انتقاد فرماندار از نامگذاری نشدن برخی میدان ها و خیابان های بیرجند معابر بی نام و نشان

برخی معابر استان هیچ نامی ندارند و باید این رویکرد در کمیسیون نامگذاری معابر تغییر کند.
فرماندار بیرجند در ستاد ساماندهی امور جوانان  این شهرستان با انتقاد از این که در سطح شهر معابری وجود دارد که هنوز نامگذاری نشده و کمیسیون نامگذاری خیابان ها باید احیا شود، عنوان کرد: پیشنهاد شده میدانی به نام شهید مرتضی بصیری‌پور نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی نام‌ گذاری شود.
لزوم برنامه ریزی اوقات فراغت تا خرداد
فرماندار همچنین مشخص شدن برنامه های اوقات فراغت تا قبل از شروع خرداد را الزامی دانست و یادآور شد: بازنگری در نحوه اجرای برنامه های اوقات فراغت و ساماندهی آن، امری واجب و جزئی از مطالبات مردم است، باید برای برگزاری هر کلاس فقط یک سازمان مرتبط متولی باشد و باقی سازمان ها در صورت تمایل به برگزاری آن ذیل سازمان متولی قرار بگیرند. ناصری همچنین از توازن شهری در برگزاری کلاس ها سخن گفت و افزود: تقسیم کلاس ها به گونه ای است که جنوب شهر همیشه پر از کلاس بوده و در شمال شهر هیچ خبری نیست! وی با اذعان به این که در اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری موفق عمل نشده است، اضافه کرد: در سرمایه گذاری های کلان، ستاد سرمایه گذاری کار را تسهیل می کند اما در کسب و کارهای خرد هنوز معضل گرفتن استعلام از چندین دستگاه وجود دارد.
مشاوران جوان دستگاه ها معرفی شوند
او با گلایه از این که برخی سازمان ها تا کنون درباره انتخاب و معرفی مشاوران جوان خود کاری انجام نداده اند، بر لزوم انجام این کار تأکید کرد و گفت: این مشاوران می توانند مطالبه گری های سازمان ها را بیان کنند و دیگر نیازی به مداخله مستقیم مدیران نیست.
ناصری مهم ترین خواسته جوانان را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: مهم تر از این مورد ایجاد امنیت شغلی و باقی ماندن در آن است. به گفته وی به رسمیت شناخته شدن از دیگر اولویت های جوانان است که ستاد ساماندهی امور جوانان وظیفه پیگیری خواسته های این بخش از جامعه را بر عهده دارد.
وی همچنین با اشاره به این که عملکرد برخی دستگاه ها انتزاعی است و شناخت دقیقی از انتظارات جوانان وجود ندارد، اضافه کرد: تحقیق و پژوهش زیاد انجام شده، ولی هیچ کدام اثر و فایده مطلوب را نداشته است.
فرماندار با تأکید بر این که بهترین کار برای حل مشکل بین جوانان، سمن ها و دستگاه های اجرایی تعیین مشاوران جوان است، ادامه داد: این مشاوران می توانند مطالبه سازمان ها را بیان کنند و دیگر نیازی به مداخله مستقیم مدیران نیست. ناصری همچنین با گلایه از این که برخی سازمان ها تاکنون در این باره کاری انجام نداده و مشاوران خود را معرفی نکرده اند، بر لزوم انجام این کار تأکید کرد و یادآور شد: اکنون استاندار یک شورای مشورتی ۲۰۰ نفره تشکیل داده و از همه فرمانداران نیز درخواست کرده جوانان دارای ایده را معرفی کنند و مداوم نیز با آن ها در ارتباط است.
در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با امور جوانان از جمله کانون مساجد، صدا و سیما، میراث فرهنگی، شهرداری، دانشگاه بیرجند، کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک و بهزیستی گزارشی از برنامه ها و عملکرد خود در سال گذشته ارائه دادند.
مشکلات سریالی سمن ها
نمایندگان سمن ها نیز به ارائه نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهاداتی پرداختند. نماینده یکی  از سمن ها با انتقاد از این که جلسات متعددی برگزار می شود ولی خروجی ندارد، خاطرنشان کرد: قرار بود جلسه ای با اعضای شورای شهر داشته باشیم ولی با وجود قول هایی که قبل از سال داده شد هنوز این اتفاق رخ نداده است. محمودی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورا در پاسخ به این سخن عنوان کرد: دستور کارهای متعدد شورا مانع از برگزاری جلسه مد نظر با سمن ها شد ولی این به معنای توقف در انجام امور مرتبط با جوانان نیست.
یکی دیگر از نمایندگان سمن ها، با بیان این که مسئولان به جای گزارش دادن ، برنامه های آتی خود را معرفی کنند، ادامه داد: مساجد خیلی مؤثرتر از شهرداری ها می توانند در حوزه محلات و جذب جوانان کار انجام دهند. به گفته وی مدیران می توانند با داشتن قرارداد با سمن ها کاری بهتر، ارزان تر و با کیفیت بالاتری ارائه دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*