اجلاسیه ۳۶ شهید هنرمند استان امروز برگزار می شود

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: وظیفه خود می‌دانیم که یادی از تمامی شهدای گرانقدر که جان و خونشان را برای پایداری ایران اسلامی فدا کردند داشته باشیم تا نام و یاد آنها برای نسل های آینده باقی بماند.
نبی زاده در نشست خبری اجلاسیه شهدای هنرمند استان که روز گذشته در حوزه هنری استان برگزار شد با بیان اینکه اجلاسیه شهدای هنرمند استان از اجلاسیه های کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه جاری در مجتمع فرهنگی ایثار بیرجند برگزار می‌شود، افزود: تاکنون ۳۶ شهید هنرمند در استان شناسایی شده اند و بسیاری از این شهدای گرانقدر از هنرمندان فعال در عرصه‌های مختلف هنری از جمله شعر، نویسندگی، خوشنویسی، گرافیک و… بوده اند که نشان می دهد باید شهدا و ظرفیت ها و گذشته آنها را بهتر بشناسیم تا نقش آنان را در رشد و ارتقای حوزه های مختلف جامعه اسلامی بهتر درک نماییم و کنگره شهدا در استان این زمینه را فراهم نموده است.
حضور و سخنرانی مبلغ و مجاهد انصارا… یمن در اجلاسیه
دبیر کمیته هنری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اضافه کرد: شهدای هنرمند در حوزه‌های فرهنگ و هنر نقش خود را ایفا کرده‌اند و هنرمندان استان در اجلاسیه شهدای هنرمند بخش کوچکی از قدرشناسی و دین خود به این شهدا را به نمایش می‌گذارند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین گفت: توجه به حوزه مقاومت اسلامی به ویژه در کشور یمن با دعوت از «فضل الشرفی» از مبلغین و مجاهدین انصارا… یمن و دبیرکل سازمان بین المللی توسعه مطون و سخنرانی ایشان در اجلاسیه شهدای هنرمند استان مشهود خواهد بود.
برپایی نمایشگاه‌های مشق عشق
و نقش عشق در کنار اجلاسیه
وی از برپایی نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق» و نمایشگاه تصاویر شهدای هنرمند با عنوان «نقش عشق» در کنار اجلاسیه شهدای هنرمند استان خبر داد و افزود: پس از برگزاری اجلاسیه نیز این دو نمایشگاه در دو نگارخانه شهر بیرجند برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود. نبی‌زاده در پایان گفت: در کنگره ملی ۲هزار شهید استان در حوزه چاپ کتاب نیز گام‌های خوبی برداشته شده که قابل تقدیر است.
۵ برنامه مهم و رونمایی از ۲ کتاب و یک مستند در اجلاسیه
رئیس حوزه هنری استان نیز گفت: رونمایی از تعدادی آثار مکتوب و تالیف شده، اجرای قطعه سرود ملی هنر برای آسمان، اجرای قطعه «سپاه محمد(ص) می آید» به عنوان قطعه برتر ملی سرود کشور، ارائه میثاق نامه و بیانیه جامعه هنری استان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و اجرای نمایش توسط گروهی از هنرمندان استان از جمله پیشکسوتان ۵برنامه مهم اجلاسیه شهدای هنرمند استان خواهد بود.
کریمیان با بیان اینکه در این اجلاسیه میزبان خانواده هنرمندان شهید و جامعه ایثارگران هنرمند استان هستیم و از خانواده مرحوم سرهنگ سلطانپور به عنوان رزمنده دفاع مقدس و فعال عرصه هنر و جنگ نرم تجلیل خواهد شد، افزود: رونمایی از کتاب روایت بازنویسی داستانی خاطرات کوتاه شهید هنرمند مسعود تواضع و تنها کتاب عربی اجلاسیه حاوی ۴۰ خاطره از شهدا که به رهبر انقلاب یمن اهدا شده و همچنین مستند زیبای خاطرات شهید هنرمند «افضل» را در اجلاسیه خواهیم داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*