اخبار کوتاه استان/برگزاری جشن تکلیف ۳۶۰ دانش آموز در فردوس

کاهش دید افقی در خراسان جنوبی
وزش باد شدید در برخی مناطق خراسان جنوبی سبب کاهش دید افقی شد. کارشناس هواشناسی استان گفت: به دلیل افزایش سرعت وزش باد دید افقی در حاجی آباد به ۵ هزار متر، طبس به ۶ هزار متر، قاین ۷ هزار متر و بیرجند به ۸ هزار متر رسیده است.زارعی با بیان اینکه تا فردا وزش باد شدید و گرد و خاک باعث تداوم کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان خواهد شد، افزود: در این مدت رگبار و رعد و برق پراکنده برای نیمه شمالی و شرق استان قابل پیش بینی است. او از کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا از اواخر وقت سه شنبه خبر داد.

غربالگری ژنتیک ۵۰۵ زوج در طبس
۵۰۵ زوج در طبس زیر پوشش طرح غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.رئیس اداره بهزیستی طبس گفت: از این تعداد، ۹۴ زوج برای بررسی تخصصی به مراکز مشاوره ژنتیک استان ارجاع شدند.

خراسان جنوبی کانون حاد بیماری دامی ندارد
محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از نبود کانون حادی از بیماری های واگیردار در استان خبر داد.

«روستا تعاون» در ۲۰۰ روستای استان اجرایی می‌شود
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از تشکیل ۱۸ تعاونی در قالب طرح روستا تعاون خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، طرح روستا تعاون در ۲۰۰ روستای استان اجرا می‌شود. حسن سروری با بیان اینکه طرح روستا تعاون از برنامه‌های اشتغال فراگیر اقتصاد مقاومتی است، هدف از اجرای این طرح را ایجاد و بهبود فرصت شغلی جدید در روستاها، بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی مردم، افزایش مشارکت مردمی و ماندگاری مردم در روستاها عنوان کرد

برگزاری جشن تکلیف ۳۶۰ دانش آموز در فردوس
۳۶۰ دانش آموز دختر مدارس فردوس رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند. در این مراسم که در هیئت فاطمیه تالار فردوس برگزار شد، به دانش آموزان بسته های فرهنگی از جمله لوح فشرده آموزشی، سجاده، مهر و تسبیح اهدا شد.

تولد ۱۶ هزار نوزاد در خراسان جنوبی
۱۶ هزار و ۶۶۹ نوزاد در ۱۱ ماه گذشته در خراسان جنوبی متولد شدند.مدیرکل ثبت احوال استان گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۲۳ نوزاد دختر و ۸ هزار و ۶۴۶ نوزاد پسر هستند.مجتبی فاطمی افزود: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر و ۱۰۸ واقعه ولادت پسر به ثبت رسید.

قلعه زری پزشک ندارد
دهستان قلعه زری دورافتاده ترین دهستان و دارای بزرگترین مجتمع کارگری شهرستان خوسف به دلیل نبود پزشک با مشکلات زیادی مواجه شده است. اهالی روستای قلعه زری به خبرگزاری صدا و سیما گفتند: به دلیل نبود پزشک در این دهستان باید مسیر ۱۲۰ کیلومتری تا خوسف را طی کنند. رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف گفت: پزشکی که در این دهستان مشغول فعالیت بود یک ماه است به دلیل تمام شدن طرحش از دهستان رفته و پیگیر رفع این مشکل تا پایان سال هستیم.

کمک ۲۹ میلیارد ریالی مردم به نیازمندان
احمد رفیعی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت مردم خراسان جنوبی ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*