مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی: ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته ملی کودک در خراسان‌جنوبی برگزار می شود

۴۰۰ برنامه همزمان با هفته ملی کودک در خراسان‌جنوبی برگزار می شود

بیرجند- مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی گفت: ۴۰۰ برنامه طی هفته ملی کودک در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره حمیدی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: هفته ملی کودک امسال از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ برگزار می‌شود که برای آشنایی بیشتر خانواده و عموم مردم با حقوق کودکان و شناخت بیشتر آنان است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: رویکرد برنامه‌های هفته ملی کودک توجه به آموزه‌های عاشورایی، صرفه جویی، حمایت از کالای ایرانی و توجه به کودکان با نیازهای ویژه است.

حمیدی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در خراسان جنوبی برگزار می شود که از آن جمله می‌توان به دیدار کودکان و نوجوانان با نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان، عضویت رایگان در کانون، برگزاری نشست تخصصی و گارگاه‌های آموزشی با موضوعات متنوع، تجلیل از اعضای موفق فرهنگی و ادبی و حضور مربیان قصه گو در جمع کودکان  اشاره کرد.

وی افزود: اجرای تئاتر عروسکی و افتتاح اولین آسمان نمای دیجیتال در شهرستان درمیان، راه اندازی کاروان کتابخانه‌های روستایی کانون در شهرستان بیرجند، برپایی ایستگاه نقاشی و نذر کتاب، برگزاری کارگاه مهارت زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در خراسان جنوبی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۵۸ هزار جلد کتاب در کانون امانت داده شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

حمیدی با اشاره به اینکه  بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با موضوع قصه زندگی من در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره قصه گویی فرصتی برای ترویج فرهنگ قصه گویی و تبادل تجربیات بیشتر در مورد این هنر است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه گویی در استان ارسال شده و از این تعداد در بخش تخصصی ۷۵ اثر و در بخش عمومی قصه گویی ۹۰ ثانیه ای ۱۶۵ اثر ارسال شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۶ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*