۶۰ درصد میانسالان ایرانی فشار خون بالا دارند

تهران- ایرنا- دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با بیان اینکه فشار خون بالا مهمترین عامل بروز سکته های قلبی و مغزی به شمار می رود، افزود: ۶۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در ایران فشار خون بالا دارند و نیمی از این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر مسعود اسلامی روز شنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق اظهار کرد: نیم دیگر مبتلایان به فشار خون در کشور نیز که از بیماری خود اطلاع دارند، یا تحت درمان قرار نمی گیرند و یا خودسرانه اقدام به قطع مصرف داروها می کنند.
وی افزود: افرادی که دچار سکته های مغزی می شوند، اگر در چند ساعت اول به مراکز درمانی مراجعه کنند و داروی ضدانعقادی برای آنان تجویز شود، میزان آسیب های مغزی در آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد؛ با این حال باید از بروز سکته مغزی که عامل اصلی آن فشارخون بالا و نامنظمی های قلبی است، پیشگیری کرد. 
اسلامی با بیان اینکه با کنترل فشار خون می توان از بروز سکته های مغزی پیشگیری کرد، ادامه داد: نامنظمی های قلبی نیز سبب لخته شدن خون در قلب می شود که این لخته خون به مغز انتقال یافته و سبب بروز سکته مغزی می شود؛ این درحالی است که با تجویز داروهای جدید می توان به میزان قابل توجهی از بروز لخته خون و سکته مغزی پیشگیری کرد. 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*