معاون مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: ورزش مغفول مانده کارمندان

معاون مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش کارمندان مظلوم و مغفول واقع شده و این مظلومیت به این دلیل است که مورد حمایت واقع نشده اند. علی اکبر سلیمانی روز گذشته در مراسم تجلیل از قهرمانان مرحله کشوری مسابقات کارکنان دولت در بیرجند بیان کرد: امیدواریم به زودی کارمندانی ورزشکار، سالم و با نشاط داشته باشیم و برای این منظور همه دستگاه ها با هم افزایی و استفاده از ظرفیت یکدیگر زمینه توسعه ورزش کارمندان را فراهم آورند. وی خاطر نشان کرد: اقشار مختلف مانند نیروهای مسلح و آموزش و پرورش در حوزه ورزش برای خود برنامه دارند اما بیشتر دستگاه های دولتی در این حوزه مظلوم مانده اند و باید از یک درصد بودجه که قرار است برای ورزش کارمندان باشد، به درستی استفاده شود. به گفتۀ وی مردم ایران مردمی خونگرم هستند و انتظار دارند وقتی وارد اداره های دولتی می شوند از توانمندی کارمندان که روحیه نشاط و سرزندگی دارند به خوبی استفاده کنند.
۱۰ رشته ورزشی برای کارمندان دولت
معاون مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: در سال گذشته ۸ رشته برای کارمندان دولت در نظر گرفته شد ولی امسال ۱۰ رشته شده است که دستگاه های سراسر کشور از این برنامه ها حمایت کافی داشته باشند و مدیران به ورزش کارمندان اهمیت دهند. سلیمانی تصریح کرد: امیدواریم با شیوه مدیریتی جدید که در کشور حاکم شده، دستگاه های دولتی با همکاری یکدیگر ورزش استان های کشور را متحول کنند و از ظرفیت هایی که داریم به نحو شایسته استفاده کنیم. وی اضافه کرد: ورزش محلات و اصناف هم باید در استان راه اندازی شود و از برنامه های آینده وزارت ورزش و جوانان می باشد. او به اهمیت ورزش های همگانی تاکید کرد و ادامه داد: باید در تمام اقشار جامعه ورزش نهادینه شود تا فرزندان آنان نیز به ورزش توجه کنند. به گفتۀ وی ورزش در جامعه کارمندی که نوعی خمودگی در آنها دیده می شود تاثیر بسزایی خواهد داشت. سلیمانی با بیان اینکه اعتبارات ورزش همگانی از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود، خاطر نشان کرد: باید قانون دوباره بازبینی شود و یک درصدی که ادارات مجاز به استفاده در بخش ورزش هستند به ملزم بودن تغییر پیدا کند چرا که برخی از مدیران و دستگاه های اجرایی حاضر نیستند یک درصد که مجاز هستند را در این بخش هزینه کنند.
ورزش در دستگاه های اجرایی تقویت شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست ورزش را به شکل داوطلبانه در دستگاه متبوع خود تقویت کنند. علی اسماعیلی افزود: تجربه ورزش کارکنان را در دیگر استان ها داشتیم و روزهای مشخصی ورزش انجام می شد. وی عنوان کرد: تقویت ورزش در دستگاه اجرایی فضای شور و نشاط را در محیط کار کارکنان ایجاد می کند و زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم فراهم می شود. به گفتۀ وی حوزه ورزش همگانی در بخش کارکنان دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی باید فعال شود.
یک میلیارد تومان برای تکمیل استخر بشرویه
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: برنامه ریزی شده تا ورزش کارکنان دولت را در دستگاه های اجرایی تقویت کنیم. مهران سرپرست افزود: بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت تاثیرگذار خراسان جنوبی به عنوان کارکنان دولت در دستگاه های اجرایی مشغول فعالیت هستند که تقویت ورزش در این حوزه موجب تقویت و تسری آن به همه جامعه می شود. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۴ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و آمادگی کامل برای طراحی برنامه های ورزشی در مناطق شهری و روستایی داریم. به گفتۀ وی در سند توسعه ورزش استان تا سال ۱۴۰۰ افزایش تعداد کارکنان ورزشکار دولت و تعداد مسابقات ورزشی را داریم که باید تا آن زمان محقق شود. این مقام مسئول بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های ماده ۵۳ قانون برنامه ششم که مجاز بودن یک درصد اعتبارات برای حوزه ورزش است با حمایت استاندار خراسان جنوبی به عنوان یک تکلیف الزام آور استفاده کنیم. سرپرست افزود: اگر در دستگاه های اجرایی ورزش جای خود را پیدا کند موجب تسری شور و نشاط به دیگر قسمت های جامعه می شود. وی ادامه داد: سه پروژه عمرانی در خراسان جنوبی آماده بهره برداری است که طی هفته جاری به بهره برداری می رسد. به گفتۀ وی از طرف وزارت ورزش و جوانان یک میلیارد تومان برای تکمیل استخر بشرویه در نظر گرفته شده است.
در این آیین از ۱۳ ورزشکار تیم والیبال دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند شامل بازیکن، مربی و سرپرست تجلیل شد. تیم والیبال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سال گذشته در مسابقات کارکنان دولت رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*