معاون اقتصادی استاندار خبر داد: راستی آزمایی اشتغال

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: هیئتی از وزارت کار برای راستی آزمایی عملکرد اعضای کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک ها چهارشنبه به خراسان جنوبی می آیند.مشیرالحق عابدی در سیزدهمین کارگروه مشترک اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی عنوان کرد: تیم دبیرخانه اشتغال کشور برای ارزیابی آمارهای اشتغال خراسان جنوبی به استان می آیند. وی افزود: ارتباط مسئولان استانی با وزارتخانه هایشان ضعیف است و باید در کارگروه ملی اعتبار ویژه ای برای خراسان جنوبی بگیریم. به گفته وی در سفر به تهران مشکل پروژه اصلاح نژاد بز سانن، سرم سازی خوسف، طرح بنتونیت، ساخت ماشین آلات پلاستیک و تولید واشر اتومبیل در یک سفر فشرده و ارتباط گیری خوب رفع شد.
تفاهم نامه با بانک تعاون
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این جلسه اعتبارات ابلاغی خراسان جنوبی را در حوزه اشتغال روستایی ۱۳۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات کارگروه انعقاد تفاهم نامه ای با بانک توسعه تعاون بود که تاکنون با ۲۲ نفر منعقد شده است. رکنی با اشاره به اینکه کارفرمایان اگر نیروی کار خود را از کاریابی ها تأمین کنند دو سال از بخشودگی ۲۰ درصدی سهم بیمه کارفرما معاف خواهند شد، گفت: فنی و حرفه ای استان با همکاری معاون کار و کاریابی ها رسته های شغلی که نیاز به مهارت دارد را احصا کنند و برای آن آموزش تعریف شود. به گفته وی پیگیری های ما و استانداری منجر شد تا طرح های پنل های خورشیدی برای سرمایه گذاری در طرح های اشتغال روستایی ویژه خراسان جنوبی در دبیرخانه اشتغال کشور مصوب شود.
مردم استان بی بهره از بخشودگی وام ها
نماینده مردم شهرستان های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس با انتقاد از بانک ها و اجرایی نکردن قانون مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این موضوع مربوط به این است که جرائم وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان از سوی دولت بخشیده شده است اما بانک ها این قانون را رعایت نمی کنند. امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: سرمایه بانک ها در این حوزه قفل شده است و هر روز به ضامن ها و وام گیرنده زنگ می زنند و تهدید می کنند چرا خراسان جنوبی نباید از این قانون برخوردار باشد. وی با تاکید براینکه دامداران در خطر هستند و شروع به فروش دام های خود کرده اند، گفت: برای دامداری ها تسهیلات بدهند تا دام های خودشان را نفروشند چرا واو به واو قانون در این استان باید انجام شود. فاطمی، معاون کار در پاسخ به امیرحسنخانی گفت: ارائه تسهیلات به دامداری های اصلاح نژاد و صنعتی هیچ مشکلی ندارد. وی افزود: برای تثبیت شغل تسهیلات ارائه نمی شود فقط برای ایجاد شغل تسهیلات پرداخت می شود.

پرداخت ۲۷۸ میلیارد تومان به طرح رونق تولید در استان
مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به نماینده مجلس گفت: هنوز هیچ اعتباری در این خصوص از بانک مرکزی به ما ابلاغ نشده است. قزلباش با تأکید براینکه شهرستان نهبندان رتبه ۴ اعتبارات با مبلغ ۳۷ میلیارد تومان را دارد، عنوان کرد: بانک کشاورزی ۵۹ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داشته است که از این رقم۳۱۷ مورد به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است. وی به طرح رونق تولید اشاره کرد و گفت: ۲۷۸میلیارد تومان طرح رونق تولید به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی پرداخت کرده ایم.
۲۷ میلیارد تومان پرداختی توسعه تعاون
مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه از تصویب ۱۱ طرح به میزان ۲۷ میلیارد تومان خبر داد و عنوان کرد: ۳۲ طرح به علت ناقص بودن پرونده به کارگروه برگشت خورده است. ملایی گفت: اعتبار متمرکز ما ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان را تسهیلات ارائه دادیم و اگر تهران اعتبارات دیگری هم به ما اختصاص دهد آمادگی ارائه خدمت داریم.
خوسف رکورد دار طرح های خرد
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این جلسه از تصویب۲۴۰ طرح به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان خبر داد و عنوان کرد: ۷۵ طرح مصوب به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال برگشت شده است. زنگنه افزود: پرداختی ها در شهرستان های خوسف ۴۱ درصد، بیرجند ۳۴، طبس ۳۰، نهبندان و فردوس۸ درصد و زیرکوه ۲ درصد بوده است که از این تعداد ۵۰ درصد از اعتبارات مربوط به کشاورزی است.
ساز مخالف مرکزنشینان برای خراسان جنوبی
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری خارجی استانداری با بیان اینکه برخی از مدیران شهرستانی اختیارات کافی را ندارند و یا با وسواس بیش از حد دارند طرح های روستایی را پیگیری می کنند، بیان کرد: مدیران شعب بانک ها حتی اگر نیاز دارد مدیران عامل بانک های شهرستانی را جا به جا کنند. حسینی، با اشاره به اینکه وزیر کشور باید در نیمه دوم مرداد ماه در حوزه اشتغال به رئیس جمهور گزارش دهد و بانک ها باید تلاش بیشتری در پرداختی ها کنند، گفت: تفاهم نامه های سه جانبه متأسفانه عملکرد خوبی تاکنون نداشته و پروژه های مشارکتی معاونت مناطق محروم رئیس جمهور خیلی دوام پیدا نکرده و بانک ها ساز خود را در پرداختی ها می زنند.
سرفرازی به کمک استان آمد
مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی در پاسخ به حسینی گفت: سهمیه خراسان جنوبی از تفاهم نامه با بانک پارسیان ۲۰ میلیارد تومان بوده است که فقط ۱۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان نهبندان بوده است. خواجوی، افزود: تفاهم نامه معادن مناطق محروم رئیس جمهور با بانک سینا بوده است که تاکنون ۴۷ میلیاردتومان با ۴۱ طرح سهمیه خراسان جنوبی مصوب شده است که تاکنون ۲۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۴۶ طرح پرداخت شده است. وی خاطرنشان کرد: ۵ طرح خراسان جنوبی در شهرک صنعتی استان قرار دارد که طبق بخشنامه بانک سینا و معاون مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت تسهیلات در شهرک های صنعتی ممنوع شده است که سرفرازی معاون روستایی در معاونت ریاست جمهوری پیگیر طرح های خراسان جنوبی است.
کام مدیران با همدلی شیرین شد
امیرحسنخانی از اعضای کارگروه به علت همدلی و همکاری آنها برای توسعه استان و کار فشرده در ایجاد اشتغال در روستاهای خراسان جنوبی به نمایندگی از مردم با یک جعبه شیرینی خانگی فردوس از آنها تقدیر و تشکر کرد. گفتنی است خراسان جنوبی جزو استان های برتر پرداخت در سطح کشور است و تاکنون ۵ هزار نفر در سامانه اشتغال روستایی ثبت نام کرده اند که این موضوع منجر به سفر هیئتی از تهران به استان شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*