برگزاری ۱۰۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در هفته دفاع مقدی بیش از هزار برنامه فرهنگی، اجتماعی ، خدماتی ،هنری و عمرانی در سطح استان اجرایی می شود. سرهنگ رضا برازنده مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس بزرگداشت رشادت ها و خون عزیزانی است که در هشت سال دفاع مقدس با سربلندی برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کردند. وی اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس با رویکردی مبتنی بر شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و شعار محوری “من انقلابی ام” و توجه ویژه به وحدت، همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی برگزار می شود. وی حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری را از جمله اهداف برگزاری این برنامه ها دانست و بیان کرد: برگزاری ۱۱ یادواره شهدا در سراسر خراسان جنوبی، ویزیت رایگان در مناطق محروم، آغاز فراخوان نهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و برگزاری همایش عاشورایی از دیگر برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس است.
سرهنگ برازنده مقدم ،اجرای مراسم رژه نیروهای مسلح در بوستان شهدای گمنام مرکز استان با حضور یگان نظامی و انتظامی مستقر در استان به میزبانی سپاه انصارالرضا(ع) را اولین برنامه هفته دفاع مقدس عنوان کرد گفت: رژه موتوری در تمامی شهرستان ها و حضور نیروهای بسیجی در نماز جمعه ، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و برگزاری دعای ندبه در قالب میثاق با شهدا از برنامه های شاخص اولین روز از هفته دفاع مقدس است.
وی از افتتاح نمایشگاه در امتداد عاشورا در امامزادگان باقریه بیرجند در روز اول مهر ماه خبر داد وافزود: افتتاح نمایشگاه نقش خراسان جنوبی در دفاع مقدس به روایت اسناد و برگزاری نمایشگاه رزمی و فرهنگی “کبوتران حرم” در طبس از دیگر برنامه های روز دوم است. وی یادواره شهدا درروستای افین، همایش دوچرخه سواری، برگزاری همایش تبیین گفتمان ولایت و همایش تکریم فعالان کتاب و کتابخوانی را از برنامه های سومین روز از هفته دفاع مقدس دانست و گفت:برگزاری صبحگاه مشترک، همایش تبیین نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است. به گفته سرهنگ برازنده مقدم تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس، مراسم شعر و خاطره در خضری و نشست بصیرتی شجره طیبه صالحین از جمله برنامه های پنجمین روز از هفته دفاع مقدس است.
جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: برگزاری همایش تجلیل از زنان فعال دفاع مقدس، گردهمایی فرماندهان پایگاه های روستایی و همایش گفتمان نقش زنان در دفاع مقدس از برنامه های ششمین روز و اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس برنامه هفتمین روز از هفته دفاع مقدس می باشد. وی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد:طی هفته دفاع مقدس ۵۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی افتتاح می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*