اخبار کوتاه استان/افزوده شدن ۱۲۰ کلاس درس در خراسان جنوبی

تشییع پیکر پدر شهید در بیرجند
پیکر پدر شهید سید حسن رضوی، بر دستان مردم قدرشناس بیرجند تشییع شد. پیکر پدر شهید سید حسن رضوی در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد. مرحوم سید حسین رضوی، در ۸۸ سالگی در اثر کهولت سن درگذشت.
تجلیل از ۱۸ محیط بان نمونه خراسان جنوبی
۱۸ محیط بان برتر خراسان جنوبی در مراسمی به مناسبت روز ملی محیط بان تجلیل شدند. آرامنش مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گفت: این تعداد محیط بان از تمام شهرهای استان هستند که فعالیت های شاخص و خوبی در خصوص حفاظت پایدار از عرصه های محیط زیست و جلوگیری از شکار های غیر مجاز داشته اند.
تداوم وزش تند باد و گردوخاک در خراسان جنوبی
تندباد و گرد و خاک که خراسان جنوبی را فرا گرفته است تا دو روز آینده ادامه دارد. هواشناسی استان خراسان جنوبی گفت: در این مدت شدت وزش باد در شهرهای سربیشه، نهبندان، حاجی آباد زیرکوه، درمیان، خوسف و بیرجند بیشتر خواهد بود. اختلال در ترددهای جاده ای نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.
برگزاری جشنواره غذاهای سالم و محلی در نهبندان
جشنواره غذاهای سالم و محلی در محل موزه مردم شناسی نهبندان برگزار شد. رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای نهبندان گفت : در این جشنواره ۲۴ نفر با بیش از ۶۰ نوع غذا شرکت کردند. مالدار تنها سنتی بودن غذا، طعم و مزه و شکل ظاهری را از جمله موارد انتخاب غذای برتر این جشنواره عنوان کرد و افزود: شیوه‌های پخت غذا و غذاهایی که از مواد غذایی تازه، رنگ های طبیعی و سبزیجات بیشتر و در فرایند پخت آن از نمک و روغن کمتری استفاده شده است به عنوان غذای برتر انتخاب شدند.
افزوده شدن ۱۲۰ کلاس درس در خراسان جنوبی
مهرماه امسال ۱۲۰ کلاس درس به مدارس خراسان جنوبی افزوده می شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در حال حاضر ۴۰۰ کلاس درس در ۱۵۰ مدرسه در حال ساخت است که پیش بینی می شود ۱۲۰کلاس درس در ۳۰ مدرسه تا مهرماه به بهره برداری برسد.
اعتبارات به طرح های خدمات بهداشتی دام ها هم رسید
معاون توسعه و منابع دامپزشکی استان گفت: در نظر داریم اعتبار مناسبی برای اجرای طرح توسعه خدمات بهداشتی دام های روستایی و عشایری تخصیص دهیم. سید مهدی معراجی در این رابطه افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی، این اعتبار در قالب عقد قرارداد با بخش خصوصی دامپزشکی هزینه خواهد شد. وی به تخصیص یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح در سال ۹۶ اشاره کرد و ادامه داد: در نظر داریم این رقم را در سالجاری رشد دهیم تا دام های بیشتری تحت پوشش خدمات بهداشتی دامپزشکی قرار گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*