بدمینتون استان؛ یک کمپ آسیایی

بدمینتون کاران استان با موفقیت ها در رقابت های ملی و فراملی بدمینتون استان را به یک کمپ آسیایی ارتقا داده اند.
رئیس هیئت بدمینتون استان با بیان اینکه این هیئت از سال ۷۵ راه اندازی شده است، گفت: از سال ۹۱ مسئولیت هیئت این رشته را به عهده گرفتم .«ثانی» تصریح کرد که با تلاش هایی که طی این سال ها انجام شده است توانسته ایم رتبه بدمینتون استان را از ۳۱ کشوری به ۱۰ برسانیم. وی با تاکید براینکه خراسان جنوبی بازوی اصلی بدمینتون کشوری است، عنوان کرد: این موفقیت به دلیل رتبه اول در موضوع فرهنگی و محیط زیست، میزبانی های خوب، کلاس های آموزش و قهرمانی به دست آمده است. به گفتۀ وی خراسان جنوبی به دلیل داشتن سالن اختصاصی و پایگاه قهرمانی یکی از کمپ های آسیایی به شمار می رود که امسال هم این کمپ را با حضور افغانستان و پاکستان برگزار کردیم.
رسانه ها حاشیه سازی می کنند
این مقام مسئول با بیان اینکه دو قهرمان برتر کشوری داشتیم، اظهار کرد: این دو مسئول به دلیل حاشیه ها و برخی مسائل از استان رفتند. «ثانی» اضافه کرد که متأسفانه برخی از رسانه ها فقط به دنبال حاشیه سازی هستند و بدون هیچ تحقیقات و پایه درستی یک شایعه را بزرگ نمایی می کنند و همین موضوع باعث ضعف هیئت های ورزشی می شود. وی تصریح کرد که باید بیشتر نقاط قوت را پرورش داد تا بتوان جوانان را به این سمت سوق داد. او گفت: ۴ قهرمان پاراالمپیک داشتیم که تمام کارهایشان را ما انجام دادیم اما به نام دیگران تمام شد.
بدمینتون بانوان فقط در قائن و بیرجند
او اظهار کرد که بدمینتون بانوان فقط در قائن و بعد از آن در بیرجند فعال می باشد ولی در قسمت آقایان می توان گفت که تمام شهرستان ها فعالیت می کنند و فردوس قطب اصلی آن است. «ثانی» خاطر نشان کرد که در سال های قبل آموزش و پرورش با ما همکاری نمی کرد ولی با رایزنی ها و تفاهم نامه ای که بسته ایم به مدت ۱۰ سال نیروها را ضمن خدمت به صورت رایگان آموزش می دهیم. وی ادامه داد: همچنین آموزش دوره ابتدایی هم به صورت رایگان انجام می شود و آموزش تمام معلمان تربیت بدنی و دانشجویان تربیت بدنی هم رایگان شروع شده است. به گفتۀ وی در بیرجند و قائن این موضوعات انجام شده که استقبال خوبی به ویژه در قائن داشتیم.
آموزش رایگان به قشر کم درآمد
رئیس هیئت بدمینتون استان با اشاره به اینکه در این رشته ورزشی کمی خرید تجهیزات پر خرج است، گفت: فعالیت در این رشته برای این قشر رایگان است. «ثانی» تأکید کرد که بدمینتون جزو رشته های مادری محسوب می شود که رشته های ورزشی مانند تنیس، دو و میدانی و والیبال درون آن قرار دارد. وی یادآور شد که این رشته ورزشی برای کودکان خیلی خوب است چراکه باعث اصلاح راه رفتن، ارتقای سیستم ایمنی، ضریب هوشی، حرکتی و بینایی می شود. او با بیان اینکه بدمینتون جزو رشته های ورزشی پرهیجان است و جاذبه دارد، گفت: هیئت رئیسه این هیئت جزو مسئولان استانی می باشند و آن هم به دلیل رتبه برتر آن می باشد.
مردم در ساخت سالن های ورزش همکاری کنند
این مقام مسئول از مردم درخواست کرد که در ساخت سالن و باشگاه های ورزشی همکاری کنند. «ثانی» بیان کرد که استان ما به اندازه کافی دارای مسجد و مدرسه می باشد و اکنون خیرین باید در زمینه ورزشی ورود پیدا کنند چراکه یکی از راه های اصلی برای نجات جوانان از منجلاب آسیب های اجتماعی ورزش است. وی با اشاره به کمیسیون ماده ۸۸گفت: این قانون بر اساس واگذاری و مزایده سالن های ورزشی به بخش خصوصی می باشد و با شرایطی که استان ما در طرح توسعه دارد و جزو آخرین استان ها است می توانیم در شرایط فعلی این طرح را اجرا نکنیم. به گفتۀ وی جوانان باید بتوانند با کمترین هزینه از سالن های ورزشی استفاده کنند ولی در صورتی که بخش خصوصی وارد شود قیمت ها افزایش پیدا می کند و دیگر جوانان فضا و راهی برای تخلیه انرژی خود ندارند پس بهترین راه ورود خانواده ها و خیرین در ساخت باشگاه ها و سالن های ورزشی است تا بتوانیم جامعه را برای جوانان درست کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*