توقیف خودروی حامل شتر غیرمجاز در نهبندان

جریمه ۸ میلیونی
قاچاقچی کالا در طبس
واردکننده پوشاک قاچاق در طبس ۸ میلیون تومان جریمه شد. انصاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: در پی کشف ۴۲۳ ثوب انواع تی شرت قاچاق پرونده ای در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز شهرستان طبس تشکیل و متهم علاوه بر ضبط کالا به پرداخت۸ میلیون تومان جریمه شد.

معدوم کردن ۳۵ تن گوشت آلوده
در خراسان جنوبی
۳۵ هزار و ۱۴۲ کیلوگرم گوشت و آلایش خوراک دام و طیور نوروز امسال در خراسان جنوبی معدوم شد.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: درطرح نظارتی دامپزشکی از ۱۲۳ هزار و ۲۲۸کیلوگرم گوشت و فرآورده های دامی از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های دامی ضبط شده ۱۰۱ مورد نمونه برداری انجام شد. محمد اصغرزاده افزود: در این مدت ۷ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم گوشت دام سنگین، ۳ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم گوشت دام سبک، ۸ هزار و ۵۶۸ کیلوگرم طیور و سایرماکیان، ۲ هزار و ۹۱ کیلوگرم آبزیان، ۱۲ هزار و ۲۰۷ کیلوگرم آلایش خوراک دام و طیور، ۳ کیلوگرم شیر و ۳۹۶ کیلوگرم تخم مرغ معدوم شد. مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در این طرح ۴۵ مورد اختلاف به مراجع قضایی ارجاع شد.وی افزود: در این مدت ۲۸ هزار و ۶۷۴ مورد بازدید از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده های دامی استان انجام شد.

توقیف خودروی حامل شتر غیرمجاز
در نهبندان
خودروی حامل ۴ نفر شتر فاقد مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای از دامپزشکی در نهبندان متوقف شد. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: خودروی حامل ۴ نفر شتر فاقد مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که از مسیرهای فرعی شهرستان تردد می‌‌ کرد با همکاری پاسگاه نیروی انتظامی میغان متوقف شد. محمد راه‌انجام افزود: توجه نکردن به رعایت مسائل بهداشتی- قرنطینه‌ ای دامپزشکی باعث بروز خسارت های سنگین و جبران‌ ناپذیری از قبیل شیوع بیماری‌ های مشترک و همچنین بیماری مرس( کرونا ویروس) به عنوان یکی از خطرناک ‌ترین بیماری‌ های منتقله از شتر به انسان می ‌شود. وی گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال و گسترش بیماری‌های دامی، انتقال و جابجایی غیرمجاز دام‌ها است به همین سبب با افرادی که اقدام به حمل غیرمجاز دام می کنند، برخورد قانونی می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*