در همایش ملی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان مطرح شد: جهادگران راه خدا در هر دوره ای بازوان انبیا و اولیای الهی هستند امروزه وفاق و اتحاد ملی به شدت مورد نیاز است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند گفت: جهادگران و بسیجیان اولین کسانی بودند که در عمل با امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس بیعت کردند و به عنوان پیشکسوتان عرصه دفاع و جهاد ۴۰ سال است در صف اول مقابله با استکبار جهانی و بدخواهان نظام اسلامی ایستاده اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز گذشته در همایش ملی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان افزود: استان ها از نظر اندیشه و عقیده با یکدیگر تفاوت دارند و لذا درگیری و تنش میان حق و باطل همیشه وجود داشته و البته دفاع، حق اولیه و طبیعی هر موجود زنده و از جمله انسان است.
وی با تأکید بر ارزش والای جهاد با ستمگران، اظهار کرد: جهاد یکی از فروع دین است و کسانی که توفیق جهاد در راه خدا را در هر دوره ای پیدا می کنند بازوان انبیا و اولیای الهی هستند و ما در آستانه ماه محرم که نماد و مصداق جهاد حق در برابر باطل است قرار دادیم و لذا آنهایی که به نحوی انگیزه حق طلبی دارند حتی اگر پیرو ادیان دیگر باشند در عزاداری امام حسین (ع) شرکت نموده و توسل و تبرک می جویند. مشاور عالی و نماینده تام الاختیار استاندار در کنگره ملی ۲ هزار شهید استان هم از بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و کنگره ملی ۲ هزار شهید استان به عنوان ۲ رویداد مهم نام برد و گفت: ما در جنگ تحمیلی نه تنها در مقابل دشمنان نظام اسلامی ایستادگی کردیم بلکه حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم. البته در حال حاضر و از سال ۹۲ آمریکا و ایادی اش به این نتیجه رسیده اند که از جنگ سخت با ما نتیجه ای نمی بینند.
رجبی افزود: آنها اجماع بین المللی، اجماع درون کشور هدف و اجماع درون کشور مهاجم را سه اصل مهم و ضروری برای مسلط شدن بر کشورها می دانند و لذا وفاق، همدلی و اتحاد ملی در این شرایط به شدت مورد نیاز است.
فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز در ابتدای این همایش، ضمن خیرمقدم به رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس، گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری حفظ و ترویج آثار و ارزش های دفاع مقدس، بازگشت به سبک زندگی جهادی است.
مرثیه خوانی نجف زاده مداح اهل بیت علیهم السلام و پخش کلیپ هایی از سخنان مقام معظم رهبری از دیگر برنامه های این همایش بود. در پایان نیز از دو تن از ابوالشهیدین و ۲۶ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*