آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان جنوبی ۷۰۰ طلبه جدید جذب حوزه های علمیه استان شدند

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حوزه های علمیه خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان ،جمعی از مدیران ، اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان در امامزادگان باقریه برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند در این مراسم ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت آغاز ماه محرم گفت: حیات انسانی انسان به علم است و علم مساوی با حیات بوده و بدون علم انسان هیچ کاری نمی تواند بکند.
آیت ا… عبادی با اشاره به اینکه انسان باید همه چیز را یاد بگیرد و اگر نگیرد از قافله عقب مانده است،افزود: بشر امروز در زمینه علمی به درجات بالایی رسیده است، اما چون تزکیه نفس و عرفان ندارد می بینیم که بلای جان بشر شده است.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عقل و ایمان همراه با علم لازم است، عنوان کرد: بشر امروز علوم را شناخته اما هنوز خودش را نشناخته و خیلی از علوم است که خود آن علم انسان را بی درد بار می آورد و این ایمان است که انسان را دردمند می کند و لذا اگر ایمان نباشد، این عالمان بی درد بلای جان بشر می شوند.
آیت ا… عبادی خطاب به طلاب و روحانیون خاطرنشان کرد: شما بهترین و برترین رشته را انتخاب کردید، نجات غریق هستید و لذا چشم از دنیای کاذب ببندید و به سمت علم، عمل و بصیرت و نجات نوع بشر بروید.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جنایات استکبار جهانی علیه مردم مظلوم جهان، گفت: امروز در کشورهای میانمار، نیجریه و یمن و غیره شاهد مسلمان کشی هستیم و متاسفانه هیچ صدایی از کشورهای حتی مسلمان هم در نمی آید و از انسانیت خبری نیست.
آیت ا… عبادی با بیان اینکه سران کشورهای اسلامی اجلاس برگزار می کنند، اما هیچ صحبتی از قضایای میانمار در آن نمی شود، افزود: اینها به اسم اسلام این همه جنایت را مرتکب می شوند اما نه از عالمان و نه از حوزه های آنها هیچ صدایی در نمی آید که چرا در ماه حرام انسانها را می کشند.
حجت الاسلام نصیرایی مدیر حوزه های علمیه استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم از فعالیت ۲۳ حوزه علمیه در استان خبر داد و گفت:هزار و ۷۰۰ طلبه از اول هفته در حوزه های علمیه استان شروع به تحصیل کرده اند که از این تعداد ۷۰۰ نفر خواهر و مابقی برادران هستند. وی با بیان اینکه تحول خوبی در حوزه های علمیه استان رخ داده است، افزود: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حدود ۷۰۰ طلبه در حوزه های علمیه استان جذب شده اند.
مدیر حوزه های علمیه استان گفت: پرداختن به حوزه های علمیه و تقویت نقش حوزه های علمیه و علما و روحانیت به معنای پیشرفت در عرصه های فرهنگی، اقتصاد و امنیت است، و همه اینها بستگی دارد که چقدر فرهنگ ما رشد کند.
به گفته وی خراسان جنوبی بدلیل وجود حوزه های علمیه از سالیان دور و مردمی متدین و انقلابی ، کمترین میزان جرم و جنایت را در کشور دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*