اخبار کوتاه استان/گرد و غبار خراسان جنوبی را فرا می گیرد

مادر به فرزندش پیوست
سرور قربانی مادر شهید حسین گلی در سن ۸۳ سالگی به علت کهولت سن در شهر آیسک دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر آن مرحومه ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر امروز از حسینیه شهدای آیسک برگزار خواهد شد.شهید حسین گلی در ۲۳ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

گرد و غبار خراسان جنوبی را فرا می گیرد
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در استان خبر داد. زارعی افزود: با توجه به افزایش ناپایداری های جوی و انتقال رطوبت به جو استان تا روز سه شنبه به تناوب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در برخی مناطق همچون نواحی مرکزی و شرقی استان رگبار و رعدو برق خفیف و پراکنده پیش بینی می شود.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با عبور این سامانه، دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می یابد.

تجلیل از مادران، دختران و همسران شهدا
استاندار خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از ۲۲نفر از مادران، دختران و همسران شهدای شاغل در دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی خانواده های شاهد را مبلغان و یادگاران شهدا دانست وافزود: شهدا برای حفظ کیان، انقلاب و ارزش های اسلام جان خودشان را فدا کردند.

تولید ۱۷۷ تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در بشرویه
سید حمید عبدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: طی ۱۱ ماه سال جاری، ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه به وزن بیش از ۱۷۷ تن در سه واحد از هفت واحد فعال پرورش مرغ گوشتی تولید و به عنوان مرغ سبز به بازار عرضه شده است.

غربالگری شنوایی ۷۳۵نوزاد زیرکوهی
امروز خراسان جنوبی – ابراهیمی
محمد بارانی رئیس بهزیستی شهرستان زیرکوه گفت: تا پایان بهمن ماه امسال، ۷۳۵ نوزاد و شیرخوار زیرکوهی، مورد انجام معاینات غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

ثبت ملی قنات شاهیک قاین
علی شریعتی منش معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: قنات شاهیک قاین از جمله قنات های با ارزش و تاریخی استان است که به دلیل ویژگی های تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث ملی ثبت شد.

توزیع سم رایگان بین دامداران قاین
هزار و ۵۳۵ لیتر سم و شربت رایگان برای سمپاشی دام ها، اماکن دامی و درمان دام ها بین دامداران شهرستان قاین توزیع شد.

آغاز اکران فیلم های« حسنات» در بیرجند
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان گفت: ۲۹ فیلم برگزیده جشنواره ملی فیلم حسنات از امروز تا ۲۲ اسفند به نمایش گذاشته می شود.

پلاک کوبی ۲۰ هزار اصله درخت طبس
زهرا حسین پور عضو شورای اسلامی شهر طبس گفت: در طرح پلاک کوبی درختان ۲۰ درصد درختان میادین و بلوارهای اصلی این شهر،برابر حدود ۲۰ هزار اصله، تا ۶ ماه اول سال ۹۷ پلاک کوبی می شوند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*