سرمقاله/استان خراسان جنوبی و رتبه اول…مبارک است !!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
خدا را شاکریم که بالاخره برنامه تلویزیونی پایش مهر تاییدی شد بر فریاد مردمی که صدای شان را نه در استان که در کل کشور کسی نمی شنود.
بارها و بارها نوشتیم و گلایه کردیم و از استانداران ششگانه استان خواستیم که به مدیران تان بیاموزید و از آنان بخواهید که شفاف و عریان با مردم حرف بزنند و پاسخگوی آنان باشند و تن به خواسته های گاه پیش پاافتاده آنان دهند، گفتیم و نوشتیم که به مدیران تان گوشزد کنید که راه تعامل با رسانه های نوشتاری و دیداری و شنیداری استان را برگزینند، بارها نوشتیم و گفتیم سکوت این مردم نه از باب رضایت مندی آنان از شرایط استان شان است که از باب نیاموختن مطالبه گری آنان است، بارها نوشتیم و گفتیم که بدون حضور مردم نمی توانید به عقب ماندگی این استان خاتمه دهید، بارها گفتیم و نوشتیم که چرا مدیران تان از پاسخگویی و شرکت در مباحث چالشی استان خوف دارند؟! بارها نوشتیم و گفتیم که عدم پاسخگویی به افکار عمومی متأثر از دو نگاه است، یا حرفی و دفاعی از عملکرد مدیران وجود ندارد و یا مردم را لایق و شایسته شنیدن نمی دانید!! بارها گفتیم و نوشتیم که احترام گذاشتن به شعور مردم یعنی احترام به حقوق شهروندی آنان که از حقوق اولیه آنان به شمار می رود.
بارها نوشتیم و گفتیم که یکی از راه های اعتماد فروریخته مردم پاسخگویی به خواسته های آنان است، بارها گفتیم و نوشتیم که نگذارید به دلیل انباشت خواسته های برحق و بی پاسخ مردم، دوباره آنان را در گرداب اعتراضات فرو غلطانید و بعد هم طلبکار آنان شوید و وابسته به دشمن کنیدشان!!
یکی از پله های اولیه توسعه یافتگی استان همانا پاسخگویی به خواسته های مردم استان است، خواه مدیر باشد یا نماینده و یا استاندار، مهم پاسخگویی است.
چقدر خوب بود که مدیران این استان با مردمی چون آذربایجان شرقی یا یزد یا اصفهان و… مواجه می شدند تا طعم مطالبه گری مردم را می چشیدند و راه پاسخگویی به افکار عمومی را می آموختند و مشق می کردند!پاسخگویی فقط در مجریان اداری و دولتی استان خلاصه نمی شود بلکه مجموعه مجریان قوه قضائیه و مقننه نیز از این مدار خارج نیستند، باور کنیم و باور کنید که پاسخگویی و شفاف سازی و همه چیز را در اتاق شیشه ای در اختیار افکار عمومی قراردادن نه اینکه خوف و رجایی ندارد که یکی از اصول اولیه و دلایل انقلاب سال ۵۷ بود.
آقای استاندار و مدیران دولتی و قضایی و نمایندگان اربعه استان! لطفا نگاهی به ستون تماس های مردمی روزنامه های معدود و محدود استان تان بیندازید و آمار بگیرید که در طول بازه زمانی شش ماهه چند اداره و مسئول به خود زحمت پاسخگویی داده اند؟!؟ چه می کنند مدیران روابط عمومی تان!! مگر نمی دانند که روابط عمومی هنر هشتم در جهان امروز لقب گرفته؟! متاسفانه دایره عملکرد روابط عمومی های تقریبا تمامی ادارات استان آنقدر تنگ و ذره بینی است که خروجی آن تقریبا صفر است!! روابط عمومی های استان هنوز در روش
های پنجاه سال قبل باقی مانده اند و تمام هم وغمشان، تهیه آمارها و گزارشات بولتنی و نصب پرچم و پارچه نوشته ها و چاپ بنرهای مناسبتی است که شعارهای آنها را مردم از بر هستند از بس که نخ نما شده است.
از پاسخگویی نهراسید، باور کنید که از قافله مردم بدجوری عقب افتاده اید، شاید نیاز به یک خانه تکانی اساسی در مدیریت تمامی ارکان استان باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*