مرمت شده و برای امسال نیز مرمت ۲۰۲ رشته قنات در دستور کار است.

وی گفت: تعداد قنات‌های استان ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات است که از ابتدی انقلاب تاکنون دو هزا رو ۶۱۵ رشته قنات بازسازی و مرمت شده است.

غلامی بیان کرد: اعتبارات کشور در بخش قنوات امسال ۶۹ میلیارد تومان است که سهم خراسان جنوبی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که به طور کامل تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: سرجمع اعتبارات امسال در بخش استانی، ملی و اعتباراتی که از مدیریت بحران برای قنوات استان در نظر گرفته شده ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیو ن تومان است که در بخش اعتبارات استانی از مبلغ دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیر آب و خاک، امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که عمده مصرفی آب قنات‌های استان در بخش کشاورزی است اظهار داشت: از محل اعتبارات مدیریت بحران استان برای قنوات امسال هیچ تخصیصی نداشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*