گفته می شود

گفته می شود هر چقدر زمان استیضاح برخی وزرای مجلس که از مدت‌ها پیش در مجلس مطرح است، بیشتر می‌شود، لابی‌های پشت پرده نیز با شدت بیشتری در حال شکل گرفتن است و استیضاح برای برخی نمایندگان و مسئولان دولتی، تبدیل به محلی برای دادوستد پست‌ها و امتیازها شده است.
گفته می شود قرار است امروز دوشنبه دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران وارد فاز اجرایی و در ماه نوامبر (آبان) نیز با حلقه دیگری از تحریم های مالی تکمیل شود. این موضوع به ویژه برای شرکت ها و کسب و کارهای اروپایی که قرار بود در قالب سرمایه گذاری های عمده، تجارت خود با ایران را گسترش دهند، موضوعی جدی و ناامیدکننده است.از همین روی، کشورهای اروپایی ـ چه در قالب دستورکارهای اتحادیه اروپایی و چه انفرادی ـ و با توجه به ابزارهای در اختیار خود، تلاش می کنند ضمن مقابله با تحریم های آمریکا حلقه اتصال تجاری میان ایران و کسب و کارهای اروپایی را حفظ کنند. بنابراین، نشریه پالیتیکو در مطلبی اشاره کرده است که اتاق صنعت و بازرگانی آلمان به همه تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران این کشور چراغ سبز نشان داده است که با استفاده از ابزارهای در اختیار خود، سعی در دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران کنند.

 

گفته می شود وزارت دفاع افغانستان خبر داد که پس از اعلام استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان برای نخستین بار نیروهای ویژه آمریکایی در ولایت «فراه» واقع در غرب افغانستان و در نزدیکی مرز ایران مستقر شدند.

 

 

 

 

گفته می شود کنکور همواره برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها کابوس بوده است؛ کابوسی که برخی از آن استفاده کرده و کیسه‌های بزرگی را برای جمع آوری پول خانواده‌ها دوخته اند. وضعیتی که مجلس چندین نوبت برای تغییر آن دست به کار شده و طبق قانون، آخرین مهلت برای حذف کنکور، سال ۹۷ اعلام شده است؛ اما مافیای کنکور نمی‌خواهند اجازه رقم خوردن این اتفاق را بدهند و از این روی به دنبال تغییر قانون هستند. کابوسی که از سال ۱۳۴۸ و با برگزاری اولین دوره کنکور آغاز شد و تاکنون یک دم دانش آموزان و خانواده‌هایشان را رها نکرده است، حال آن که از همان سال های اولیه کنکور، یعنی سال۱۳۵۲ ، سازمان سنجش با هدف حذف کنکور تأسیس شد، ولی این سازمان نه تنها نتوانست در ۴۵ سال فعالیت خود این کار را انجام دهد، بلکه خود نیز به یکی از مدافعان سرسخت برگزاری کنکور تبدیل شد.

آن‌ها قصد دارند، با جلوگیری از حذف کنکور، به گفته فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنان از گردش مالی ۸ هزار میلیاردی کنکور که حاصل برگزاری آزمون، کلاس ها، فروش کتاب‌ها و… است، بهره مند بمانند و برای این منظور، هر چقدر لازم باشد هزینه می‌کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*