اخبار کوتاه استان/کمبود فضا و تجهیزات؛ مهمترین مشکلات آموزشی بیرجند

نماینده مردم بیرجند و خوسف:
اختصاص۷ میلیارد تومان به ساخت بیمارستان در خوسف
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ میلیارد تومان به ساخت بیمارستان در خوسف اختصاص یافت. حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در جمع اهل سنت شهرستان بیرجند افزود: در بودجه سال گذشته رقم قابل توجهی به بودجه خراسان جنوبی افزوده شد که رقمی استثنایی بود. او ادامه داد : برای امسال با توجه به شرایط متفاوت کشور، بودجه انقباظی تنظیم و در نهایت ۷۵ میلیارد تومان به بودجه خراسان‌جنوبی افزوده شد.
عبادی در دیدار با خانواده شهید بصیری پور:
شهدا بهترین معامله با خدا را انجام دادند
نماینده مردم بیرجند خوسف و درمیان با خانواده شهید مرتضی بصیری‌پور نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی دیدار کرد.
حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی در این دیدار  گفت: خوش به سعادت شهدا که بهترین معامله را با خدای خود انجام داده‌اند و از همه بیشتر سود می‌برند و باید به حال شهدا غبطه خورد.

آبگیری تالاب کجی نمکزار نهبندان
۵۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: در اثر بارندگی های روزهای اخیر، تالاب کجی نمکزار نهبندان در برخی قسمت ها به ارتفاع نیم متر آبگیری شده که این حجم آب برابر با ۵۰ درصد گنجایش تالاب است. محمد کاظم شکرگزار افزود: هم اکنون حدود ۵۰۰ قطه پرنده آبزی و کنار آبزی منطقه سیبری از نوع مرغابی سرسبز، خوتکا، حواصیل و فلامینگو در این تالاب دیده می شوند.

کمبود فضا و تجهیزات؛ مهمترین مشکلات آموزشی بیرجند
کمبود فضا و تجهیزات، مهمترین مشکلات برای آموزش و پرورش در بیرجند است. محمد رضا ضیایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همه ساله در استان برگزار می شود، افزود: امسال بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در ۸ اردیبهشت در شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد و از خیران شهرستان، استانی و ملی برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.وی به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ کمبود حدود ۲۵۰ کلاس درس داشتیم بخصوص در منطقه مهرشهر ۱۰۲ کلاس درس کم بود که با دونوبته کردن مدارس این مشکل مدیریت شد.

تکمیل ساختمان دانشکده کشاورزی سرایان
دانشکده کشاورزی سرایان با توسعه فضای فیزیکی به میزان ۲هزار و ۷۰۰ متر مربع تکمیل شد.مرتضی قربانی سرپرست دانشکده کشاورزی سرایان گفت: پیش از این فضای دانشکده ۲ هزار و ۳۰۰متر مربع بود که با توسعه این فضا در مجموع به ۵ هزار مترمربع رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*