اخبار کوتاه استان/ بازگشت حجاج خراسان جنوبی از اول مهر

برگزاری یادواره ۲۲ شهید آیسک
یاد و نام ۲۲ شهید شهر آیسک شهرستان سرایان گرامی داشته شد. این مراسم با محوریت شهید محمد رضا علمدار در محله بزرگی شهر آیسک برگزار شد. حجت الاسلام حسین عرب امام جمعه آیسک در این مراسم با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز جامعه ما مدیون رشادت ها و خون شهداست گفت: برهمه ما لازم است تا در زندگی شهدا و وصایای آن ها تدبیر کنیم. سردار هادی نعمتی یکی از راویان دوران دفاع مقدس افزود: آنچه در زندگی شهدا شاخص است این است که آن ها فقط برای رضای خدا به پا خواستند و زندگی ائمه اطهار را سرلوحه کار خویش قرار دادند.

راه‌اندازی ایستگاه صلواتی منوط به داشتن مجوز است
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برپایی ایستگاه صلواتی در ماه محرم باید براساس ضوابط مشخص راه اندازی شود تا شاهد ترافیک در خیابان ها نباشیم، گفت: این ایستگاهها باید با مجوز ایجاد شوند. به گزارش شبستان، مجید فرهادی در شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: با توجه به در پیش بودن ایام بازگشایی مدارس باید مدارس حاشیه راهها، از نظر علائم راهنمایی و رانندگی ایمن سازی شوند.

۳۲۵ مبلغ در ایام محرم به نقاط مختلف استان اعزام می شوند
مسئول امورمبلغین تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در ایام محرم ۳۲۵ مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می شوند. به گزارش فانوس، حجت الاسلام علی کوثری نیا بیان کرد: در دهه محرم بیش از هزار مبلغ اعم از روحانیان مستقر، بومی واعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مشهد، اصفهان و نیز دفاتر مراجع در شهرها، بخش ها و روستاها فعالیت تبلیغی خود را انجام خواهند داد.

جمع آوری ۵/۱ میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی
دبیر شورای زکات استان در نخستین شورای زکات استان در سال جاری، گفت: امسال یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سلم آبادی افزود: از این مبلغ ۶۶۶ میلیون تومان زکات مستخبی و ۶۳۷ میلیون تومان زکات فطریه است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۰ درصد افزایش دارد. وی گفت: عمده زکات فطریه توسط کمیته امداد و بهزیستی جمع آوری شد که ۵۸ درصد این مبالغ صرف کمک به نیازمندان و۴۲درصد آن برای امور عمرانی هزینه می شود.

بازگشت حجاج خراسان جنوبی از اول مهر
حجاج خراسان جنوبی از شنبه اول مهر، به استان باز می گردند. معاون حج و زیارت استان گفت: عملیات بازگشت حجاج از اول تا چهارم مهر از فرودگاه مدینه به فرودگاه بیرجند انجام می شود. غلام پور افزود: ساعت پروازها به محض قطعی شدن اعلام می شود.

بازدید گردشگران اروپایی از جاذبه های نهبندان
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهبندان گفت: گروه ۱۸ نفره گردشگران اروپایی از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان نهبندان طی سه شبانه روز بازدید خواهند کردند. حسین شبانی افزود: این گردشگران توسط شرکت پاسارگاد تورو ستاره شرق وارد ایران می شوند و از استان های تهران، اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان بازدید و با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی طبیعی شهرستان نهبندان به مدت سه شبانه روز در مهرماه و آبان ماه امسال از شهرستان نهبندان بازدید خواهند کرد. وی افزود: مهمترین برنامه های آنها بازدید از ریگ یلان کوههای مریخی و آثار تاریخی داخل شهر نهبندان و آسبادها می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*