یک مقام کشوری: مسئولان جوانان خراسان جنوبی را از یاد برده اند فراموش شدگان

جوانان خراسان جنوبی چندان فعال و با نشاط نیستند و به دلیل این است که به مسائل آنان زیاد توجه نمی شود و به نوعی فراموش شده اند.
«محمدحسن اصغرنیا» استاندار سمنان و کردستان و عضو هیئت رئیسه مجمع استانداران و مسئول تاریخ شفاهی این مجمع در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی با بیان این سخنان عنوان کرد: نسل جوان را باید باور کنید لازم است از آن ها استفاده شود. وی گفت: ما یک زلزله طبیعی داریم و یک زلزال اجتماعی که به دلیل بی توجهی به جوانان و شادمانی آن ها پیش می آید و این مشکل باید بازشناسی و ریشه شناسی شود. به گفتۀ وی دانشگاه ها باید محل گفتمان باشد ولی طی بازدیدی که از دانشگاه آزاد بیرجند داشتم متوجه شدم که این موضوع در اینجا کاربردی ندارد و جوانان فعال نیستند.
به فرهنگ و هنر بیشتر توجه کنید
این مقام عالی دولت اظهار کرد که حتی در جلساتی که در این مدت در خراسان جنوبی داشته ام موضوع جوانان و شادمانی آن ها مطرح نشده است. «اصغرنیا» تصریح کرد که من واقعا ناامید شدم چون نسل جوان این استان چندان شادمان، فعال و امیدوار نیست. وی با تأکید بر نقش فرهنگ و هنر در جو شادی در بین جوانان عنوان کرد: باید مراکز گردشگری، پارک ها، سالن های سینما، تئاتر و فرهنگ و هنر زنده شود. به گفتۀ وی یکی از این راه ها این است که هنرمندان معروف کشوری را به استان دعوت کنید و من هم در این زمینه کمک می کنم و حتی در زمینه سالن هماهنگی لازم را با دانشگاه آزاد خواهم داشت که سالن دانشگاه را در اختیار شما قرار دهند.
کسی بیرجند را نمی شناسد
عضو هیئت رئیسه مجمع استانداران با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی خبرنگاران خیلی مؤثر هستند، گفت: در حوزه گردشگری و معرفی مشاهیر و مفاخر هم استان خراسان جنوبی ضعیف عمل کرده است ؛ کسی بیرجند را نمی شناسد. «اصغرنیا» ادامه داد: این خیلی خوب است که به هر استانی که ما می رویم مفاخر و مشاهیر آن منطقه را بشناسیم و بشناسانیم. وی یکی از راه های جذب توریست را معرفی آثار و افراد شاخص هر استان عنوان کرد. او تصریح کرد که متأسفانه در این زمینه در خراسان جنوبی من ندیدم کاری انجام شده باشد. شاید به عنوان مثال توریستی بخواهد از آثار دوره قاجار این استان دیدن کند ولی اصلا چنین چیزی در این استان دیده نشده است.
دعوت تورهای گردشگری به استان
این مقام مسئول یکی از راه های معرفی هر استان و شهرستان را شناساندن و معرفی شخصیت های علمی در تمام حوزه های فرهنگ، هنر و دانشگاه دانست. «اصغرنیا» پیشنهاد کرد: برای چنین کاری می توان یک سری افرادی را که دارای تور هستند از سراسر کشور به اینجا دعوت کرد تا خراسان جنوبی را بشناسند و خودشان مبلغ شوند و حتی قراردادی با هتل ها برای آوردن توریست ها ببندند. وی تأکید کرد که برای جذب سرمایه گذار در ابتدا باید ایران گردی داشته باشیم و اینکه یک استان را کامل بشناسند چراکه با افزایش صنعت گردشگری تمام پتانسیل ها و مزیت های آن هم معرفی می شود. به گفتۀ وی خراسان جنوبی قابلیت های بیشماری مانند کویرنوردی در زمینه های مختلف دارد و همچنین مشاهیر و مفاخر بسیاری را هم تحویل جامعه داده است که با معرفی این موضوعات و کار گسترده در این حوزه می تواند نقش بسیاری در زمینه اشتغال، نشاط جوانان و اقتصاد منطقه ایفا کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*