رئیس سازمان دانش آموزی استان خبرداد: برگزاری اردوی انتخابی وآمادگی اعضای سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی

مدیرسازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت : اردوی انتخابی وآمادگی اعضای پیشتازان دختر وپسر خراسان جنوبی برگزار شد.
محمد رضا با اطمینان در حاشیه برگزاری اردوی انتخابی وآمادگی اعضای پیشتازان دختر وپسر استان خراسان جنوبی افزود: پیش اردوی استانی اعضای سازمان دانش آموزی استان خراسان جنوبی با حضور بیش از ۲۰۰نفر از اعضای پیشتاز دختر و پسر این استان که از شهرستان ها و مناطق ۱۲ گانه استان گردهم آمده اند برگزار شد.
وی گفت : در این اردوی دو روزه پیشتازان دختر و پسر به تفکیک جنسیت ضمن فراگیری آموزش های لازم، خود را برای شرکت در اردوی ملی که درمردادماه و شهریورماه برگزار خواهد شد آماده می کنند.
بااطمینان درادامه گفت: از بین دانش آموزان و مربیان شرکت کننده در این اردو و با توجه به آزمون های به عمل آمده، نفرات برتر جهت شرکت در اردوی ملی ، انتخاب می شوند.
وی گفت :سال های گذشته فقط حضور در اردوی ملی به صورت آموزش مهارت ها بود ولی امسال به صورت جشنواره ای است یعنی دانش آموزانی که در اردوی ملی شرکت می کنند مورد ارزیابی قرار می گیرند و تیم ها در مهارت ۵ گانه به رقابت می پردازند.
بااطمینان تصریح کرد: پس از طی دو روز فرآیند برگزاری اردوی استانی، پنج تیم پسر و پنج تیم دختر و به طور کلی ۸۴نفر انتخاب شده و به اردوی کشوری اعزام خواهند شد.
وی هدف از برگزاری این پیش اردو را توانمندسازی و ارتقای دانش مهارتی؛ تشکیلاتی و اجتماعی اعضاء و مربیان به عنوان عناصر اصلی تربیت اجتماعی جهت حضور در اردوی کشوری بیان کرد.
وی با تاکید بر اینکه مربیانی که آموزش اعضای پیشتازان رابه عهده دارند از مدرسین استانی مجرب انتخاب شده اند، گفت: بخش های اجرایی پیش اردوی استانی شامل رژه های ترکیبی، صف جمع، پیر امید، کمک های اولیه، امداد و نجات، اطفای حریق، مخابره جهت یابی، نقشه خوانی، ساخت فریادهای شادی، دست های اردویی و بازی های بومی محلی جدید و مهارت ساخت پروژه، چادر زنی و اجاق های صحرایی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*