یک نماینده مجلس هشدار داد: قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس اجرا نشود، مجلس وارد عمل می‌شود

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وزرای آموزش و نیرو هشدار داد در صورتی که قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس اجرا نشود، مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده کرده و وارد عمل می‌شود.

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳

حضور فریده اولاد قباد در غرفه خبرگزاری خانه ملت در نمایشگاه مطبوعات

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اجرایی نشدن قانون مصوب مجلس در خصوص رایگان شدن هزینه‌های آب و برق و گاز مدارس گفت: آموزش و پرورش دغدغه هیچکدام از دولت‌ها نبوده است در غیر این صورت با این حجم از کسری بودجه مواجه نمی‌شدیم؛ بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۶ حدود ۳۶ هزار و در سال ۹۷ حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بود در حالیکه ۱۰ هزار میلیارد نیز کسری بودجه وجود داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل کمیسیون آموزش مجلس سال گذشته در هنگام بررسی لایحه بودجه پیشنهاد داد با توجه به اندک بودن سرانه آموزشی مدارس یا پرداخت با تأخیر آن، از پرداخت هزینه آب، برق و گاز با لحاظ اصلاح الگوی مصرف معاف شوند که این موضوع با موافقت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس روبرو شد.

دغدغه مدیران مدارس باید کیفی‌سازی آموزش باشد نه کارپردازی

رییس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: بیشترین دغدغه مدیران مدارس باید کیفی‌سازی آموزش باشد نه اینکه به دنبال پرداخت هزینه آب و برق و گاز باشند ولی متاسفانه بخشی از وظایف مدیر مدرسه، کارپردازی شده است در صورتی که زمان او باید صرف کیفیت آموزش و راهکارهای افزایش آن شود.

وی با اشاره به اینکه در مصوبه مجلس بر اصلاح الگوی مصرف و محیط زیست تاکید شده بود، ادامه داد: اگر وزارت آموزش و پرورش یا نیرو آیین‌نامه این قانون را تدوین هم کرده باشند اما متاسفانه هنوز به مدارس نرفته زیرا به نمایندگان گزارش شده در حالیکه این قانون باید از فروردین ۹۷ اجرا می‌شد ولی علیرغم گذشت ۶ ماه از سال، هنوز مدارس هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند زیرا در غیر این صورت، آب و برق و گاز آنها قطع خواهد شد.

آیین‌نامه‌ اجرایی قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس هر چه سریعتر ابلاغ شود

اولاد قباد با اشاره به اینکه سرانه مدارس یا با تأخیر به دست مدیران می‌رسد یا اندک است، گفت: مجلس بر اساس دغدغه‌ای که در این خصوص داشته، کار خود را انجام داده لذا وزارت نیرو و آموزش و پرورش نیز اگر آیین‌نامه‌ای تدوین کرده‌اند، هر چه سریعتر آن را برای اجرایی شدن به مدارس دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر وزرای مربوطه کاری انجام ندهند قطعا مجلس ورود خواهد کرد، افزود: در صورت تعلل و تأخیر در این موضوع، مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد و به بطحایی و اردکانیان تذکر خواهد داد یا از آنها سوال خواهد پرسید./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*