جای خالی انجمن بیرجندی های مقیم بیرجند عضوشورای شهر بیرجند :نیروهای توانمند بومی در منطقه خودشان مظلوم و غریب هستند

تشکیل انجمن بیرجندی های مقیم بیرجند در این شهر ضرورت دارد و جای خالی چنین تشکیلاتی در شهر مرکز استان احساس می شود. عضوشورای شهر بیرجند با بیان این مطلب واشاره به سبقه فرهنگی و دانشگاهی بودن شهر بیرجند، گفت: بیرجند صاحب اولین مرکز آموزشی در کشور پس از دارالفنون می باشد و چندین پدر علوم مختلف را به کشور و جهان معرفی کرده که عرصه های علوم در جهان همچون ستاره های پر نور درخشیده اند و لذا نمی توان منکر فرهنگی بودن این شهر و مردمان آن شد. دکتر حسنی صفت افزود: تعداد قابل توجه دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی این شهر برکسی پوشیده نیست و بنابراین بیرجند یک شهر دانشگاهی نیز هست.
به گفته رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر بیرجند ، نیروهای انسانی متخصص، متعهد، پاک دست و دلسوز بومی این شهر در پست های مهم و کلیدی در مدیریت کلان کشور و استان های بزرگ به کار گرفته می شوند و در سپردن سکان مدیریتی دستگاه های تاثیرگذار در تصمیم گیری و تصمیم سازی به آنان اعتماد می شود. این عضو شورای شهر بیرجند تصریح کرد: با اینحال تاکنون استانداران این استان و مدیران تاثیرگذار حوزه استانداری همه از دیگر نقاط کشور انتخاب شده اند. حتی معاونین استانداری و روسای دفاتر شان و برخی مدیران کل تاثیر گذار نیز از نیروهای غیر بومی برگزیده می شوند. در مجموع تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان اصلی در استان خراسان جنوبی، غیر بومی هستند و بعضا هم دیده شده که در برخوردهایشان، نیروهای بومی را تحقیر کرده اند واین شیوه درستی برای اداره کشور نیست. وی با بیان اینکه نیروهای بومی توانمند و متخصص بیرجند در منطقه خودشان مظلوم و غریب هستند، گفت: نیروهای بومی تاثیرگذار در مدیریت استان و شهرستان و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در اقلیت هستند و لازم است تا در قالب تشکلی، انسجام یابند تا بهتر بتوانند پیگیر حق و حقوق شهر و شهروندان باشند.
دکتر حسنی صفت افزود: با توجه به تاثیرگذاری انجمن بیرجندی های مقیم تهران در مرکز، به نظر می رسد باید نسبت به تشکیل انجمن بیرجندی های مقیم بیرجند نیز اقدام شود چون جای خالی چنین تشکلی در بیرجند احساس می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*