امام جمعه موقت بیرجند: مراقب قضاوت‌های خود در عرصه سیاسی باشیم

مراقب قضاوت‌های خود در عرصه سیاسی باشیم

بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: مراقب قضاوت‌های خود در عرصه سیاسی باشیم چرا که همین قضاوت‌ها و اظهارنظرها بر اندیشه جوانان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مختاری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند بیان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی باید نقص‌ها، کاستی و پیشرفت‌های سال‌های بعد از پیروزی انقلاب را در کنار هم دیده و ریشه‌های آن را بررسی کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه قضاوت‌ها درباره عملکرده ۴۰ سال گذشته باید بر اساس عدل و انصاف و با اطلاعات کامل باشد، اظهار کرد: قضاوت‌ها و اظهار نظرهای ما درباره روند ۴۰ سال اخیر حتی در محافل فامیلی و دوستانه بر تفکر و اندیشه جوانان تأثیر می‌گذارد.

مختاری با بیان اینکه معاندان به دنبال دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی هستند، ادامه داد: بسیاری از موضوعاتی که دست نشانده‌های استکبار و ناآگاهان درباره انقلاب اسلامی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند، ناقص و گاه دروغ است.

وی افزود: از طرف دیگر باید به سؤال اندیشیده و به آن پاسخ دهیم که اگر روزی انقلاب، اسلام و نظام اسلامی را از دست دادیم، آیا جایگزین بهتری برای آن داریم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: بی‌شک ورشکستگان اقتصادی و سیاسی در آمریکا، بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین دولت‌های مرتجع عرب نمی‌توانند ایده‌آل‌های سیاسی مناسبی باشند.

مختاری اظهار کرد: آیا سیستم حکومتی کشورهایی چون فرانسه که امروزه اعتراض خود مردم آن سرزمین را علیه بی‌عدالتی و به بردگی کشیدن اقتصادی مردم را برانگیخته، می‌تواند یک الگوی مناسب باشد.

وی بیان کرد: از طرف دیگر در مقایسه پیشرفت‌های نظام‌های مختلف باید شرایط متعدد آن کشورها را نیز در نظر گرفت چرا که در غیر اینصورت عادلانه قضاوت نکرده‌ایم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: ما در این ۴۰ سال با مواردی چون کودتا، تجزیه‌طلبی، جنگ‌تحمیلی، ترور نخبگان، تحریم‌ها و فتنه انگیزی‌ها رو به‌رو بودیم که بر اساس نظر صاحب نظران هر کدام از این موارد می‌توانست نظامی را ساقط کند.

مختاری افزود: از طرف دیگر ما پیشرفت را به همراه اهداف معنوی و استقلال مطالبه کردیم و حاضر نبودیم به هر قیمتی مسیر ترقی را طی کنیم.

وی همچنین با اشاره به شبهه اجبار ایرانیان به اسلام بعد از حمله اعراب مسلمان، گفت: این نکته درست نیست چرا که این جنگ به هیچ وجه برای تحمیل ایمان نبوده و بعد از آن ایرانیان به مرور زمان اسلام آوردند.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: از طرف دیگری برخی از ایرانیان در همان زمان پیامبر(ص) با اسلام آشنا شدند، در صورتی که حمله اعراب مسلمان به ایران در زمان خلیفه دوم رخ داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*