اخبار کوتاه استان/وصول ۱۰۹ میلیارد تومان مالیات در خراسان جنوبی

وصول ۱۰۹ میلیارد تومان مالیات

در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در آمد های مالیاتی در خراسان جنوبی ۹ درصد کاهش داشته است.پاک گهر افزود: ۱۰۹ میلیارد و ۸۰۰ تومان مالیات در شش ماه نخست سال ۱۳۹۶ در خراسان جنوبی جمع آوری شد.وی افزود: از این تعداد ۸۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مالیات های مستقیم و بقیه مالیاتهای غیرمستقیم (ارزش افزوده) بوده است. وی گفت: از محل مالیات بر ارزش افزوده، از ابتدای سال تا شهریور بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری ها و بیش از ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری های استان واریز شده است که برای بخشی از فعالیت های عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری ها و دهیاری ها هزینه شده است.

 

پیش بینی برداشت ۲۴ هزار تن انار از باغات خراسان جنوبی

 

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۲۴ هزار تن انار از باغات استان برداشت شود. رضایی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری ۲۴ هزار تن انار از ۴ هزار و ۲۱۳ هکتار از باغ های زیرکاشت این محصول در استان برداشت شود.وی با اشاره به آغاز برداشت انار در استان افزود: ۳ هزار و ۵۱۹ هکتار از باغ های زیرکاشت انار استان بارور و ۶۹۴ هکتار غیربارور است. وی با بیان اینکه برداشت انار در استان به دلیل سرمازدگی نا به هنگام در آذر ۹۵، امسال کاهش چشمگیری خواهد داشت،گفت: بیشترین سطح زیرکاشت انار استان با هزار و ۹۸۳ هکتار به شهرستان فردوس اختصاص دارد.

 

رضایی با بیان اینکه شیشه کپ، شهسوار، ملس، پوست سیاه، شیرین، یزدی و باغی را از ارقام تولیدی انار در خراسان جنوبی است، افزود: تعداد بهره برداران انار در استان ۹ هزار و ۵۰۰ نفر است.

 

 

وی با بیان اینکه برداشت محصول انار خراسان جنوبی تا اوایل آذر ادامه دارد،گفت: سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۰۳ تن انار از باغ های زیرکاشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شد.

 

نمایش موتور سیکلت ۱۴۰ ساله

در فردوس

یک مرد با ذوق اهل شهرستان فردوس اقدام به راه اندازی موزه موتورسیکلت کرده است.

یک مرد اهل شهرستان فردوس با جمع آوری ۴۰ دستگاه موتورسیکلت قدیمی اقدام به راه اندازی اولین موزه موتور سیکلت در استان خراسان جنوبی کرده است. در این موزه موتورسیکلتی مربوط به ۱۴۰ سال پیش به نمایش درآمده است.

خرید از کتابفروشی‌های معتبر خراسان‌جنوبی با بن کارت‌های نمایشگاه کتاب

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌جنوبی گفت: اگر کسانی بن کارت تهیه کرده ولی نتوانند کتاب مدنظرشان را تهیه کنند، می‌توانند بعد از اتمام نمایشگاه با همان بن کارت از کتابفروشی‌های معتبر استان نیز کتاب خریداری کنند.

احمد محبی در گفت و گو با ایکنا، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، استقبال مردم از نمایشگاه کتاب استان مطلوب ارزیابی می‌شود.وی اظهار کرد: با توجه به میزان ارائه بن کارت و نظر سنجی از ناشرین و..میزان فروش در نمایشگاه کتاب از استان‌هایی چون آذربایجان غربی و لرستان نیز بیشتر بوده است. وی بیان کرد: در این نمایشگاه ١٧٣ناشر با ۴٢هزار عنوان کتاب شرکت کردند و تاکید ما بر ارائه کتب نشر یافته سال ٩١ به بعد بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*