اخبار کوتاه استان/رزمایش «الی بیت المقدس» درآیسک

تشییع پیکر مادر شهید رئوف در «رقه »
پیکر مادر شهید محمد حسین رئوف از شهدای هشت سال دفاع مقدس دیروز با حضور مردم روستای رقه بشرویه تشییع و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.مرحومه کبری اکبریان سحرگاه دیروز در ۷۷ سالگی به علت کهولت سن در منزل خود در روستای رقه دار فانی را وداع گفت. شهید محمد حسین رئوف ۲۳ آذر سال ۶۰ در سن ۱۹ سالگی در عملیات طریق القدس در بستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

آغاز طرح نوروزی در استان از ۲۳ اسفند
طرح نوروزی خدمات سفر از ۲۳ اسفند در خراسان جنوبی آغاز می شود.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاههای اجرایی نیاز است تا خاطره خوشی برای مسافران و گردشگران نوروزی در خراسان جنوبی رقم بخورد.علوی مقدم افزود: مدیران دستگاههای اجرایی از ایام نوروز به عنوان فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر توانمندی ها، تولیدات و ظرفیت های استان بهره گیرند و اگر قرار باشد اقلام فرهنگی و هدایایی بین مسافران توزیع شود از کالاهای بومی استان انتخاب شود.

نشان ملی مرغوبیت بر۲ واحد صنایع دستی بیرجند
بانوان هنرمند شهرستان بیرجند ۲ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت کردند.رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت: مهر امسال ۵ اثر از تولیدات صنایع دستی این شهرستان به مرحله کشوری برای دریافت نشان ملی مرغوبیت معرفی شد که پس از داوری، آثار منصوره خراشادی زاده و سونیا لطفی به ترتیب رانر رومیزی حوله بافی و رانر رومیزی پته دوزی، موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند.حسنعلی فولادی افزود: مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار از معیارهای ارزیابی است.

رزمایش «الی بیت المقدس» درآیسک
رزمایش گردان بیت المقدس بخش آیسک در ارتفاعات شمالی این شهر برگزار شد.عملیات تاکتیکی و رزم شب گردان ۳۰۲ الی بیت المقدس با هدف حفظ انسجام و آمادگی دفاعی بسیجیان برگزار شد. در این برنامه ده ساعته علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی و حضور در میدان تیر و تیراندازی در شب، شرکت کنندگان پس از ۵ کیلومتر پیاده روی شبانه در عملیات تاکتیکی و رزم شب شرکت کردند.

تمدید پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی
مهلت پیش ثبت نام در سامانه کارت هوشمند ملی تا خرداد ۹۷ تمدید شد. مدیر کل ثبت احوال استان گفت: در این فرصت افرادی که پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام نداده اند در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مجتبی فاطمی با بیان اینکه در حال حاضر پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی از طریق پایگاه اینترنتی این کارت انجام می شود، افزود: اختلال پیش آمده در چند روز گذشته که مربوط به تغییرات این سامانه بوده مرتفع شده است. تاکنون ۳۳۵ هزار کارت هوشمند ملی برای واجدان شرایط در خراسان جنوبی صادر شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*