آخرین خبر :

گلایه نماینده مردم نهبندان و سربیشه از روند کاری بنیاد برکت

روند کاری بنیاد برکت در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به کندی پیش می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند نظر افضلی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با ریاست بنیاد برکت کشور که با هدف پیگیری مشکلات و طرح مسائل جدید شهرستان‌های نهبندان و سربیشه انجام شد گفت : وضعیت آب در سربیشه بسیار بحرانی بوده و بنیاد برکت باید به فکر توسعه زنجیره‌ای منطقی باشد که متأسفانه روند کاری این بنیاد در نهبندان و سربیشه به کندی پیش می‌رود که پذیرفته نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: این روند پذیرفته نیست و باید بنیاد برکت به فکر توسعه زنجیره‌ای منطقه بوده و توسعه موردی را تنها مدنظر قرار ندهد.

وی بیان کرد: از جمله موارد مطرح شده در این جلسه آبرسانی به روستای صولابست بود که با استقبال ریاست بنیاد مواجه شده و قول پیگیری در این زمینه را داد.

افضلی افزود: در این جلسه با توجه به برخی پروژه‌ها که مورد مطالعه قرار گرفته اما هنوز عملیاتی نشده صحبت‌هایی مطرح و درخواست شد که این پروژه‌ها زودتر عملیاتی شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اقدامات بنیاد برکت در اجرای پروژه‌های آبرسانی و نیاز مبرم منطقه به این عملیات از بنیاد برکت تقاضا شد‌ که پروژه آبرسانی به روستاهای گزدز، کسراب چاهخو قنبر، معروفان و محدوده اطراف را برعهده گرفته تا از طریق احداث مجتمع آبرسانی شاهد رفع عطش این منطقه باشیم.

افضلی با اشاره به خشکسالی ۱۹ ساله حاکم بر استان و به ویژه حوزه انتخابیه عنوان کرد: در حال حاضر بحران آب در شهرستان سربیشه بسیار جدی‌تر از هر نقطه‌ای در استان و حتی نهبندان است که باید از طریق احداث مجتمع‌های آبرسانی و تجمیع روستاها در این موضوع این مشکل رفع شود.

ریاست بنیاد برکت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنیاد رفع محرومیت‌زدایی از طریق اعزام گروه‌های جهادی به منطقه است عنوان کرد: در دوماهه ابتدایی سال ۹۸ در حدود ۱۵ گروه جهادی به استان اعزام خواهند شد و ماموریت‌های فرهنگی، عمرانی، درمانی و مذهبی خود را انجام خواهند داد که باید برای این گروه‌ها نقاط دارای بحران شناسایی شود و این گروه‌ها به آنجا اعزام شوند تا شاهد رفع محرومیت از این مناطق باشیم.

موسوی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی گفت: از سال ۸۸ تاکنون بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان توسط این بنیاد مشارکت اقتصادی انجام شده و ۱۲ هزار نفر مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*