پروازهای ایران از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است

فرمانده حفاظت هواپیمایی سپاه خراسان جنوبی گفت: امنیت پروازهای ایران به گواه سازمان بین المللی هوانوردی از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار ابراهیم ولایتی نسب روز سه شنبه در دیدار کارکنان حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: امنیت خطوط هوایی کشور از آنچنان جایگاهی برخوردار است که بیشتر کشورهای دنیا لقب «گارد آهنین» را به امنیت پرواز ایران داده اند.
وی یادآور شد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، دشمنان انقلاب اسلامی از هر وسیله ای برای ضربه زدن به انقلاب و مردم استفاده کردند.
وی اظهار داشت: منافقان کوردل در ابتدای پیروزی انقلاب با اقدام به چند مورد هواپیماربایی در سطح کشور، هواپیماها را از مرزهای هوایی خارج می کردند که به لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی تبعاتی برای کشور داشت و موجب رنجش خاطر حضرت امام خمینی (ره) شد.
فرمانده حفاظت هواپیمایی سپاه خراسان جنوبی گفت: پنجم دی ماه سال ۱۳۶۳، امام راحل در پیامی خطاب به فرماندهی وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور استقرار سپاه در فرودگاه های کشور را صادر کردند.
وی افزود: از سال ۱۳۶۳ چندین بار اقدام به هواپیماربایی از طرف دشمن شد که با حضور سپاه در امنیت پرواز این اقدامات خنثی شد.
ولایتی نسب اظهار داشت: پس از حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امنیت پرواز ۱۳۰ مورد هواپیماربایی که ۲۶ مورد آن درگیری در هوا انجام شد اجازه ربوده شدن هیچ هواپیمایی به دشمن داده نشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*