ایران در رتبه نخست دنیا…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / خواستم از خبر دو سال قبل یکی از خبرگزاری‌هایی که اکنون سخت مدعی هم هست بنویسم که ادعا کرده بود ایران رتبه اول پولشویی در جهان است!! اما در این دو سال چه اتفاقی افتاد که کشور به ناگهان ازاین رتبه سقوط کرد و تبدیل به یکی از پاکترین ها در زمینه پولشویی شد! چه اتفاقی افتاده که گفتن واقعیتی چنین شفاف که تقریباً همه مردم از آن خبر دارند به یکباره طیف خاصی را برعلیه رئیس دیپلماسی کشور شوراند تا خواستار محاکمه او هم بشوند.
خواستم درباره اعدام سلطان سکه بنویسم که یاد گروه امیر آریا افتادم که آنها هم اعدام شدند اما از کف آن اعدام ها بابک زنجانی‌ها بیرون زدند، برخورد قاطع با عوامل اختلال در زندگی روزمره قشر عظیمی از مردم که نهایتاً تا سه میلیون تومان را یاد دارند بشمارند و نه بیشتر از آن را کار ارزشمندی است اما تا به شفافیت در عملیات بانکی، اقتصادی واداری تن در ندهیم باز دچار چرخه معیوب می‌شویم!
خواستم در رابطه با فوت تأسف بار دکتر نوربخش و مرحوم تاج الدین بنویسم که پس از فوت تبدیل شدند به اسوه‌هایی دست نیافتنی و این که چرا ما تبدیل به مرده پرستانی می‌شویم که در زمان حیاتشان اصولاً نمی‌شناسیم شان و بعد آنچنان آنان را بزرگ و بزرگ و بزرگ می‌کنیم که از آن سوی بام می افتیم، مرحوم نوربخش چونان پدر درقید حیاتش بدون حاشیه بود، پدری که خود پزشکی مردمی و بی ادعا بوده و هست، ما مردمی هستیم که افراط و تفریط نقشه راهمان است!!
خواستم در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان بنویسم که چه قانون دیرهنگام اما خوبی است، چه خوب است که آن را لوث نکنیم وبا هزار تبصره و ماده واحده و…فقط عده خاصی را شامل آن نکنیم، اگر قرار است قانونی عملیاتی شود دیگر اما و اگر ندارد، چرا صدا و سیما نباید شش مدیرش از بند آن خارج شوند و یا سایر ارگان ها، نکند شایبه‌ای به وجود آید که این قانون فقط برای دولت به تصویب رسیده تا او را بدون کیش مات کنند!
خواستم درباره …. بنویسم اما دیدم این اتفاقات هیچ ربطی به من یک لا قبا و ده‌ها میلیون چون من ندارد، به ما هیچ ربطی ندارد که اغنیا چه می‌کنند و چه می گویند، ما فقط باید ناظر باشیم وبدون هیچ حق پرسش و اعتراضی جمله سمعا و طاعتا را تکرار کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*