اخبار کوتاه

وزش باد شدید، رعد و برق و باران در خراسان جنوبی
باد شدید، رعد و برق و باران از عصر دیروز میهمان آسمان خراسان جنوبی شده است.
کارشناس هواشناسی استان گفت: با تقویت ناپایداری های جوی از بعد از ظهر دیروز تا فردا، گاهی وزش باد شدید (همراه با گرد و خاک)، رگبار و باران همراه با رعد و برق ( با احتمال تشکیل مه و بارش تگرگ در ارتفاعات ) در اغلب نقاط استان پیش بینی می شود.
زارعی افزود: شدت بارش ها امروز در بخش هایی از شهرستانهای سرایان، فردوس، طبس، بشرویه، خوسف، نهبندان و احتمالا بیرجند سبب ایجاد رواناب خواهد شد.
زلزله ای به بزرگی ۳ریشتر گزیک را لرزاند
زلزله ای به بزرگی سه ریشتر گزیک را لرزاند. به گزارش مهر، این زمین لرزه در ساعت ۲۳ و ۱۸دقیقه روز جمعه گزیک را لرزاند.
این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین ثبت شده است. تاکنون از خسارات احتمالی این زلزله گزارشی اعلام نشده است.

۱۳۱ میلیارد ریال، غرامت کشاورزان و دامداران استان
اعلام شد
مسئول صندوق بیمه کشاورزی استان گفت: ۱۳۱ میلیارد ریال غرامت کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی در سال زراعی ۹۷-۹۶ اعلام شد. غنچه افزود: از این مقدار ۱۸ میلیارد ریال غرامت دام، ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال غرامت طیور، ۸۶ میلیارد و ۴۵۹ میلیلون ریال غرامت باغ و بیش از ۲۳ میلیارد ریال غرامت زمین های کشاورزی در سال زراعی ۹۷-۹۶ بوده است.

افزایش بیش از حد نرخ برخی داروهای دامی
نگران کننده است
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قائن گفت: افزایش بیش از حد نرخ برخی داروهای دامی نگران کننده است.
محمودی زاوه افزود: با توجه به فعالیت پنج واحد دارویی ، درمانی در این شهرستان نظارت بر فعالیت مراکز فوق در چارچوب وظایف و تعهدات برابر پروانه دریافتی ضروری است که در بازرسی های فوق از شرایط بهداشتی و فیزیکی مکان، امکانات، تجهیزات، حضور کارشناس، پاسخگویی به ارباب رجوعان و مستندسازی فعالیت های صورت گرفته و موجود بودن داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته بازدید و نظارت صورت می گیرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی برابر ضوابط و مقررات تذکرات لازم به مسئولان بخش های خصوصی دامپزشکی داده شده و در صورت تکرار احتمالی تخلف نسبت به اخطار کتبی و اقدام برابر ضوابط انجام می شود. محمودی گفت: در بازدید های اخیر علاوه بر موارد ذکر شده نکته قابل توجه قیمت اقلام دارویی بوده که متأسفانه در این بازدید ها شاهد افزایش بیش از حد نرخ برخی از اقلام دارویی بودیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*