دانستنی های علمی

خطرایستاده نوشیدن آب

شاید شما هم شنیده باشید که نوشیدن آب به صورت ایستاده برای سلامتی مضر است، اما چرا نباید ایستاده آب بنوشیم؟

محققان معتقدند نوشیدن آب در حالی که ایستاده هستید می‌تواند در طولانی مدت منجر به بیماری رفلکس معده شود، علت این امر آن است که نوشیدن آب در حالت ایستاده سبب می‌شود که به انتهای مری و ابتدای معده ضربه وارد شده و اسفکتر این ناحیه از سیستم گوارشی صدمه ببیند، اسفکتر بالای معده، بخشی از معده است که معده و مری را به هم متصل می‌کند؛ تخریب این ناحیه از بدن به بیماری رفلکس معده منجر می‌شود.

عادتی که به رفلکس معده منجر می شود/ هموفیلی، یک بیماری مردانه/  گیاهی برای کاهش فشار خون/ ویتامینی برای سلامت جنین

خواص فوق العاده گیاه شنبلیله

شنبلیله یکی از گیاهان مفید در طب سنتی است که برای برطرف کردن و درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

مصرف این گیاه به عنوان یک داروی کاهنده فشار خون توسط پزشکان طب سنتی توصیه می‌شود، همچنین از جوشانده شنبلیله می‌توانید برای برطرف کردن ورم لوزه استفاده کنید، جوشانده این گیاه برای افزایش شیر مادران در دوران شیر دهی هم فوق العاده مفید است.

عادتی که به رفلکس معده منجر می شود/ هموفیلی، یک بیماری مردانه/  گیاهی برای کاهش فشار خون/ ویتامینی برای سلامت جنین

نوشیدنی محافظ استخوان

بسیاری از افراد می‌دانند که هویج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن (که تولیدکننده ویتامین A در بدن است) نقش زیادی در پیشگیری از سرطان برعهده دارد و به دلیل تولید کلاژن یک محافظ طبیعی پوست است.

بهتر است بدانید آب هویج را هم می‌توانید در کنار شیر یک نوشیدنی مقوی برای سلامت استخوان‌ها بدانید؛ در هر صد گرم هویج، ۳۳ میلی گرم کلسیم وجود دارد که موجب می‌شود این خوراکی منبع خوبی برای دریافت کلسیم باشد.

ارزش بالای ویتامین B4

ویتامین ۴ B که کولین نام دارد، یکی از ویتامین‌های زیر مجموعه ویتامین‌های گروه B است که در سوخت و ساز و مصرف چربی بدن نقشی اساسی دارد.

محققان معتقدند مصرف خوراکی‌های غنی از کولین در خانم‌های باردار می‌تواند موجب رشد مغز و نخاع جنین آن‌ها شود، این محققان مصرف ۴۵۰ میلی گرم از این ویتامین را در روز توصیه می‌کنند.

گوشت مرغ و ماهی، زرده تخم مرغ، کلم و بادام زمینی از منابع اصلی این ویتامین هستند.

تاثیر دو مکمل آهن در رشد سلول‌های سرطانی

مکمل آهن

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد دو ترکیب آهن موجود در مکمل‌ها و افزودنی‌های غذایی سطح شاخص‌های زیستی سرطان را افزایش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است این دو ترکیب آهن حتی اگر به مقدار پایین هم مصرف شود می‌تواند سطح شاخص‌های زیستی سرطان را افزایش دهند.

گروهی از متخصصان سوئدی با همکاری محققان انگلیسی اظهار داشتند: این مطالعه بر اساس بررسی‌های پیشین بدست آمده که نشان می‌دهند این دو ترکیب به نام فریک سیترات و فریک EDTA رشد تومورها در موش‌ها را افزایش می‌دهند.

ترمیم پوسیدگی دندان بدون پر کردن

تهران- ایرنا- محققان محصول جدیدی ابداع کرده اند که مینای دندان را به رشد دوباره ترغیب می کند؛ این محصول در نهایت می تواند نحوه ترمیم پوسیدگی های دندانی را تغییر دهد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، محصول دستاورد محققان دانشگاه واشنگتن در آمریکا بر پایه پپتیدها ساخته می شود؛ پپتیدها زنجیره های کوتاه از آمینواسیدها هستند که با پیوندهای پپتیدی مرتبط می شوند اما آنقدر طولانی نیستند که پروتیین کامل محسوب شوند.

محققان این محصول را در محیط آزمایشگاه روی آسیب هایی که به صورت مصنوعی در دندان ایجاد شده بود، آزمایش کردند و متوجه شدند که این محصول موجب ترمیم موثر مینای دندان شد و پوسیدگی را درمان کرد.

محققان معتقدند که این دستاورد می تواند به عنوان یک برنامه پیشگیرانه مراقبت دندانی، به شکل خمیر دندان یا ژل فروخته شود و به کاهش مراجعه به دندان پزشک برای ترمیم پوسیدگی های کم عمق تر دندانی کمک کند.

دیابتی ها صبح زود صبحانه بخورند

تهران – ایرنا – مطالعات جدید نشان می دهد دیرخوابیدن، دیر برخاستن و دیر صبحانه خوردن منجر به افزایش شاخص توده بدنی در افراد مبتلا به دیابت می شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس آمریکا، چاقی و اضافه وزن یکی از مهمترین عوامل خطر دیابت است. یافته های جدید محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو نشان می دهد ساعت خوابیدن و زمان بلند شدن و صبحانه خوردن نقش مهمی در چاقی و توده بدنی دارد.
این تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که شب دیر به رختخواب می روند، صبح دیر بلند می شوند و دیر صبحانه می خورند، شاخص توده بدنی بالاتری دارند.
این مطالعه نشان می دهد دیر شدن زمان صرف وعده های غذایی با ساعت بیولوژیکی بدن ناسازگار است و منجر به اختلال در سوخت و ساز می شود. مطالعات قبلی نشان داد زمان وعده های غذایی و پایبندی به آن در بیماران دیابتی نقش مهمی در کنترل قند خون دارد.محققان به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می کنند برای کاهش شاخص توده بدنی شب ها زود بخوابند و صبح زود صبحانه بخورند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*