بسیج سازندگی و اقدام جهادی؛ راه مقابله با تحریم های دشمن / ۳۴ نفر از فعالان جهادی و اقتصاد مقاومتی استان تجلیل شدند

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده / جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اگر جهادگران که باید همچون خون در رگ های بسیج سازندگی جاری و ساری باشند، نبودند بسیج سازندگی و مسئولیت های ما در این مجموعه اصلا جایگاهی نداشت.
زهرایی در همایش شکوه هجرت و تقدیر از فعالان جهادی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه امروز در حوزه اقتصاد و محرومیت زدایی نیازمند شهدای خدمت هستیم، افزود: ما هنوز درگیر جنگ اقتصادی نشده ایم و در این حوزه مورد هجوم دشمن قرار نگرفته ایم و در دفاع و مقاومت اقتصادی هستیم و لذا در حوزه اقتصاد هنوز منسجم و متحد نشده ایم و بسیج سازندگی، اقشار مختلف را در بخش سازندگی اقتصاد و توسعه مشارکت می دهد و درگیر می کند.
کیفی سازی آب غیر قابل استفاده برخی نقاط
وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی استان در ردیف سازمان‌های فعال و موفق در بین استان‌های کشور است و برخی فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان می‌تواند الگوی سازمان های سایر استان‌های کشور باشد، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان برای اولین بار در کشور تفاهمی با کمیته امداد برای ارائه آموزش در راستای تخصصی کردن جهادگران منعقد کرده و جهادگران خود را با همکاری کمیته امداد آموزش تخصصی می دهد.
زهرایی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین زمینه همکاری با دانشگاه جامع امام حسین(ع) در طرح آب را فراهم کرده تا استان از دستاوردهای مرکز راهبردی انرژی آب برای کیفی سازی آب غیر قابل استفاده برخی نقاط روستایی با به کارگیری دستگاه تصفیه آب تولیدی دانشگاه جامع امام حسین(ع) بهره مند شود که برای این منظور نمونه آب برخی مناطق استان با هماهنگی آب و فاضلاب برای آزمایش به تهران ارسال شده است.
بسیج سازندگی و اقدام جهادی
راه مقابله با تحریم های دشمن
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان نیز با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی یک سازمان اقتضایی است و سازمان صرف نظامی نیست، گفت: تفکر بسیجی، تفکر جهادی است و امروز تلاش شبانه‌روزی و خالصانه در هر عرصه ای که توطئه دشمن در برابرش باشد کار جهادی است و تلاش اقشار مختلف در هرکجا اعم از کارخانه ها و کارگاه ها در اراضی کشاورزی، دامداری ها، تجارت و حتی در صرفه‌جویی در منازل و… مصداق کار جهادی است.
سردار پاسدار قاسمی با اشاره به اینکه راه مقابله با تحریم های اقتصادی دشمن، بسیج سازندگی و اقدامات جهادی است، افزود: امروز جهادگران عزیز ما در هر جایگاه و مقامی با هزینه، لباس و کفش و وسیله نقلیه خودشان و صرف وقت عزیزشان در نقاط محروم و دورافتاده برای خدمت به مردم جهاد می‌کنند.
تحقق مسئولیت سازی و مشارکت دادن همه اقشار در امور توسط بسیج سازندگی
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این همایش گفت: معضل جامعه ما این است که شاید در حوزه های مختلف کمتر به مسئولیت سازی پرداخته ایم و بسیج سازندگی به نحو شایسته ای مسئولیت سازی و مشارکت دادن اقشار مختلف در امور را محقق نموده و حضور گروه های جهادی در هر نقطه باعث فعال نمودن همه بخش‌ها می‌شود.
دستگاه های اجرایی استان با تمام توان در کنار گروه‌های جهادی
حسنی مقدم افزود: اینکه در گذشته نزدیک به ۵۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شد و اینکه روستاهای مرزی ما خالی از سکنه شود یک دغدغه امنیتی برای ماست که البته اقدامات خوبی در سال های گذشته صورت گرفته و به اندازه خود مؤثر بوده اما کافی نبوده است. وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی با جدیت به عرصه سازندگی و ارائه خدمت به مردم وارد شده اند، تصریح کرد: ما و دستگاه‌های اجرایی استان هر آنچه را که در توانمان باشد در کنار گروه‌های جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی و خدمت به مردم بیش از پیش به کار خواهیم گرفت.
برگزاری ۱۴۸۰۰ اردوی جهادی با ۳۰۰ هزار نفر اردو در استان
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان هم با ذکر اینکه جهادگران بسیج سازندگی در خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: تاکنون در استان ۱۴ هزار و ۸۰۰ اردوی جهادی برگزار و ۳۰۰ هزار نفر اردو در برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی شرکت کرده‌اند ضمن اینکه در رزمایش جهادی هفته دفاع مقدس نیز حضور جهادگران بسیجی و خدماتی که به مردم ارائه شد چشمگیر بود.
هنری با بیان اینکه بخشی از خدمات اردوهای جهادی به خانواده معظم شهدا ارائه می‌شود، افزود: جهادگران بسیج سازندگی، ثواب سایر خدمات خود در حوزه های دیگر را نیز به ارواح طیبه شهدا تقدیم می کنند.
شرکت ۹۹۸۰ جهادگر در ۷۶۰ اردوی جهادی
وی با ذکر اینکه از ابتدای امسال ۹۹۸۰ جهادگر در ۷۶۰ اردوی جهادی تا پیش از هفته بسیج شرکت کرده اند و تا اجلاسیه نهایی کنگره ۲هزار شهید استان اردوها ادامه می‌یابد، اظهار کرد: در سال جاری ۲۲۷ گروه جهادی در استان سطح بندی شده اند تا طی ۵ سال آینده در قالب برنامه‌های مدون در نقاط تعیین شده ارائه خدمت نمایند ضمن اینکه با توجه به سابقه کار جهادی، هماهنگی‌هایی با هلال احمر داشته ایم و تلاش می‌کنیم تا در هر شهرستان استان یک گروه جهادی آماده به کار برای مواقع بحرانی تشکیل دهیم.
اجرای طرح جهادگران کارآفرین با هدف کمک به اشتغال زایی کمیته امداد
وی اجرای طرح جهادگران کارآفرین و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در اشتغالزایی با اخذ تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد را از جمله برنامه های هماهنگ شده سازمان بسیج سازندگی استان ذکر کرد و با بیان اینکه دوره آموزشی این طرح با هدف کمک به اشتغال زایی کمیته امداد به زودی آغاز می شود، گفت: امیدواریم با کمک دولت و دستگاه‌های اجرایی در تأمین فضا و اعتبار مورد نیاز گروه‌های جهادی از ظرفیت‌های این گروه‌ها در خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم و نیروهای متخصص مورد نیاز نظام را از این طریق فراهم نماییم. اجرای گروه سرود رهپویان احلی من العسل شهرستان بشرویه از دیگر برنامه‌های این همایش بود. در پایان نیز از ۳۴ نفر از فعالان جهادی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*