۱۱۴ شرکت کننده جشنواره جوان خوارزمی داوری شدند

داوری طرح های ۱۱۴شرکت کننده جشنواره جوان خوارزمی  روز گذشته دردبیرستان استعدادهای درخشان بیرجند برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مرحله استانی داوری ۷۹طرح راه یافته به مرحله دوم با شرکت ۱۱۴طراح هنرجو و دانش آموز شرکت کننده در نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، انجام می شود.
عباس لامعی در بازدید از مراحل داوری ، افزود: داوری طرح های راه یافته به مرحله استانی به مدت دو روزدرمحل مجتمع استعداد های درخشان شهید بهشتی بیرجند انجام می شود.
وی، با بیان این که تا بیستم خرداد ماه امسال ۱۴۱ طرح با مشارکت ۱۹۸ طراح دوره دوم متوسطه  به دبیرخانه استانی جشنواره وصول شده بود، اظهار کرد: پس از  بررسی و داوری اولیه،تعداد ۷۹ طرح با مشارکت۱۱۴طراح دختروپسر استان به مرحله دفاع حضوری دعوت شدند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: طرح های ارایه شده در ۱۴ زمینه علمی از جمله برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران و معماری، علوم زیستی وپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی ، فیزیک و نجوم،  شیمی، نانو تکنولوژی، زبان وادبیات فارسی، علوم دینی و قرآن پژوهی،علوم اجتماعی و روان شناسی، هنر و سایر گروههای علمی است. لامعی، با اشاره به همکاری بیش از ۳۰   داور  استانی  در زمینه های مختلف ، در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی، تصریح کرد: طرح هایی که از خلاقیت لازم برخوردار بوده و   حد نصاب نمره ۱۷۰  از ۲۰۰ نمره را کسب نمایند  به  عنوان برگزیده استان  به مرحله کشوری  معرفی  می شوند.
وی با بیان این که در جشنواره  نوزدهم، دانش آموزان دوره دوم متوسطه  شهرستان های   بیرجند، سرایان، قاین، فردوس و  نهبندان شرکت فعال  داشتند، یاد آور شد: تا کنون دانش آموزان و هنر جویان استان موفق به کسب ۱۶ رتبه برتر کشوری شده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*