آخرین گام ها برای بازگشایی معبر فرزان جابجایی زیر ساخت های آب و فاضلاب ، برق ، گاز و مخابرات درخواست شورا و شهرداری از دستگاه های خدمات رسان

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی
شورای شهر و شهرداری بیرجند تلاش دارند تا آخرین قدم برای بازگشایی معبر فرزان و اتصال پل موسی بن جعفر به سه راه اسدی را در مدت زمان اندک باقیمانده تا دهه فجر با همکاری دستگاه های خدمات رسان بردارند تا زیر ساخت ها برای آسفالت معبر فراهم شود و شهروندان بیرجندی بعد از گذشت ۱۴ سال شاهد بهره برداری از بزرگ ترین پروژه عمرانی شهری در دهه فجر باشند.
در همین راستا جلسه روز شنبه شورای شهر بیرجند با حضور مدیران دستگاه های خدمات رسان و هم چنین معاون عمرانی فرمانداری برگزار شد و هر کدام از دستگاه ها قولی مساعد دادند.
استارت طرح فرزان از سال ۸۳ در بیرجند
شهردار بیرجند با اشاره به آغاز پروژه طرح فرزان از سال ۸۳ در بیرجند با هدف اثر بخشی ترافیکی و برخورداری یکسان در محلات شهر گفت: احداث پل و تملک املاک در مسیر هم از سال ۹۳ استارت خورد که با توجه به اینکه طرح به اهداف از پیش تعیین شده خود نرسیده بود شاهد بوجود آمدن معضل جدی در شهر بودیم. جاوید افزود: شهرداری طی جلسات زیادی که در استان برگزار شد برای مساعدت در بازگشایی مسیر با وجود اینکه شرکت عمران و مسکن سازان متولی اجرای آن بوده به پروژه ورود پیدا کرد و مقرر شد بخشی از هزینه های تملک توسط راه و شهرسازی جبران شود.
پرداخت ۷ میلیارد تومان برای تملک
وی با بیان اینکه تاکنون شهرداری برای تملک ۹ ملک تجاری و ۷ ملک مسکونی ۷ میلیارد تومان وجه نقد در شرایط بد اقتصادی پرداخت کرده، ادامه داد: به شهروندان قول داده ایم در دهه فجر این بازگشایی بطور کامل انجام شود که در همین راستا برای جابجایی برخی زیرساخت ها به همکاری دستگاه ها نیاز داریم چرا که شهرداری پولی برای پرداخت هزینه های دیگر ندارد. شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در گذشته روش استعلام از دستگاه های اجرایی به شکل کنونی وجود نداشته ، گفت : امید می رود این جابجایی ها در بازه زمانی کوتاهی صورت گیرد .
اختصاص ۳۰ درصد اعتبارت به بافت های ناکارآمد
معاون عمرانی شهرداری بیرجند هم با اشاره به مفادی از قانون گفت : دستگاه های اجرایی متولی باید ۳۰ درصد اعتبارشان را به بافت های ناکارآمد و فرسوده تخصیص دهند.
نگاه بولدوزری
معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی هم با اشاره به اینکه در ۷ شهرستان استان طرح مصوب بافت فرسوده داریم ، گفت : نگاه در اجرای طرح فرزان واقع بینانه نبوده بلکه بولدوزری بوده است . ولی پور مطلق افزود: در راستای اجرای طرح ۱۲۷ قطعه با ۲۶ هزار متر مربع زمین تملک کردیم که حدود ۴۰ قطعه با مساحت ۹ هزار متر مربع در معبر قرار داشته است.
شهرداری باید هزینه جابجایی ها را بدهد
معاون بهره برداری شرکت برق استان هم در ادامه جلسه با اشاره به مصوبه هیات وزیران، شهرداری ها را موظف به پرداخت هزینه های جابجایی در راستای اجرای پروژه های عمرانی عنوان کرد و گفت: شهرداری دو راه دارد یکی اینکه هزینه جابجایی را به شرکت برق بدهد تا این کار صورت گیرد و یا اینکه با پیمانکار معرفی شده از سوی ما کار را پیش ببرد. منصوریان افزود: این معبر به احداث شبکه جدید برق علاوه بر جابجایی ۱۳ پایه چراغ برق که انجام داده ایم نیاز دارد.
قول مساعد شرکت برق برای جابجایی شبکه
دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر در پاسخ به این مساله گفت: شهرداری از اجرای این پروژه منتفع نمی شود و دستگاه ها باید از محل ۳۰ درصد به طرح کمک کنند. شهردار بیرجند هم گفت: تاکنون برای هر گونه جابجایی در سطح شهر به شرکت برق پول داده ایم ولی در این طرح ما برای مساعدت بیشتر ورود پیدا کرده ایم. در نهایت شرکت برق قول جابجایی شبکه برق تقاطع پل موسی بن جعفر که حجم بالایی را هم داشت به شورا و شهرداری داد تا از طرق دیگر مانند تهاتر این هزینه ها جبران شود. معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان هم با اشاره به جمع آوری چند نقطه فاضلاب در این معبر گفت: فقط یک نقطه باقیمانده که طی چند روز آینده انجام می شود . مهندس هاشم آبادی افزود: اختلاف ارتفاع بوجود آمده هم بررسی و همسان سازی خواهد شد. مدیر عامل شرکت مخابرات استان هم قول داد حتی یک روز این پروژه بخاطر زیر ساخت های مخابراتی معطل نماند . نماینده شرکت گاز هم به عدم تداخل زیرساخت های گاز در اجرای پروژه اشاره کرد. معاون فنی و عمرانی فرمانداری بیرجند هم خواستار تسریع در جابجایی زیر ساخت ها توسط دستگاه های اجرایی شد و گفت : با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بهره برداری این پروژه برای دهه فجر پیش بینی شده است .
مهندس رونقی افزود : این پروژه از بزرگ ترین پروژه های شهر بیرجند است که بدون همکاری دستگاه های اجرایی نمی توانیم به اتمام آن بیندیشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*